مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان سمنان همزمان با جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز سراسر کشور برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹ 15 July 2018
به گزارش تابناک سمنان ،فیض الله خلیلی مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان گفت :  تعهد خیرین شهرستان در جشنواره نوزدهم  1  میلیارد دو دویست میلیون تومان بوده و در جشنواره امسال، تعهد خیرین ارجمند به 5/8  برابر افزایش یافته است . و به رقم 10 میلیارد تومان رسیده است .
وی ادامه داد: براساس چشم انداز پنج ساله برای نیازسنجی فضاهای آموزشی در شهرستان در زمینه موالید ، مهاجرت و اتباع 4000 هزار نفر به دانش آموزان شهرستان اضافه خواهدشد  که نیاز به احداث  سرانه فضای آموزشی  جدید  داریم.
مدیرآموزش و پرورش شهرستان سمنان  گفت: در حال حاضر فقط در مسکن  مهر 70 کلاس درس مورد نیاز است که  این تعداد بغیر از تک نوبته کردن مدارس است و در حال حاضر  30  کلاس در حال ساخت است و از آنجا که برای ساخت و تجهیز هر کلاس درس حدود 200 میلیون تومان با احتساب فضاهای جانبی نیاز است  بی تردید بدون حضور خیرین نخواهیم توانست آن را محقق کنیم.
  وی اظهار کرد:بیش از  60  درصد مدارس  شهرستان سمنان  تخریبی  و نیازمند مقاوم سازی است.
خلیلی با بیان اینکه در این سال ها بنیادهای خیریه مختلف همکاری خوبی با اداره شهرستان  داشته اند افزود: بنیاد برکت  ، بانک ملی و بنیاد مصلی نژاد  در پروژه های مختلفی وارد شده اند که نقش قابل توجهی در توسعه و تجهیز مدارس داشته اند.
وی اختصاص اعتبارات ملی به امر مدرسه سازی  در قانون بودجه 97 را فرصت خوبی برای جذب اعتبارات دانست و تصریح کرد: با توجه به این ظرفیت امیدواریم خیران هم با قوت بیشتری ورود پیدا کنند.
   خلیلی افزود: این جشنواره با سه هدف تکریم خیرین، اشاعه فرهنگ خیرخواهی و ارایه نیازهای آموزشی برگزار گردید و شهرستان سمنان اقدام به نهضت ساخت فضاهای آموزشی نموده است ودر این زمینه بسته های مختلف آموزشی و تجهیزاتی جهت ورود خیرین محترم تدارک دیده است .
وی رویش خیرین جوان را از مهمترین رویکردهای این جشنواره عنوان کرد و گفت: کمیته های پشتیبانی، تبلیغ، نظرسنجی، شناسایی و جذب خیرین ازماهها  پیش فعال شده اند و امیدواریم دامنه این جشنواره انتظارات آموزشی شهرستان را محقق کند.
   مدیر آموزش پرورش شهرستان سمنان در این جشنواره با اشاره به کمبود منابع مالی و سرانه آموزشی افزود :  دور اندیشی برخی خیرین از سالیان دور و اختصاص در آمد برخی از املاک و موقوفات  به آموزش وپرورش الگوی خوبی برای ایجاد  مدارسی با منابع درآمدی پایدار است ، وی با اشاره به اقدام مسن ترین خیر شهرستان سرکار خانم ضمیری و ورثه مرحوم رادمهر در اهداء زمین با کاربری تجاری به ارزش بیش از 5/2 میلیارد تومان ،  این اقدام ارزشمند را گامی مهم در راستای خودکفایی مدارس و آموزش و پرورش دانست .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار