نماینده ایلام خبر داد:
روزهای پس از تعطیلات ،روزهای پرکاری برای نمایندگان خواهد بود.حال باید دید با وجود مشکلات اساسی که در حوزه های مختلف گریبان کشور را گرفته است ،اولویت نمایندگان در وضعیت جاری کدامین خواهد بود؟! بررسی عملکرد تیم اقتصادی دولت وترمیم کابینه ،یا لوایح مقابله با تامین مالی تروریسم ،برجام یا تحریم های اقتصادی ؟!
کد خبر: ۶۳۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ 21 July 2018

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از سپری نمودن دو هفته تعطیلات برنامه ای خود ،باردیگر فعالیت خود در مجلس را آغاز نمودند. تعطیلات تابستانه ای که فرصتی در اختیار نمایندگان قرار داد تا برخی به امور خانواده خود رسیدگی کنند وبرخی نیز با سرکشی از حوزه انتخابیه در جریان مصائب ومسایل مردم قرار گیرند.

به گزارش تابناک ایلام ،روزهای پس از تعطیلات ،روزهای پرکاری برای نمایندگان خواهد بود.حال باید دید با وجود مشکلات اساسی که در حوزه های مختلف گریبان کشور را گرفته است ،اولویت نمایندگان در وضعیت جاری کدامین خواهد بود؟! بررسی عملکرد تیم اقتصادی دولت وترمیم کابینه ،یا لوایح مقابله با تامین مالی تروریسم ،برجام یا تحریم های اقتصادی ؟!

جلال میرزایی نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی درپاسخ به این سوال خبرنگار ما "بعد از دوهفته تعطیلات مجلس شورای اسلامی با توجه به مشکلات مردم ،چه طرح وبرنامه هایی در دستور کار نمایندگان قرار خواهد گرفت"؟ گفت ":با توجه به شرایط موجود در کشور بحث تحریم اقتصادی ومشکلات موجود در مسیر مبادلات مالی ،اصلاح لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم بعنوان یک طرح مهم ظرف هفته جاری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نماینده ایلام ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های مهم نمایندگان در هفته جاری ،بررسی طرح یک فوریتی ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاههای دولتی است .این موضوع یکی از مهمترین دغدغه های حال حاضر جامعه خصوصا جوانان جویای کار است .

وی افزود:خیلی از جوانان تحصیلکرده ومدیران میانی انتظار دارند که در خدمت چرخشی وجود داشته باشد تا از این چرخش فضایی برای اشتغال وخدمت انان ایجاد شودو قدرت ومدیریت بعد از انقلاب در انحصار عده خاصی نباشد.

میرزایی بیان داشت : با توجه به وجود ناامیدی در بین جامعه ،امیدوارم تصویب این طرح در وضعیت فعلی تغییری ایجاد نماید و بازگشت امید واعتماد به مردم را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد : در شرایط فعلی به افراد با انگیزه نیاز داریم که با مسایل آشنایی داشته باشند.قطعا با تصویب این طرح فضای لازم در اختیار افراد مستعد وباانگیزه قرار خواهد گرفت.

میرزایی با اشاره به طرح مهم مناطق آزاد تجاری تصریح کرد: بررسی یک فوریتی توصیب مناطق ازاد تجاری وویژه اقتصادی در هفته آتی در دستور کار نمایندگان قرار می گیرد. در نشست با نمایندگان مناطق مشمول این لایحه موانع موجود درمسیر تصویب به بحث گذاشته خواهد شد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد با رویکرد مثبت در پیش گرفته شده و همچنین کاهش انتقادات ،لایحه FATFو همچنین پالرمو در مجلس رای بیاورد.وی گفت : شواهد نشان می دهد که فضا نسبت به پیش متعادلتر واز حجم انتقادات به این لایحه کاسته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار