مدیر کل بهزیستی ایلام؛
مدیر کل بهزیستی ایلام گفت:بار اصلی کاهش آسیب های اجتماعی بر عهده این بهزیستی بوده و این سازمان در این زمینه بصورت جدی پیگیر است.
کد خبر: ۶۳۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 15 July 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر زهرا همتی، مدیرکل سازمان بهزیستی استان ایلام، در جمع خبرنگاران استان این استان دربازدید از نمایشگاه رشد همه‌جانبه کودک  اظهار کرد:کودکان نیاز به همه جنبه‌های کودکانه دارند و نه‌تنها در بخش آموزشی باید موردتوجه قرار گیرند بلکه باید در سایر جنبه‌ها به کودکان آموزش داده شود.

وی ادامه داد: کودکان باید به‌گونه‌ای آموزش ببینند که در همه جنبه‌های انسانی رشد کنند.

وی یادآور شد:با اشاره به اینکه در مهدهای کودک بهزیستی والدین دیگر این نگرانی را ندارند که مشکلی برای کودکانشان پیش بیاید، انتظار می‌رود با مشارکت خیلی قوی والدین در جهت رشد و تکامل همه‌جانبه کودکان در این مراکز فعالیت شود.

 

همتی در بازدید از از مجتمع صدای مشاوره شهر ایلام با اشاره به افزایش  آسییب های اجتماعی مثل طلاق، اعتیادو... در کشور و استان ایلام افزود:با توجه به رسالت کاری و باری که بر دوش بهزیستی در کاهش آسیب های اجتماعی است   و این سازمان در این زمینه بصورت جدی پیگیر است.


وی به بیشترین تماس افراد به  مرکز صدای مشاور را  همسر آزاری، روابط بین فردی و تربیت کودک عنوان کرد افزود : در مرکز خدمات مشاوره سازمان بهزیستی ایلام به صورت حضوری و تلفنی به به آحاد  مردم استو

همتی افزود : شماره ۱۴۸۰ صدای مشاوره سازمان بهزیستی و ۱۲۳ اورژانس اجتماعی هم اکنون در سطح استان جهت پاسخگویی به مشکلات فردی و اجتماعی فعال است که در سه ماه نخست سال جاری 893مورد تماس تلفنی با سامانه 1480در این مرکز ثبت شده است .

وی تصریح کرد: ارائه دو هزار و ۲۰۰ مورد مشاوره ژنتیک به زوج های جوان، آموزش پیشگیری از معلولیت به یک هزار و ۵۰۰نفر و غربالگری بینایی ۱۰هزار نوزاد را از جمله خدمات این سازمان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها در سال گذشته بوده است.

همتی با اشاره به خدمات این سازمان در حوزه مسکن اضافه کرد: سال گذشته بر اساس تفاهم نامه با بنیاد برکت ۱۱۱ واحد مسکونی برای مددجویان احداث شده است.

همتی افزود: ارائه خدمات مشاوره ای به یک هزار و ۵۰۰ نفر، آموزش شش هزار نفر در زمینه پیش از ازدواج، ۲۰ هزار تماس با مراکز مشاوره از دیگر خدمات بهزیستی بوده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار