مدیر جهاد کشاورزی دره شهر گفت: سالانه 450 تن سبزیجات برگی شکل در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
کد خبر: ۶۳۳۴۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲ 22 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ طیار فیلی اظهار داشت: امسـال 30 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دره شهر زیر کشت سبزیجات برگی شکل قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: سالانه 450 تن محصول سبزیجات برگی شکل در این شهرستان تولیـد و روانه بازار مصرف شود.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر گفت: سبزیجات برگی شامل تره، جعفری، نعناع، ریحان سبز و بنفش، شاهی، ُتربچه، گشنیز و شوید است.

فیلی یادآور شد: شهرستان دره شهر بـا داشتن اراضی کشاورزی مرغوب و حاصلخیز، خاک بسیار غنی و آب و هوای معتدل گرمسیری یکی از قطب های مهم کشاورزی به شمار می آید و در کاشت سبزیجات برگی و خوراکی شهرت فراوانی دارد.

وی گفت: به منظور توسعه و ترویج محصولات سبزی سالم، بـا هـدف ارتقاء ایمنی و سلامت خانوار و اشـتغال روستائیان یک دوره کلاس آموزشی و ترویجی کارگاهی بـه مدت یـک روز و بـا شرکت 30 نفر از زنـان روستایی در روستاهای شهید مدنی و شهید صدوقی بخش مرکزی این شهرستان و همچنین چندین روستای بخش ماژین در جهت تولید محصولات سبزی ارگانیک و روش های کاشت و داشت این محصول برگزار شده است.

فیلی افزود: برای کاشت سبزیجات برگی خانگی و فراهم کردن زمینه اشتغال و تامین معیشت خانوارهای روستایی انواع بذور رایگان سبزیجات مختلف در اختیار خانوارهای روسـتایی قرار گرفته، که برای 180 نفر از زنان روستایی بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

شهرستان دره شهر با تولید سالانه 180 هزار تن انواع محصول یکی از قطب های اصلی تولید محصولات کشاورزی استان ایلام به شمار می رود./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار