معاون عمرانی استاندار مطرح کرد:
معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه بقاع متبرکه، قطب‌های مهم فرهنگی به شمار می‌روند، گفت: امامزادگان، مساجد و بقعه‌های متبرکه می‌توانند با گسترش تعمیق فرهنگ اسلامی و ایرانی زمینه‌ساز رشد فرهنگی و اجتماعی در استان باشند و زمینه نشاط اجتماعی در شهرها و روستاهای استان را فراهم آورند.
کد خبر: ۶۳۳۳۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 22 July 2018

بقاع متبرکه، قطب‌های مهم فرهنگیبه گزارش تابناک قزوین، علی فرخزاد ضمن تبریک روز بقعه‌های متبرکه به متولیان، خادمان و اصحاب آن و آحاد مردم، اظهار کرد: امروزه بقعه‌های متبرکه نه‌تنها مأمن ارادتمندان به خاندان اهل‌بیت(ع)عصمت و طهارت و کانون دعا و راز و نیاز به درگاه حق هستند، بلکه یکی از قطب‌های مهم فرهنگی هر شهر نیز به شمار می‌آیند و از این حیث دارای اهمیتی بسزا است.

وی افزود: امامزادگان، مساجد و بقعه‌های متبرکه می‌توانند با گسترش تعمیق فرهنگ اسلامی و ایرانی زمینه‌ساز رشد فرهنگی و اجتماعی در استان باشند و زمینه نشاط اجتماعی در شهرها و روستاهای استان را فراهم آورند.

معاون عمرانی استاندار تأکید کرد: دولت همواره نگاهی ویژه در جهت حفظ و صیانت از این بناها داشته و مرمت و نگهداری از آن‌ها را در رأس امور قرار داده است.

وی بیان کرد: در سال‌جاری نیز برنامه‌هایی در جهت مرمت این اماکن تدوین‌شده، که از این میان می‌توان به، ساماندهی و مرمت سر در ورودی امامزاده آمنه خاتون (س) اشاره کرد.

فرخ‌زاد افزود: اقدامات مرمتی برای این بقعه متبرکه شامل خاک‌برداری جهت آسیب‌شناسی، کف سازی، مرمت سر در ورودی امامزاده، نوسازی و مرمت ستون‌های آجری ورودی، بندکشی و ساماندهی تأسیسات مکانیکی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار