رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با اشاره به بازسازی امامزاده یحیی (ع) گفت: برای تکمیل پروژه امامزاده یحیی (ع) نیاز به یک میلیارد تومان اعتبار است و جلساتی متعددی نیز با مسوولان سازمان میراث فرهنگی برگزار شد که قرار است یکصد میلیون تومان برای این بقعه متبرکه در نظر بگیرند.
کد خبر: ۶۳۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲ 16 July 2018

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با اشاره به بازسازی امامزاده یحیی (ع) گفت: برای تکمیل پروژه امامزاده یحیی (ع) نیاز به یک میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش تابناک همدان، حجت‌الاسلام سید علی حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات عمرانی در آستان امامزادگان شهرستان همدان، گفت: عملیات عمرانی در سه بقعه شاخص همدان در حال انجام است که از آن جمله سردرب و فضای زیرین امامزاده یحیی (ع) است.

حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مشکلاتی که با اداره میراث فرهنگی مبنی بر بازسازی امامزاده یحیی (ع) بود، حل شده است؟ اظهار داشت: جلساتی متعددی با مسوولان سازمان اوقاف برگزار شد که قرار است یکصدمیلیون تومان برای این بقعه متبرکه در نظر بگیرند.

برنامه‌های دهه کرامت اعلام شد

وی با اشاره به برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان طی دهه کرامت نیز، افزود: همزمان با ایام دهه کرامت روز ملی امامزادگان برنامه‌هایی مختلفی را برگزار خواهیم کرد.

خادمین بقاع متبرکه تجلیل می‌شوند

حسینی با اشاره برگزاری مراسم ویژه تکریم امامزادگان شهرستان همدان در روز ۲۸ تیرماه در بقعه متبرکه امامزاده یحیی (ع) خبر داد و افزود: در این مراسم از هیات امنای سایر امامزادگان، خادمین، اصحاب وقف و بقاع متبرکه دعوت شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان به مراسم خطبه‌خوانی با حضور خدام حرم علی ابن موسی الرضا (ع) و ورود پرچم حرم آن امام رئوف اشاره کرد و افزود: تجلیل از خادمین مشغول فعالیت در بقاع متبرکه و هیأت امنایی مساجدی که در عرصه ساخت و ساز و برنامه سازمان موفق بوده‌اند، در دستور کار است.

بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل می‌شوند

حسینی در ادامه با اشاره به اهداف مختلف بزرگداشت امامزادگان و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، خاطر نشان ساخت: با جذب حداکثری گروه‌ها و اقشار مختلف تاثیرگذار، تکریم و بزرگداشت امامزادگان واجب‌التعظیم و ارتقای جایگاه آنها، زمینه‌سازی در راستای مشارکت مردمی در عمران امامزادگان و برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه، ترویج فرهنگ زیارت، پاسخگویی به شبهات و اجرای برنامه‌های فرهنگی است.

وی از سه وقف جدید در سال جاری خبر داد و افزود: یک باب منزل مسکونی با هدف کمک به بیماران خاص و کلیوی به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان وقف شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان به اجرای طرح نشاط معنوی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و نوجوانان اشاره و افزود: امسال یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در طرح نشاط معنوی شرکت کردند.
 
تجلیل از خدام امامزادگان در دستور کار اوقاف است/ تکمیل پروژه امامزاده یحیی (ع) به یک میلیارد تومان اعتبار نیازدارد/ استقبال جوانان  از طرح نشاط معنوی

طرح نشاط معنوی از استقبال خوبی برخوردار است

حسینی اضافه کرد: طرح نشاط معنوی از جمله طرح‌هایی که چندین سال است ازاستقبال خوبی برخوردار است و در تابستان با هدف غنی‌سازی اوقات‌فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان انجام می‌شود و در این طرح ۵ نفر از مبلغان از قم با تخصص‌های مختلف حضور دارند.

وی با اشاره به طرح‌های مختلف اداره اوقاف، تصریح کرد: یکی از طرح‌هایی که با جدیت آن را پیگیری می‌کنیم، طرح تربیت حافظان قرآن با هدف تعبیه مفاهیم قرآنی در بین جوانان و نوجوانان و نیز لبیک به دستور مقام معظم رهبری در زمینه تربیت ۱۰ میلیون حافظان قرآنی است.

حسینی افزود: در راستای اجرای این طرح اوقاف طبق روال سال‌های پیش برای ادارات شهرستان سهمیه‌ای برای این طرح اختصاص می‌دهد و سهمیه امسال ۲ هزار نفر است که تا کنون ۵۰۰ نفر از این تعداد ثبت‌نام و در کلاس‌ها شرکت کرده‌اند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار