چند خبر کوتاه از شهرداری رشت؛
تابناک / به گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، جلسه بررسی پروژه احداث خیابان j۵ یکشنبه ۲۴ تیرماه با حضور دکتر نصرتی شهردار رشت، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، جمعی از مدیران شهرداری و مشاوران پروژه در دفتر شهردار برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹ 19 July 2018

 

شهردار رشت: پروژه j۵ می تواند آینده ترافیکی رشت را پوشش دهد
  تابناک / به گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، جلسه بررسی پروژه احداث خیابان j۵ یکشنبه ۲۴ تیرماه با حضور دکتر نصرتی شهردار رشت، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، جمعی از مدیران شهرداری و مشاوران پروژه در دفتر شهردار برگزار شد.
 
 
 

در این جلسه رضا رسولی رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت، اسماعیل حاجی پور رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر رشت، فرهام زاهد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت، احمد رمضانپور نرگسی عضو شورای اسلامی شهر رشت، محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت، علی بهارمست معاون عمرانی و زیربنایی شهرداری رشت، محمد پورناصرانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت، فرامرز جمشیدپور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری رشت، مریم گل احضار رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت مردمی شهرداری رشت و جمعی دیگر از مدیران شهرداری و مشاوران حضور داشتند.

 
 
 

 

شهردار رشت: پروژه j۵ می تواند آینده ترافیکی رشت را پوشش دهد

دکتر مسعود نصرتی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه j۵ اظهار کرد: برای این پروژه مهم مدیر پروژه انتخاب کردیم و املاک طول مسیر شناسایی شده و نقشه برداری مسیر نیز به روز رسانی شده است.

شهردار رشت بیان کرد: پروژه j۵ به طول ۱۲ کیلومتر بوده و شریان اصلی رشت است و می تواند آینده رشت را پوشش دهد.

 
 
 

دکتر نصرتی با اشاره به اینکه امروز تصمیماتی که در عرصه مدیریت شهری گرفته می شود باید در عرصه اجتماعی اطلاع رسانی شود، گفت: امروزه سرعت نقد بالا رفته و اتفاقاتی که در ۳۵ سال گذشته رخ داده امروزه نقد می شود و مسلماً مسائل امروزه نیز در ظرف چند سال آینده نقد خواهد شد.

وی پیشنهاد داد: پروژه j۵ در چند فاز اجرایی شود و پس از اجرای فاز اول طرح تملکی تهیه شده و سرمایه گذاران مورد نظر فراخوان شوند.

شهردار رشت با تأکید بر تسریع در اجرای پروژه j۵ اظهار کرد: هرگاه اجرای پروژه ها طولانی شد به علت فشارهای وارده تصمیمات عجیب در مدیریت شهری گرفته شده است.

 
 
 

رضا رسولی: پروژه j۵ می تواند ثروت قابل توجهی برای شهرداری ایجاد کند

رضا رسولی رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه بیان کرد: پروژه j۵ به واسطه بازگشایی املاک واقع در مسیر می تواند ثروت قابل توجهی برای شهرداری ایجاد کند و نباید اجرای این پروژه را به عقب بیاندازیم.

 
 
 

اسماعیل حاجی پور: هیچ مدیری نباید مانع اجرای پروژه های حیاتی شهر شود

اسماعیل حاجی پور رئیس کمیسیون حمل نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه پروژه j۵ را پروژه ای با اهمیت دانست و یاد آور شد: هدف ما جلب رضایت مردم است و می خواهیم مردم آرامش بیشتری را به دست آورند.

وی تأکید کرد: هیچ مدیری نباید مانع اجرای پروژه های حیاتی شهری شود و فرق نمی کند چه کسی باشد.

رئیس کمیسیون حمل نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت اجرای پروژه j۵ را در کاهش بار ترافیکی رشت موثر دانست و تأکید کرد این پروژه هرچه سریع تر آغاز شود.

 
 
 

حاجی پور با اشاره به اینکه پروژه j۵ شرق به غرب رشت را متصل می کند، پیشنهاد داد: این پروژه در سه فاز در کوتاه ترین زمان ممکن اجرایی شود.

احمد رمضانپور نرگسی: صرفه و صلاح شهرداری صلاح شهروندان است

احمد رمضانپور نرگسی عضو شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه اظهار کرد: پروژه j۵ از سال های گذشته تصمیم گیری شد ولی تا کنون اجرایی نشده است.

 
 
 

وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه ها باید به صرفه و صلاح شهرداری باشد مطرح کرد: صرفه و صلاح شهرداری صلاح مردم است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت عنوان کرد: امروزه در دنیا مدیریت بدون هزینه انجام می شود و حق نداریم اشتباهات گذشته و مدیریت پر هزینه را مرتکب شویم.

 
 
 

محمد پور ناصرانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت نیز در این جلسه بیان کرد: پروژه j۵ در کنار رینگ اصلی شهر قرار می گیرد و قرار نیست تمام بار ترافیکی شهر را تحمل کند.

 
 
 
 
 
 
 
 

 

انعقاد قرارداد مطالعات تراموا/ انتخاب مدیر پروژه برای جشنواره تئاتر خیابانی
  تابناک / دکتر مسعود نصرتی، شهردار رشت در چهل و هشتمین جلسه صحن علنی شورا حاضر شد و گزارشی از اقدامات اخیر شهرداری ارائه داد.
 
 
 
 

شهردار رشت در صحن شورا گفت: برای تصفیه خانه شیرابه سراوان در دو روز گذشته دو جلسه در فرمانداری برگزار کردیم و دیوان محاسبات موضوع را بررسی کرد و در نهایت تصمیم بر ادامه کار شرکت طرف قرارداد بود تا کار را تحویل دهد و یک ماه بر اساس قرارداد آزمایشی کار کند و بعد از تاییدیه محیط زیست با پیمانکار مربوط تسویه حساب گردد.

   
 
 
 دکتر نصرتی افزود: پرونده ای در دیوان محاسبات تشکیل شده و اگر بعد از آزمایش مشکل نداشت، به دیوان محاسبات گزارش شود تا دوستانی که صورتجلسه را امضا کرده اند، دچار مشکل نشوند.

وی ادامه داد: ۲۵ پروژه داریم که منابع آن ملی یا استانی است و تا پایان ۳۱ تیر قرارداد آن نهایی می شود. هر ۲۵ پروژه اعتبار منابع دولتی را برای اجرا جذب خواهد کرد.

دکتر نصرتی در مورد قرارداد تراموا هم گفت: قرارداد مطالعات به مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان با مشاور آن منعقد شده است.

شهردار رشت ابراز کرد: در مورد قرارداد پروژه های عمرانی نیز ملاک بودجه سال جاری است که ۱۲ پروژه را باید اجرا کنیم. این پروژه ها بررسی و توضیح داده شده است. تقاطع غیر همسطح مصلی را در بودجه داریم و چندین جلسه برای اجرایی کردن آن برگزار کردیم.

 
 
 

دکتر نصرتی در مورد مشکلات مالکیت تالاب عینک هم گفت: جلسه برای تالاب عینک داشتیم برای رفع اختلاف مالکیت با نمایندگان و شرکت آب منطقه ای و یک مالک خصوصی جلسه برگزار شد و فارغ از بحث های مالکیت قرار شد، بصورت اجاره ای و توافقی کار صورت گیرد. بعد از توافق، جزییات در جلسات مشترک بررسی می گردد.

دکتر نصرتی در مورد جشنواره تئاتر خیابانی و موسیقی خیابانی هم گفت: مدیر پروژه انتخاب کردیم و قرار است هر شب در پیاده راه فرهنگی برنامه هنری داشته باشیم و هفتگی تسویه حساب ها با تایید سازمان فرهنگی با هنرمندان صورت می گیرد و چهارشنبه شب افتتاح نخست آن صورت خواهد گرفت.

دکتر نصرتی همچنین در مورد پرسش یکی از اعضای شورا گفت: مدیران شهرداری اجراییات پلیس ساختمان و... که دچار مشکلات قضایی می شوند، هیچگونه ضمانت ملکی ندارند. تقاضا دارم طی یک لایحه تعدادی از املاک شهرداری به عنوان وثیقه تعیین شود.

 
 
 
 

وی در مورد کلیات اجلاس آذرماه شهر های خلاق خوراک هم گفت: کلیات تصویب شده و برای بررسی جزییات نیازمند بررسی و تایید اعضای شورا هستیم تا ریز هزینه ها را مشخص نماییم تقاضا دارم، نمایندگانی از طرف شورا مشخص شود تا جزییات را به اتفاق عضو شورا بررسی نماییم.

شهردار رشت در مورد انتقال خود به وزارت کشور نیز توضیح داد: با توجه به تماس ها و مذاکرات و استعلام ها، امکان این انتقال وجود داشته است اما بنده کاری را که آغاز کرده ام ادامه می دهم و هنوز به تصمیم خاصی نرسیده ام.

دکتر نصرتی در مورد مودیان و طلبکاران نیز گفت: به لحاظ حقوقی نمی توانیم اسامی را منتشر کنیم ولی می توانیم محرمانه به شورا گزارش دهیم.

وی در مورد لیست پاداش ها و کمیته انتصاب مدیران هم گفت: قبلا به شورا گزارش شده است. چند بار هم قرار شد کمیته انتصابات ایجاد کنیم ولی در عمل با واقعیت های موجود نمی توان کاری از پیش ببرد. اگر فکر می کنید کمیته انتصابات در رشت پاسخگو خواهد بود و تحت فشار انتصابات صورت نمی گیرد، می توان یک روزه این کمیته را ایجاد کرد.

دکتر نصرتی در مورد تحقق بودجه نیز گفت: برخی ردیف های بودجه نظیر فروش اموال و دریافت وام و تسهیلات طبیعتاً در هر ماه وصول نمی شود.

شهردار رشت خواستار دعوت معاونت های شهرداری به صحن شورا شد تا شخصاً عملکردهای خود را گزارش دهند.

 

 

 
  
  
  
  
  
  
   
 

 

افتتاح تئاتر خیابانی دائم برای اولین بار در سطح کشور در شهر رشت
  تئاتر خیابانی دائم شهر رشت برای اولین بار در سطح کشور افتتاح می شود.
 
 

به گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه شهرداری رشت، آئین افتتاح تئاتر خیابانی دائم شهر رشت در روز چهارشنبه مورخ ۲۷ تیر ماه راس ساعت ۲۱ در پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب برگزار می شود.

لازم به ذکر است که پروژه تئاتر دائمی خیابانی برای اولین بار در سطح کشور در شهر رشت اجرایی می شود.

 

تشریح ماموریت های شهر خلاق رشت در همایش " توسعه اکو توریسم و رشد کار آفرینی "
  فاطمه قدیمی: کار آفرینی، توجه به جوامع محلی، توسعه اکو توریسم و توریسم غذایی از نتایج شهر خلاق رشت می باشد.
 
 

 

همایش «توسعه اکو توریسم و رشد کار آفرینی» توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی و سازمان ملی کار آفرینی برگزار شد.

در این همایش پرفسور «رالف با کلی» از دانشگاه گریفیت استرالیا، پرفسور «توماس اندرسون»، رئیس آکادمی بین‌ المللی کار آفرینی سوئد، «محمود ضیایی» دبیر علمی کنفرانس و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و «رحیم زارع»، هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ،«حسین سلاح‌ ورزی»، نایب رئیس اتاق ایران و رئیس سازمان ملی کار آفرینی ایران، حمید رضا علومی یزدی معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی سخنرانی کردند .

برگزاری پنل تخصصی توسعه اکو توریسم و رشد کار آفرینی با حضور اساتید دانشگاه و متخصصین علمی و اجرایی مرتبط از دیگر بخشهای این همایش بود که فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت، جواد غفوریان عضو هیأت مدیره و دبیر انجمن اکو توریسم ایران، علی محسنی کار آفرین حوزه بوم گردی در این پنل تخصصی سخنرانی کردند.

 
 
 

فاطمه قدیمی در این همایش با بیان اینکه بسیار خرسندم که امروز در جهانی زندگی می کنیم که کارها به صورت شبکه ای در حال رخ دادن هستند اظهار داشت: باید از این فرصت دهکده جهانی به خوبی برای توسعه محلی و شهری بهره گرفت.

وی با توضیحی اجمالی از شهر خلاق و رابطه آن با اکوت وریسم و مبحث کار آفرینی گفت: توسعه پایدار و کار آفرینی و مشارکت همه آحاد جامعه از جمله ماموریت های شهر خلاق رشت می باشد .

مدیر برنامه ‌های یونسکو در شهر خلاق رشت تاکید کرد: این افتخار را داریم که در بین ۱۸۰ شهر خلاق جهان و ۲۶ شهر خلاق خوراک شناسی تنها شهر ایران در حوزه خوراک شناسی و تنها شهر خوراک شناسی حلال دنیا باشیم .

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت به چرایی پیوستن شهرها به شبکه شهرهای خلاق و ارتباط آن با حوزه کار آفرینی و مزیت های قابل توجه آن در بخش اکو توریسم پرداخت و افزود: تبدیل شدن از مکان گردشگری به مقصد گردشگری از جمله موارد ی است که برای شهرها در این شبکه رخ می دهد و در حوزه ثبت های جهانی برای استان گیلان این اتفاق صرفاً در حوزه ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک اتفاق افتاده است.

وی تاکید کرد: تفاوت بسیاری وجود دارد بین عضویت شهرها به عنوان مکانی برای زندگی شهروندان با ثبت شهر، چرا که ثبت این امکان را می دهد تا پازل به پازل براساس اهداف توسعه پایدار، ارتقا برای شهر و شهروندان رخ دهد .

 
 

مدیر برنامه‌ های یونسکو در شهر خلاق رشت زمینه های خلاقیت و اهداف شهرهای خلاق را مورد تحلیل قرار داد و گفت: با پیشنهادی که در سال گذشته به وزارت کشور و کمیسیون ملی ایران یونسکو و سازمان شهرداری ها برای تشکیل دبیر خانه شهر های خلاق ایران ارائه دادیم در آینده نزدیک ما میزبان شهرهای داوطلب برای کارگاه آموزشی در این بخش هستیم.

قدیمی با اشاره ای اجمالی به ماموریت های تدوین شده برای شهر خلاق رشت اظهار داشت: این ماموریت ها از سال ۲۰۱۳ که ما در حال تدوین پرو پوزال شهر بودیم رخ داد و امروز در سال ۲۰۱۸بعد از گذشته دو سال و نیم از ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی به بیش از ۵۰ درصد از مواردی که در ماموریت ها و دستور کار اشاره شده بود دست پیدا کردیم.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، فراهم کردن بستر های مناسب آموزشی، گسترش خلاقیت، شکل گیری و همگرایی طبقه خلاق، بهره گیری از توانایهای شهروندان، کار آفرینی و گسترش فعالیت های مرتبط با حوزه خوراک شناسی و سایر حوزه های مکمل و بحث جذب گردشگر را از جمله ماموریت های تعیین شده برای شهر خلاق رشت عنوان کرد و افزود: در اطراف شهر رشت چندین مرکز بوم گردی وجود دارد و تاکید استاندار گیلان نیز بر توسعه این امر می باشد .

وی افزود : رابطه معنا داری ما بین انواع گردشگران ورودی به استان و همچنین اکو توریسم و گردشگری غذایی به عنوان یکی از شاخصهای گردشگری انگیزشی در حال حاضر وجود دارد.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت با اشاره به شعار از مزرعه تا سفره تصریح کرد: در شهر رشت با نگاه توسعه پایدار منطقه ای به موضوعات نگریسته می شود .

 
 
 

قدیمی با اشاره به اینکه شهر رشت دارای بیش از ۱۷۰ تا ۲۳۰ خوراک است گفت: تنوع پایدار محصولات اولیه، ارگانیک و منابع طبیعی خوب موجود در استان و تمام حوزه های هم پوشان کار آفرینی و اکو توریسم در استان گیلان از جمله مزارع و باغات چای، برنج، زیتون و همچنین ابریشم امروز در دستور کار برنامه های قرار دارد.

وی تاکید کرد: این افتخار نصیب بنده شد که به عنوان نماینده ایران و نماینده جامعه محلی در دوازدهمین نشست سالانه شبکه شهرهای خلاق دنیا در شهر کراکوف لهستان حضور یابم و در این نشست پروژه گیل بانو، پروژه آموزش و کار آفرینی زنان سرپرست خانوار در حوزه صنایع دستی به عنوان یکی از دو پروژه خلاقانه دنیا انتخاب شد.

وی در پایان با دعوت از همه حاضرین در این همایش برای دیدار و حضور در رشت گفت: در دو سال گذشته بیش از ۲۰۰ رستوران خلاقانه در شهر رشت تاسیس شده ‌که بالغ بر ۱۰۰۰ اشتغال به طور مستقیم ایجاد کرده است و انواع کار آفرینی مجازی از جمله دیجیتال مارکتینگ در حوزه مزه گردی در رشت شروع به کار کرده است.

 

 
رشت شهر اولین ها باقی خواهد ماند/ برگزاری با کیفیت مطلوب تئاتر دائمی خیابانی رشت
  مراسم افتتاح تئاتر دائمی خیابانی شهر رشت برای نخستین بار در کشور در روز چهارشنبه ۲۷ تیرماه در پیاده راه فرهنگی برگزار شد.
 

 

 
 
به گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، مراسم افتتاح تئاتر دائمی خیابانی شهر رشت برای نخستین بار در کشور شب گذشته چهارشنبه ۲۷ تیرماه با حضور شهردار رشت، جمعی از اعضای شورای شهر رشت، هنرمندان سینما و تلویزیون کشور و جمعی از هنرمندان گیلانی در پیاده راه فرهنگی شهرداری برگزار شد.

شهردار رشت: رشت شهر اولین ها باقی خواهد ماند/ برگزاری با کیفیت تئاتر دائمی خیابانی

مسعود نصرتی، شهردار رشت در این مراسم با ابراز خرسندی از افتتاح تئاتر دائمی خیابانی در رشت بیان کرد: تئاتر خیابانی در ۳۶۵ روز سال در شهر رشت اجرا می شود و این اقدام بزرگ فرهنگی رویداد سازی خواهد شد.

 
 

وی با اشاره به اینکه در روز نهم اردیبهشت "روز شوراها"، آیین سنگ بنای شب های روشن رشت برگزار شد مطرح کرد: شب های رشت زنده و پویا است و این ویژگی در سایر شهرهای کشور وجود ندارد و می توانیم از این ظرفیت رشت بهره برداری کنیم.

شهردار رشت شب های رشت را فرصتی مناسب برای جذب گردشگران دانست و یادآور شد: اکثر گردشگران وارد شده به استان گیلان در شعاع ۳۰ کیلومتری رشت وارد می شوند و با توجه به اینکه شب های رشت ترافیک روز را ندارد می توان از این ظرفیت برای جذب و ماندگاری گردشگر استفاده کرد.

 
 
 

دکتر نصرتی به برگزاری با کیفیت تئاتر و نمایش خیابانی در رشت تاکید کرد و گفت: اگر موسیقی و تئاتر خیابانی را با کیفیت مطلوب برگزار کنیم، شهر اولین ها برای تولید رویداد و جاذب گردشگر شدن خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری تئاتر خیابانی تنها برای شهروندان رشتی نیست ابراز داشت: باید این برنامه ها با کیفیت مطلوب اجرا شوند تا تمام ایران از آن استقبال کنند.

شهردار رشت ادامه داد: با برگزاری تئاتر خیابانی، شب های روشن رشت و ورود گردشگران ۱۷۰ نوع تنوع غذایی گیلان معنا خواهد یافت و این مسئولیت سنگین بر دوش هنرمندان گیلانی است.

 
 
 

 دکتر نصرتی از اجرای ۴۰ برنامه برای ۴۰ هفته سال خبر داد و افزود: باید با اجرای با کیفیت برنامه های هنری انتظار اجتماعی را افزایش دهیم و افتتاح تئاتر دایمی خیابانی در رشت نقطه عطفی در تاریخ رشت خواهد بود.

وی برگزاری تئاتر دائمی خیابانی را فرصتی مناسب برای اشتغال زایی همراه با ورود گردشگران عنوان کرد و افزود: باید این شرایط را ادامه دهیم و الگویی برای سایر شهرها باشیم.

 
 
 

هنرمندان دغدغه دستمزد نداشته باشند

شهردار رشت تاکید کرد: وظیفه داریم رشت شهر اولین ها باقی بماند و این برنامه ها با کیفیتی برگزار شود که در حوزه ملی و فرا ملی برند شود.

دکتر نصرتی با اشاره به اینکه دغدغه های هنرمندان تئاتر رشت و بروکراسی اداری را حذف می کنیم مطرح کرد: هنرمندان تنها به ارائه با کیفیت برنامه های فرهنگی و هنری خود بپردازند و هیچ نگرانی برای دریافت دستمزد خود نداشته باشند.

 
 
 

محمد حسن عاقل منش: برگزاری تئاتر دائمی خیابانی مایه غرور است

محمد حسن عاقل منش، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت در این مراسم ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان فقید گیلانی و هدیه میر معنوی اظهار کرد: برگزاری تئاتر دائمی خیابانی در رشت مایه غرور و افتخار ماست و امیدواریم این حرکت خوب فرهنگی ادامه یابد.

 
 
 

فاطمه شیرزاد: تئاتر خیابانی بیش از ۱۰۰ سال در رشت و گیلان قدمت دارد

فاطمه شیرزاد، سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم ضمن تبریک ایام دهه کرامت با اشاره به اینکه تئاتر در گیلان و رشت قدمت بیش از ۱۰۰ سال دارد اظهار داشت: امیدواریم شاهد اتفاقات خوب در حوزه فرهنگ و هنر باشیم.

وی مطرح کرد: از دکتر فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان انتظار داشتیم در جمع ما حاضر باشند و انتظار ما این است شاهد حضور پررنگ تر ایشان در برنامه های مدیریت شهری باشیم.

 
 
 

مدیر کانون تئاتر خیابانی کشور: بسیاری از شهرها از فضای فرهنگی رشت غبطه می خورند

سامان خلیلیان، مدیر کانون تئاتر خیابانی کشور نیز در این مراسم، برگزاری تئاتر دائمی خیابانی در رشت را اتفاقی بزرگ برای شهر رشت دانست و افزود: کانون تخصصی تئاتر خیابانی کشور در کنار هنرمندان گیلانی است و از هیچ حمایتی دریغ نمی کنیم.

 
 
 

مدیر کانون تئاتر خیابانی کشور با اشاره به اینکه تاکنون تئاتر خیابانی به صورت مستمر در کشور اجرا نشده است بیان کرد: شهرداری رشت اقدام فرهنگی بزرگی را انجام داده است و از مسئولان شهرداری رشت تشکر می کنم.

وی اذعان داشت: بسیاری از شهرها و کشور به این فضای فرهنگی رشت غبطه می خورند و امیدواریم اتفاقات فرهنگی بزرگتری در رشت رخ دهد.

 
 
 

در ادامه مراسم پروانه معصومی، مرجانه گلچین و کامبیز کاشفی، هنرمندان سینما و تلویزیون کشور در سخنانی کوتاه برگزاری تئاتر دایمی خیابانی در رشت را اتفاقی بزرگ قلمداد کردند و خواستار تداوم این اقدام فرهنگی شدند.

 
 
 

در ادامه مراسم تندیس تئاتر دائمی خیابانی رشت به پروانه معصومی، مرجان گلچین و کامبیز کاشفی اهدا شد و همچنین به جمعی از هنرمندان گیلانی لوح زرین اهدا گردید.

 
 
 

در انتهای مراسم نیز نمایش "رمز وای فای شما چنده؟"توسط هنرمندان گیلانی اجرا شد.

در این مراسم دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت، محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت، فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت، فرهام زاهد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت، علیرضا حسنی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی، ورزشی شهرداری رشت، سامان خلیلیان مدیر کانون تئاتر خیابانی کشور، هنرمندان سینما و تلویزیون کشور نظیر پروانه معصومی، مرجانه گلچین، کامبیز کاشفی و هنرمندان گیلانی مانند انوش نصر، رضا میر معنوی و... حضور داشتند.

 
 
  
  
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار