رئیس سازمان مدیریت یزد:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به خطرات و تهدیدات پیش‌روی کشور، بر لزوم مدیریت بهتر منابع مالی و استفاده از ظرفیت‌های جدید برای گذر از این وضعیت تاکید کرد.
کد خبر: ۶۳۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ 15 July 2018

 سیدمجتبی حسینی‌پور روز شنبه در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان افزود: کشور در آستانه 2 تهدید بیرونی قرار دارد که می‌توان با برنامه‌ریزی اصولی و صحیح آن‌ها را به فرصت خوبی تبدیل کرد.
وی با بیان این‌که در شرایط کنونی کشور، کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها به مراکز فرماندهی مقاومت در مقابل تهدیدات تبدیل خواهند شد، تصریح کرد: این کمیته موظف است برنامه‌هایی برای افزایش تاب‌آوری اقتصادی شهرستان‌ها مصوب و اجرایی کند.
حسینی‌پور وضعیت منابع آبی استان را بسیار نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: علاوه بر تهدیدات خارجی با مشکلاتی نظیر کم‌آبی مواجه هستیم و باید با مدیریت صحیح از این شرایط دشوار عبور کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به ابعاد توسعه در استان اظهار کرد: توسعه باید نشاط، رفاه اجتماعی و رضایت و اعتماد عمومی را افزایش داده و باعث کاهش مصادیق فساد اداری شود.
وی با ابراز تاسف از سیمای اقتصادی و فرهنگی جامعه بیان داشت: اقتصاد ملی ما بر پایه‌ای قرارگرفته که به راحتی با تحریم، تهدید می‌شود و امنیت خاطری برای فعالیت مردم و سرمایه‌گذاران به‌وجود نیامده است، لذا نارضایتی مردمی از عملکرد اداری و اقتصادی در جامعه مشاهده می‌شود.
این مسئول، ایجاد میز خدمت در دستگاه‌ها را یکی از اقدامات مهم دولت برای رعایت حقوق شهروندی و کاهش نارضایتی عمومی دانست و گفت: کم‌کم باید ارتباطات چهره ‌به ‌چهره در دستگاه‌ها که منجر به بروز فسادهای احتمالی می‌شود، کاهش یابد.
وی افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصارف مختلف ازجمله آب، برق و انرژی‌های گوناگون را از موضوعات مهم کمیته‌های برنامه‌ریزی دانست و بیان داشت: روی‌کرد جدید دولت در سرمایه‌گذاری، کاهش بودجه‌های صرفا دولتی شهرستان‌هاست و با تعریف سرفصل‌های جدید ازجمله تبصره 18و 19 امکان افزایش منابع مالی شهرستان‌ها بیش‌تر خواهد شد.
حسینی‌پور اردکانی افزود: بر اساس ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه کشور، اولویت طرح‌ها با مواردی است که با مشارکت بخش خصوصی اجرایی خواهند شد.
فرماندار اردکان نیز با بیان این‌که کشور در شرایط ویژه‌ای قرارگرفته، گفت: باید صرفه ‌جویی انرژی و هزینه‌ها در دستگاه‌ها با نظارت بیش‌تری عملیاتی شود.
هادی مقیمی بیان داشت: باید بپذیریم که شرایط دولت تغییر کرده است و در سال‌های آینده نیز اعتبارات دولتی کاهش خواهند یافت.
وی راهکار اساسی در شرایط فعلی را مراجعه به بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت این بخش دانست و گفت: میزان توفیق مسئولان در امر مدیریت در شرایط فعلی مشخص خواهد شد.
فرماندار اردکان خاطرنشان کرد: شرایط جهانی و تحریم‌های ایجاد شده، مشکلاتی را برای مردم و دولت به‌وجود آورده و باید بدانیم که هزینه استقلال کشور زیاد است و انقلاب و نظام حوادث و بحران‌های بسیاری را پشت‌سر گذاشته و راهی برای این موضوع پیدا خواهد شد.
مقیمی گفت: باید با درک درست از شرایط و خلق موقعیت‌های جدید، امید به آینده را در مردم به‌وجود آوریم.
اعتبارات شهرستان اردکان در سال 97 بالغ بر 21.7 میلیارد تومان است که در ردیف‌های خاصی تعریف شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار