وزیر کار به جامعه کارگری در همدان قول داد : «مطمئن باشید که نمی‌گذارم یک ریال از پول شما د ر تأمین اجتماعی بجز برای د رمان خود تان جای د یگری هزینه شود.»
کد خبر: ۶۳۱۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 18 July 2018
 وزیر کار به جامعه کارگری در همدان قول داد : «مطمئن باشید که نمی‌گذارم یک ریال از پول شما د ر تأمین اجتماعی بجز برای د رمان خود تان جای د یگری هزینه شود.»

علی ربیعی وقتی به رزن آمد ه بود تا در جلسه شورای اشتغال این شهرستان حضور بیابد و وضعیت اشتغال را رصد کند، نمایند گان کارگری، بازنشستگان و کارفرمایان مشکلاتی که با آن د ست‌وپنجه نرم می‌کنند را به وی اعلام کرد ند که وزیر همانجا به جامعه کارگری که نگران آیند ه تأمین اجتماعی بود، گفت: مطمئن باشید نمی‌گذارم یک ریال از پول شما بجز د رمان برای خود تان د ر جای د یگری هزینه شود.

وی به نمایند ه کانون بازنشستگان هم قول د اد که خانه امید د ر همد ان احد اث شود.

ربیعی د ر اد امه سخنانش گفت: سال گذشته ۷ هزار میلیارد و امسال ۲۶ هزار میلیارد تومان بود جه د رمان به تأمین اجتماعی اختصاص یافته است.

وی بیان کرد : عقب‌ماند گی تاریخی قد رت خرید مرد م را کاهش د اد ه و امروز که با تحریم مواجهیم، زند گی اجتماعی مرد م و شوراند ن آن‌ها علیه نظام مورد هد ف است، بنابراین باید بیش از گذشته با بد نه اجتماعی جامعه ارتباط برقرار کنیم.

ربیعی گفت: به د ستور ریاست‌جمهوری یکی از بند‌های اقتصاد مقاومتی، حفاظت از زند گی چند د هک پایین مرد م و حمایت از زند گی اجتماعی است و د ر همین راستا د ر بود جه سال ۹۷، ۱۴ د رصد به حقوق مستمری‌بگیران کمیته امد اد و سازمان بهزیستی اضافه شد ه و ۲۳۰ میلیارد تومان هم برای توانمند سازی زنان تحت پوشش د ستگاه‌های حمایتی اختصاص د اد ه‌ایم.

ربیعی افزود : حمایت از معیشت زند گی مرد م هم از د یگر اولویت‌های سال ۹۷ د ر این وزارتخانه است و با برنامه‌هایی که برای مراقبت از زند گی اجتماعی مرد م د اریم، ثبات را به جامعه برخواهیم گرد اند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات کشاورزان آسیب‌د ید ه د ر حواد ث غیرمترقبه هم به مد ت ۲ سال استمهال شد، بیان کرد : تمام مشکلات بیمه‌ای رانند گان کامیون کشور را حل‌وفصل کرد یم و روز یکشنبه د ر جلسه هیأت د ولت تصمیمات خوبی برای لاستیک و لوازم ید کی گرفته شد. به گفته وزیر کار، روز یکشنبه تبصره ۱۸ مربوط به اشتغال تصویب شد.

وی اعلام کرد : د ر مجموع ۶۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال سال ۹۷ برآورد شد ه است که ۶ هزار میلیارد تومان باقیماند ه از بود جه اشتغال روستایی سال ۹۶ هم به سال ۹۷ منتقل می‌شود.

 رتبه اول استان د ر پرد اخت تسهیلات روستایی

مد یرکل اد اره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد : برای سال ۹۶ پیش‌بینی ایجاد ۱۹ هزار و ۹۸۰ شغل را کرد ه بود یم که علاوه بر تحقق این تعد اد، تعهد کرد یم که تا تیرماه ۹۷ این تعد اد را به ۳۰ هزار شغل می‌رسانیم که تاکنون ۲۸ هزار و ۸۵۰ شغل به ثبت رسید ه است. احمد توصیفیان اضافه کرد : در راستی‌آزمایی که با حضور نمایند گان د ستگاه‌های اجرایی و خبرنگاران صورت گرفت، ۹۸ د رصد اشتغال ایجاد شد ه تأیید شد.

وی افزود : سهمیه تسهیلات روستایی برای استان همد ان ۲۶۱ میلیارد تومان است که د ر فاز اول ۱۳۰ میلیارد تومان د ر نظر گرفته شد و تاکنون ۸۱ طرح با ۷۱ میلیارد تومان د ر سامانه «کارا» عقد قرارد اد شد ه و ۶۷ میلیارد تومان هم برای طرح‌های ملی پیش‌بینی شد ه است. مد یرکل اد اره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مجموعاً ۱۳۸ میلیارد تومان د ر حال عقد قرارد اد هستیم و ۱۱۱ میلیارد تومان هم برای د ستگاه‌های حمایتی و ۲۳۰ میلیارد تومان برای طرح‌های زیر ۶ میلیارد تومان پیش‌بینی کرد ه‌ایم.

توصیفیان اد امه د اد : در فاز اول پرد اخت تسهیلات روستایی با تحقق ۱۱۰ د رصد‌ی رتبه اول و د ر تسهیلات فراگیر رتبه سوم کشوری را به د ست آورد ه‌ایم.

به گفته توصیفیان، اولویت استان د ر پرد اخت تسهیلات به بخش‌های پوشاک، مبل و منبت، سفال و سرامیک و چرم و مصنوعات چرمی برای زنان خانه‌د ار و توانمند سازی آنهاست.

 وزیر تغییر کند روند ایجاد اشتغال به‌هم می‌ریزد 

استاند ار همد ان گفت: مجلس خیز برد اشته که چند وزیر را جابه‌جا کند، اما د ر حال حاضر روند اشتغال با تلاش وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مطلوب است و اگر تغییری د ر این سمت به‌وجود بیاید روند ایجاد اشتغال د ر کشور به‌هم می‌خورد.

محمد ناصر نیکبخت افزود : عملکرد مجموعه وزارت کار د ر این استان رضایت‌بخش است و مسئولان به خوبی پیگیر اشتغال هستند.

وی افزود : دولت به تناسب شرایط تصمیم‌گیری‌هایی می‌کند، اما خواهش می‌کنیم که مجلس د ر مقابل این تصمیمات موضع نگیرد. شرایط کشور می‌طلبد که همه برای اشتغال تلاش کنیم.

سهم اشتغال استان همد ان د ر سال گذشته ۱۹ هزار و ۹۰۰ نفر بود که تاکنون ۲۸ هزار و ۸۵۰ نفر اشتغال ایجاد شد ه است.

نیکبخت با تاکید بر اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس به ضرورت‌های کشور کمک کند، مثال زد : این کمیسیون اگر با لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها موافقت می‌کرد بسیاری از مشکلات حل می‌شد.

وی د ر اد امه گفت: پنجشنبه گذشته به مد یران تاکید شد که باید اوراق اسناد خزانه را جذب کنند و با تلاش شبانه روزی و همکاری خزانه شامگاه یکشنبه اعلام شد که کل اسناد خزانه د ر مرحله اول جذب شد ه است و این توفیق بزرگی برای استان است.

نیکبخت با بیان اینکه پیگیر ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشید‌ی د ر استان هستیم بیان کرد : همد ان تنها استانی است که از پساب فاضلاب برای تولید و برای نیروگاه استقاد ه کرد ه است و ظرفیت تولید آن کامل شد و باقیماند ه پساب به منطقه جهان آباد منتقل می‌شود.

فرماند ار شهرستان رزن هم با بیان اینکه نرخ بیکاری رزن ۲/۸ د رصد است، گفت: مزیت‌های نسبی شهرستان رزن د ر تعریف رسته‌های اشتغال روستایی مغفول ماند ه و د ست ما را د ر تسهیلات اشتغال بسته است.

سید رضا سلامتی با بیان اینکه ۷۶ د رصد جمعیت شهرستان رزن روستایی است که زمینه خوبی برای اشتغال پاید ار روستایی است، بیان کرد : شهرستان رزن رتبه د وم تولید گند م استان و رتبه اول تولید رازیانه کشور را به خود اختصاص د اد ه است.

فرماند اررزن مهمترین مزیت شهرستان رزن را پیشینه فرهنگی مرد م د انست و خاطرنشان کرد : پیشینه فرهنگی و مرد م فرهنگ‌د وست رزن تأثیر زیاد‌ی در پیروزی انقلاب و تد اوم آن د اشته است.

 آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی رزن تا یک‌ماه آیند ه

نمایند ه مرد م رزن د ر مجلس شورای اسلامی از ساخت بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی رزن خبر د اد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه با ۶۵ میلیارد تومان اعتبار یک ماه آیند ه آغاز خواهد شد.

حسن لطفی سپس به چالش‌های پیش‌روی اشتغال اشاره و تأکید کرد : ۸۰۰ قانون مالیاتی د ر کشور وجود د ارد که نیاز به تنقیح قوانین توسط مجلس د ارد.

وی بروکراسی اد اری را از د یگر چالش‌های اشتغال د انست و گفت: قانون پیچید ه کار و تأمین اجتماعی، وارد ات بی‌رویه و قاچاق کالا و ارز از د یگر موانع اشتغال است.

لطفی با بیان اینکه نبود تناسب بین بسته اشتغال رزن با آمایش سرزمینی از موانع اشتغال این شهرستان است، افزود : ۱۲۰۰ نفر د ر حوزه صنعت و معد ن متقاضی مشاغل‌خانگی د ر این شهرستان وجود د ارد، اما با محد ود یت تسهیلات مواجه است.

وی د رباره تسهیلات اشتغال روستایی، یاد آور شد : عد م توانایی متقاضیان برای آورد ه ۲۰ د رصد و ارزیابی ناعاد لانه بانک‌ها د ر زمینه اسناد روستایی از موانع اشتغال این شهرستان است.

لطفی با اشاره به اینکه د ر روستای کاج و سوزن از توابع شهرستان رزن بیشترین قالیباف وجود د ارد، گفت: قالیبافان این روستا‌ها از بیمه محروم هستند که اگر ۸۰۰ سهمیه د ر اختیار تأمین اجتماعی قرار بگیرد این افراد تحت پوشش خواهند رفت.

به گزارش همدان پیام، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم که به همد ان آمد ه بود، گفت: تسهیلات اشتغالزایی د ولت برای کمک به رونق تولید و ایجاد اشتغال پاید ار بسیار موثر عمل کرد ه است. سلمان خد اد اد‌ی افزود : وزارت کار تمام تلاش خود را می‌کند تا با تسهیلات، به ایجاد اشتغال کمک کرد ه و مانع از پول‌پاشی شود.
 
وی ادامه داد : ما هر چه د اریم از مرد م د اریم و باید رضایت آن‌ها را به د ست آوریم و د ر این راه مجلس شورای اسلامی به د نبال همکاری با د ولت د ر راستای خد مت‌رسانی بیشتر به مرد م است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تقد یر از عملکرد استاند ار همد ان گفت: عملکرد استاند اران د ر مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود که نیکبخت استاند ار همد ان از استاند اران موفق کشور د ر حوزه اشتغالزایی است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار