به همت شهرداری ابرکوه طرح شهر بدون پلاستیک با حضور مسئولین ارشد این شهرستان رونمایی شد.
کد خبر: ۶۳۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ 16 July 2018

 طی جلسه‌ای با حضور محمدکاظمی نسب فرماندار، علی‌اکبر اسحاقی بخشدار بخش بهمن و رسولی شهردار ابرکوه، طرح شهر بدون پلاستیک رونمایی و برای اولین بار در استان و حتی کشور اجرا می‌شود.

این طرح با همکاری انجمن مردم‌نهاد «جمعیت یاوران زمین» در راستای کاهش مواد معروف به PET در زندگی امروز شهری کلید خورد که در بین صنوف و کسبه کلید خورده و مقدمه‌ای باشد برای توسعه و ترویج این فرهنگ که نیازمند همکاری و مشارکت عمومی شهروندان است.

شهردار ابرکوه در حاشیه این آیین رونمایی اظهار کرد: برای تجزیه کیسه‌های پلاستیکی بیش از ۵۰۰ سال زمان نیاز است و متأسفانه این در حالی است که سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون تن کیسه پلاستیکی در جهان رهاسازی شده و مضرات بسیاری برای طبیعت خواهد داشت.

رسولی تصریح کرد: با اجرای این طرح در ابرکوه همه مردم را به سمت استفاده کمتر از پلاستیک تشویق می‌کنیم که حتی اگر هر شخص یک روز مصرف خود را کاهش داد، تأثیر بسیاری در سطح کلان خواهد داشت. لذا در نظر داریم با فرهنگ‌سازی این اقدام را نه صرفاً برای یک روز بلکه برای همیشه در جامعه نهادینه کنیم.

وی ضمن تأکید بر آموزش به مردم از سنین پایین به‌ویژه در حوزه آموزش‌وپرورش، اذعان کرد: عده‌ای از مردم از مضرات استفاده از مواد پلاستیکی و آسیب‌های آن به محیط‌زیست و زندگی خود آشنا نبوده و برخی نیز علی‌رغم اطلاع، این موضوع را شعارهای تکراری می‌دانند.

شهردار ابرکوه تأکید کرد: در همین راستا در حوزه آموزش بهتر است به جای بیان مضرات استفاده از پلاستیک و بیان نکات مأیوس‌کننده، از فواید و خوبی‌های استفاده از طرح مذکور بگوییم و جامعه بشری را نسبت به مزایایی آن آگاه کنیم تا تأثیرات آن دوچندان شود.

رسولی در خاتمه عنوان کرد: در حال حاضر ضمن اجرایی شدن این طرح بنا بر این است که تمرکز خود را بر روی پایدار کردن طرح قرار داده و استراتژی‌های مختلف و راهکارهای متعدد در این زمینه را با همکاری علاقه‌مندان محیط‌زیست و نخبگان شهرستان بررسی کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار