برنی سندرز: زور ترامپ به پوتین نمی رسد در عوض در برابر بچه های کوچک خانواده های مهاجر آمریکا قلدری می کند.
کد خبر: ۶۳۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 21 July 2018

"برنی سندرز" سناتور مستقل ایالت ورمونت و یکی از نامزدهای درون حزبی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا از مواضع ترامپ در نشست خبری اخیر با همتای روسی در هلسینکی انتقاد کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت آمریکایی "هیل" – وب سایت کنگره آمریکا- سندرز در سخنرانی روز جمعه خود در جمع گروهی از نامزدهای دموکرات انتخابات میاندوره ای 2018 کنگره در کانزاس، گفت: حرف ما به ترامپ این است که به جای نشان دادن قدرتش برای به گریه انداختن فرزندان مهاجران غیرقانونی به آمریکا، قدرت خود را به رخ پوتین و روسیه بکشد که در صدد ضربه زدن و تضعیف دموکراسی آمریکاست."

برنی سندرز/ هیل

برنی سندرز: ترامپ در برابر پوتین ذلیل است

او افزود: ترامپ اقتدار خود را به رخ کودکان خانواده‌های مهاجر غیرقانونی به آمریکا می‌کشد و آنها را از والدین‌شان جدا می‌کند، اما در عوض در برابر دشمنان دموکراسی آمریکا (روسیه) ضعیف و ذلیل ظاهر می‌شود.

سندرز گفت: ما رییس جمهوری داریم که بچه‌های کوچک را می‌ترساند اما هنگامی که در برابر پوتین ظاهر می شود ضعف نشان می‌دهد.

سندرز این سخنان را دیروز در دو گردهمایی مختلف انتخاباتی دموکرات‌ها در ایالت کانزاس تکرار کرد.

در روزهای گذشته مواضع ترامپ در نخستین نشست خبری مشترک خود با ولادیمیر پوتین در هلسینکی فنلاند با انتقاد بخش گسترده‌ای از سیاستمداران دو حزب اصلی آمریکا مواجه شده است.

منتقدان ترامپ را به وادادگی و ضعف در برابر پوتین متهم می‌کنند و برخی دیگر از آنها از جمله "جان برنان" رییس سابق "سیا" او را به "خیانت" متهم می‌کنند.

ترامپ در جریان نشست خبری دوشنبه هفته گذشته با رد دخالت روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016، ارزیابی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در این باره را زیر سوال برد اما پس از بازگشت به آمریکا و با تشدید فشارهای سیاسی حرف خود را عوض کرد و گفت ارزیابی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا را قبول دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار