حجت‌الاسلام سید‌جواد فقیه در خطبه‌های نماز‌جمعه به گلایه مردم از شهرداری و شورای شهر نی‌ریز اشاره کرد که به بیان وی قول داده‌اند به وضعیت خیابانها رسیدگی کنند. وضعیتی که او گفت مطلوب نیست و مردم به بهانه اجرای پروژه فاضلاب در زحمتند و زندگی‌اشان به هم ریخته شده است.
کد خبر: ۶۳۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 21 July 2018

تابناک فارس به نقل از هورگان:حجت‌الاسلام سید‌جواد فقیه به گلایه مردم از شهرداری و شورای شهر نی‌ریز اشاره کرد که به بیان وی قول داده‌اند به وضعیت خیابانها رسیدگی کنند. وضعیتی که او گفت مطلوب نیست و مردم به بهانه اجرای پروژه فاضلاب در زحمتند و زندگی‌اشان به هم ریخته شده است.

امام جمعه موقت نی‌ریز گفت: «خیابانها و کوچه‌ها باید شایسته این مردم با وفا باشد؛ اما ما از این وضعیت راضی نیستیم.»

وی به سخنان نماینده مجلس مبنی بر این که نی‌ریز بهشت زمین‌شناسی است و بیش از ۳۰ درصد منابع محیط زیست استان در آن وجود دارد اشاره کرد و عنوان داشت: «ما باید وضعیت محیط زیست، دریاچه بختگان و وضعیت آب روستاها را نیز ببینیم. در خود نی‌ریز هم وضعیت مطلوب نیست. اولویت اول کشور، استان و حتی شهرستان مسئله آب است. ما اقتصاد را برای چه می‌خواهیم؟ توسعه و اشتغال را برای چه می‌خواهیم؟ کشاورزی را برای چه می‌خواهیم؟ می‌خواهیم که زندگی کنیم. اما اگر محیط‌زیست نداشته باشیم، نمی‌توانیم زندگی کنیم. اگر محیط زیست نباشد که کار، شغل، درآمد و زندگی و آرامش نیست.»

سید جواد فقیه روز تجلیل از شاهچراغ و همچنین دهه کرامت را یادآور شد و گفت: «اگر به شیراز بروی و به احمدبن موسی سر نزنی، در حق او جفا کردی. اگر در نی‌ریز باشی و هر هفته و بلکه هر روز به شهدا و امامزادگان سر نزنی، جفا کردی.»

وی افزود: «اگر کسی هم بخواهد از وضعیت فعلی کشورمان گلایه داشته باشد، شهدا هستند که به خاطر آن جانشان را از دست دادند. اما آنها هم که گلایه ندارند؛ آنها می‌گویند مکتب اهل بیت و قرآن را رها نکنید.»

حجت‌الاسلام فقیه بهترین لباس برای نجات از عذاب الهی را تقوا دانست و با بیان این که هرکاری کنید به خودتان بر می‌گردد، اظهار داشت: «باید خوبی کنیم تا خوبی ببینیم. راست بگوییم تا راست بشنویم. اگر نگاه بد به ناموس مردم کنیم، نگاه بد به ناموس ما می‌کنند و اگر غیبت کنیم، غیبتمان می کنند.»

وی با بیان این که محیط خانه باید یک محیط صمیمی باشد، عنوان داشت: «اگر می‌خواهید مقامتان بالا رود، باید تکبرتان را بشکنید. هرچه ایمان مرد بیشتر شود، محبتش به خانواده و همسر و فرزندان بیشتر می‌شود.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار