معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س):
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: نشاط اجتماعی از آثار و برکات دهه کرامت است و این دهه زمینه شادی سالم و پاک را در جامعه اسلامی فراهم می‌کند.
کد خبر: ۶۳۲۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰ 20 July 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلی قدس با اشاره به ویژگی‌های دهه کرامت اظهار کرد: این دهه فرصتی بود تا ما محبت خودمان را نسبت به ساحت ائمه معصومین(ع) به خصوص امام رضا(ع) نشان بدهیم، داشتن محبت اهل‌بیت(ع) موجب می‌شود که انسان محبوب خداوند شود.

وی ادامه داد: دهه کرامت زمینه ای شد تا به سیره امام رضا(ع) و سیره حضرت معصومه(س) پرداخته شود و آثار زیادی در خصوص این بزرگواران به نگارش درآمد که موجب شد شناخت ما نسبت به امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بیشتر شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: هجرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) موجب انتقال فرهنگ عظیم و ارزش‌های الهی به ایران شد، هجرت این بزرگواران به کشورمان برکت‌های زیادی داشت.

فلاحی، آغاز دهه کرامت را از شهر قم دانست و تصریح کرد: اکنون سفیران کریمه در این دهه در سراسر کشور حضور پیدا می‌کنند. در دهه کرامت، انواع آثار هنری در بخش‌های مختلف در خصوص امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) تولید شد.

وی با بیان اینکه در دهه کرامت، صدها جلسه شادی برگزار می‌شود ادامه داد: نشاط اجتماعی از آثار و برکات دهه کرامت است و این دهه زمینه شادی سالم و پاک را در جامعه اسلامی فراهم می‌کند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: در دهه کرامت گره گشایی از کار مردم به برکت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) صورت می‌گیرد و کسانی که می‌خواهند کار خیر انجام بدهند، به دنبال انجام چنین کاری در دهه کرامت هستند.

فلاحی با اشاره به لزوم توجه به بقاع متبرکه کشور اظهار کرد: تاکنون از قدرت نرمی که در بقاع متبرکه در اختیار ما است، غفلت کردیم و باید از این قدرت نرم و پشتیبان بزرگ استفاده کنیم، باید اتفاق‌های زیبا در طول سال در بقاع متبرکه ادامه یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با همه بزرگی که دارد، از آثار و برکات حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س) است و باید قدر این نعمت را بدانیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار