مسئول بسیج سازندگی سپاه قم:
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم گفت: در تابستان امسال 2 قرارگاه سازندگی قم در داخل و خارج از محدوده این استان به فعالیت های محرومیت زدایی و خدمت رسانی به نیازمندان فعال شد.
کد خبر: ۶۳۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ 17 July 2018

به گزارش تابناک قم،سرهنگ پاسدار علی دستوری بیان کرد: در همین راستا قرارگاه شهید زین الدین در استان کرمانشاه فعالیت می کند و قرارگاه شهید ابراهیم رشید در قم به انجام محرومیت زدایی و سازندگی می پردازد.

وی با اشاره به تدارک برنامه های متنوع سازندگی توسط گروه های جهادی قم، گفت: در همین رابطه از ظرفیت 20 گروه جهادی برای حضور مستمر 45 روزه در منطقه استفاده خواهد شد و هر هفته حداقل 2 گروه جهادی در قرارگاه شهید زین الدین کرمانشاه مستقر می شوند تا اقدامات سازندگی و محرومیت زدایی در این استان و مناطق زلزله زده آن همچون روستاهای سرپل ذهاب با حضور نیروهای بسیجی دنبال گردد.

وی ادامه داد: این گروه های جهادی در ساخت 2 مسجد و یک هنرستان در روستاهای حادثه دیده از زلزله، مشارکت می کنند.

دستوری گفت: اردوهای جهادی خارج از استان، امسال به دلیل حادثه زلزله سال گذشته ای که در کرمانشاه روی داد و خسارت های زیادی را به زیرساخت های مورد نیاز مردم منطقه وارد کرد، در شهرها و روستاهای این استان انجام می شود.

زمین لرزه شدیدی شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند. در جریان این زلزله 12 هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه به کلی تخریب شد و بیش از 15هزار واحد دیگر نیز آسیب دید.

وی همچنین بیان کرد: علاوه بر فعالیت های یادشده توسط قرارگاه سازندگی شهید زین الدین قم در کرمانشاه، برخی از گروه های جهادی استان نیز برای اجرای طرح های محرومیت زدایی به خوزستان و ایلام اعزام خواهند شد.

وی در ادامه به فعالیت های قرارگاه سازندگی شهید ابراهیم رشید درداخل استان قم اشاره کرد و گفت: فعالیت های سازندگی و محرومیت زدایی این قرارگاه متمرکز بر بخش مرکزی و دهستان قمرود است و تا کنون حداقل 20 گروه جهادی برای فعالیت در این منطقه اعلام آمادگی کرده اند.

قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، خلجستان و کهک است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی قم، گفت: این گروه های جهادی در روستاهای محروم و بخش های حاشیه ای شهر مستقر خواهند شد و در عرصه فعالیت های فنی و عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و تولیدی، بهداشت و درمان و همچنین تبلیغات دینی ، خدمت رسانی می کنند.

وی با اشاره به این که هر گروه جهادی فعال درقم حداقل 20 عضو دارد، بیان کرد: همه اقشار بسیج استان و از جمله بسیج دانشجویی، طلاب، مهندسین، پزشکان و محلات در این برنامه ها حضور فعال خواهند داشت.

وی ادامه داد: فعالیت های جهادی توسط بسیج سازندگی با هدف پر کردن اوقات فراغت جوانان و کمک به محرومیت زدایی از مناطق مختلف استان و کشور با استفاده از نیروی جوان و متخصص جامعه، صورت می گیرد.

بیش از سه هزار جهادگر بسیجی در قالب 75 گروه جهادی به صورت داوطلبانه در فعالیت های بسیج سازندگی استان، حضور دارند.

بسیج سازندگی استان قم دارای 33 گروه جهادی از میان طلبه های حوزه های علمیه، 22 گروه جهادی از میان دانشجویان دانشگاه های استان و 20 گروه جهادی از بین داوطلبان حوزه های مساجد و محلات قم است.

بسیج سازندگی با هدف محرومیت زدایی و انجام طرح های عام المنفعه در اردیبهشت ماه سال 1379 به فرمان رهبر معظم انقلاب، تشکیل شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار