پس از گذشت ۱۰ سال همچنان عملیات اجرایی ساخت بیمارستان قائم (عج) تویسرکان که از سال ۸۷ آغاز شده است، طول کشیده که البته امسال قول سرعت‌بخشی به آن داده شده است.
کد خبر: ۶۳۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ 16 July 2018
پس از گذشت ۱۰ سال همچنان عملیات اجرایی ساخت بیمارستان قائم (عج) تویسرکان که از سال ۸۷ آغاز شده است، طول کشیده که البته امسال قول سرعت‌بخشی به آن داده شده است.

به گزارش فارس، پروژه بیمارستان قائم شهر تویسرکان در سال ۸۷ آغاز شد و امسال دهمین سال ساخت این بیمارستان است، بیمارستانی که قرار بود به کمک شبکه بهداشت و درمان این شهرستان بیاید، اما همچنان تکمیل نشده است.

این روز‌ها افکار عمومی دنبال پاسخ به این سوال است، چرا اجرای این پروژه اینقدر زمان برده است؟

افزایش تخت بیمارستان موجب طولانی شدن زمان پروژه شد

فرماندار تویسرکان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با بیان اینکه مجری ساخت بیمارستان قائم (عج) راه و شهرسازی است، اظهار کرد: معاون وزیر طی چند روز گذشته از بیمارستان بازدید کرده و ضمن تأیید آن پیشرفت فیزیکی آن را نیز مناسب ارزیابی کرد.

حبیب مومیوند بیان کرد: معاون وزیر در این دیدار اعلام کرد در صورتی که کار بیمارستان قائم (عج) تحویل داده شود، سریع و در بازه زمانی کوتاه تجهیز خواهد شد.

وی در خصوص استاندارد نبودن افزایش تخت بیمارستان قائم تویسرکان بیان کرد: اینکه بیمارستان از ۹۸ تخت به ۱۵۴ تخت افزایش یافته است، بحثی فنی است و اینکه تعداد تخت افزایش یافته مسئله جدی نیست.

فرماندار شهرستان تویسرکان اضافه کرد: مقرر شده عملیات بیمارستان قائم (عج) با سرعت پیش برود هرچند پیمانکار نیز با شدت و ضعف کار می‌کند.

وی تأکید کرد: مجری این بیمارستان راه و شهرسازی و بهره‌بردار دانشگاه علوم پزشکی است، بنابراین باید این دو دستگاه پاسخگو باشند، هرچند علوم پزشکی نیز قول بر تجهیز این بیمارستان داد.

این در حالی که فرماندار تویسرکان در اواخر سال قبل طی مصاحبه‌ای با اشاره به اینکه بیمارستان قدیمی این شهرستان بیش از ۳۰ سال قدمت دارد و عمر مفید آن به پایان رسیده است گفت: افزایش تخت بیمارستانی موجب طولانی شدن زمان پروژه و هزینه‌های بیشتر شد.

یکی از شهروندان تویسرکان نیز در این خصوص اظهار کرد: افزایش تعداد تخت‌های بیمارستان قائم تویسرکان از ۹۶ تخت به ۱۵۴ تخت باعث شده که استاندارد‌های لازم در ساخت بخش‌ها صورت نپذیرد و فضای درمانی لازم جهت بیماران محدود باشد.

وی تصریح کرد: بیمارستان قائم (عج) تویسرکان در خوشبینانه‌ترین حالت تا سال ۹۸ هم به بهره‌برداری کامل نخواهد رسید، هرچند افتتاح و بهره‌برداری آن نیز غیراستاندارد است.

افزایش تخت بیمارستان قائم تویسرکان استاندارد است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه این بیمارستان از سوی راه و شهرسازی در حال ساخت است، اظهار کرد: ما نیز منتظر اتمام این پروژه هستیم تا تحویل داده شود و با تجهیز خدمات‌رسانی داشته باشد.

سید حبیب موسوی بهار با بیان اینکه این بیمارستان جایگزین خواهد بود، افزود: در صورت اتمام کمک زیادی در بخش بهداشت و درمان شهرستان خواهد داشت.

وی در خصوص افزایش تخت‌های بیمارستان نیز گفت: این مسئله سال‌های قبل اتفاق افتاده و با افزایش فضا درخواست کردند که تخت‌های بیشتری جای داده شود و مشکل استاندارد ندارد.

بیمارستان قائم (عج) تویسرکان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز در این باره با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان به دلیل ویژگی‌هایی که دارد با ساختن یک ساختمان معمولی متفاوت است، اظهار کرد: سرعت کار خوب بوده و به لحاظ زمانی این پروژه حتماً در سال ۹۷ به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرهاد فرزانه ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نفر در این پروژه مشغول به کار هستند و البته روند کار نیز با پیشرفت قابل قبولی در حال انجام است.

وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه کار ساخت و ساز این بیمارستان یک روز هم تعطیل نشده است، افزود: علت عدم اتمام پروژه در سال ۹۶ تنها به جهت افزایش حجم کار بوده است.

به گزارش فارس؛ بیمارستان ۹۶ تختخوابی قائم تویسرکان از سال ۸۷ کلنگ زنی شده و با جانمایی‌هایی که انجام شد، تعداد تخت‌ها به ۱۵۴ تخت افزایش یافته است.

این بیمارستان دارای ۶ طبقه با اسکلت بتنی و دارای ۱۵۴ تخت با مساحت زیربنا به متراژ ۱۶ هزار و ۹۳۴ مترمربع، دارای ۴ بلوک مجزا و قسمت‌های الحاقی و مستحدثات جانبی است.

این بیمارستان دارای بخش‌های سی تی اسکن، دیالیز، اهدای خون، اورژانس، درمانگاه (دندانپزشکی، رادیولوژی، چشم پزشکی، واکسیناسیون و ...)، آندوسکوپی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، ICU، NICU، LDR، زنان و زایمان، کودکان، CCU، جراحی، داخلی و اداری و مهد کودک است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار