مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه از فوت ۱۱۷۹ نفر بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی در سه ماهه ابتدایی امسال خبر داد.
کد خبر: ۶۳۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ 15 July 2018

 به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علیرضا قبادی  با اشاره به فوت 2658 نفر در سه ماهه ابتدای امسال در استان، گفت: از این تعداد 1535 نفر مرد و 1104 نفر زن بودند.

قبادی مهم‌ترین عامل مرگ و میر در استان را بیماری‌‎های قلبی و عروقی عنوان کرد و افزود: در سه ماهه ابتدای امسال 1179 نفر بر اثر این بیماری‌ها جان خود را از دست دادند.

وی از انواع سرطان و تومور به عنوان دومین عامل مرگ و میر در استان نام برد و افزود: تنها در سه ماهه ابتدای امسال 321 نفر بر اثر انواع سرطان و تومور در استان فوت کردند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه حوادث غیرعمد از جمله تصادف را نیز سومین عامل مرگ و میر در استان عنوان کرد و افزود: مرگ 205 نفر در سه ماهه ابتدای سال نیز بر اثر حوادث غیرعمد رقم خورد.

قبادی انواع بیماری‌های اسکلتی و عضلانی، بیماری‌های خونساز و دستگاه ایمنی، بیماری‌های دستگاه ادراری و تناسلی، بیماری‌های دستگاه گوارش، بیماری‌های دوران حول تولد، بیماری های عفونی و انگلی، بیماری‌های جلدی و زیرجلدی، بیماری‌های روانی و اختلالات رفتاری، بیماری‌های سیستم عصبی، بیماریهای غدد تغذیه و متابولیسم، عوارض حاملگی و زایمان و ناهنجاری های مادرزادی و کوروموزومی را از دیگر علل مرگ و میر در استان عنوان کرد.

وی افزود: طی این مدت همچنین مرگ 10 نفر به وسیله خشونت دیگران رقم خورد و هشت نفر نیز با خودکشی به زندگی خود پایان دادند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین یک مورد شهادت طی این مدت در استان به ثبت رسیده است.

قبادی خاطرنشان کرد: مرگ 180 نفر نیز در قالب علائم و حالات بد تعریف شده و نیز مرگ 274 نفر در قالب نامعلوم عنوان شده که علت مرگ آنها توسط پزشکی قانونی در دست بررسی است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار