نشست مشترک شورای شهر آبادان و خرمشهر
نشست مشترک اعضا شورای اسلامی شهر آبادان و خرمشهر با حضور معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند و با محوریت هم اندیشی و تبادل نظر برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳ 22 July 2018

محمد جواد بچاری رئیس شورای شهر خرمشهر ظهر امروز در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر آبادان و خرمشهر، اظهار کرد: لازم است با ایجاد کارگروه مشترک و جلسات مستمر در جهت تعامل و همفکری، همکاری‌های مشترک و مثبتی در حوزه‌های مختلف شهری در شهرداری‌های آبادن و خرمشهر آغاز شود.

به گزارش"تابناک" وی افزود: اتصال ساحل رودخانه کارون به بهمنشیر و ساحل‌سازی این مسیر امری ضروری است؛ همچنین با توجه به تردد روزانه مردم خرمشهر و آبادان بین این دو شهر، باید سازمان‌های حمل و نقل خرمشهر و آبادان در زمینه خدمات‌دهی اتوبوسرانی همکاری مشترک داشته باشند.

رئیس شورای شهر خرمشهر همچنین در زمینه همکاری‌های مشترک، افزود: در حوزه فضای سبز، پارک خطی از میدان نیروی دریایی تا کوی کارمندان وجود دارد و امتداد آن بعد از کوی کارمندان در حوزه آبادان واقع می شود. با توجه به اینکه آرامستان جرف بین خرمشهر و آبادان واقع شده لذا به ساماندهی آن با همکاری مشترک نیازمند است.

رئیس شورای شهر آبادان یز در این نشست اظهار کرد: آبادان و خرمشهر هم از لحاظ ترکیب جمعیتی وانسانی و هم از لحاظ مسائل زندگی مردم، شرایط مشابه و مشترکی دارند.

حسن کمری گفت: به سختی می‌توان این دو شهر را از هم تفکیک کرد؛ موقعیت جغرافیایی با فاصله کوتاه، پیوستگی پروژه‌های منطقه آزاداروند، پیوستگی فضای سبز، ساحل بهمنشیر و حتی آرامستان مشترک، این دو شهر را بهم پیوسته ترکرده است

وی افزود: ارتباط جمعیتی زیاد، همچنین استفاده از بازارها و مراکز درمانی مشترک، تردد اجتماعی و خانوادگی باعث شده سیستم حمل نقلمان نیز مشترک باشد و در سیستم حمل و نقل دو شهری باید بیشتر تعامل کنیم.

کمری در خصوص ساماندهی ساحل بهمنشیر، بیان کرد: مردم منتظر هستند تصمیمات اتخاذ شده، اجرایی شوند و به بهره برداری برسند؛ گذشت زمان را باید جدی گرفت.

وی همچون برخی از دیگر حضار ضمن انتقاد از منطقه آزاد اروند، خواستار تسریع در اجرای پروژه‌ها و برنامه‌ها شد تا بخشی از دغدغه‌ها و نگرانی ها مردم رفع شود.

عضو کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر آبادان نیز در این نشست با بیان اینکه منطقه آزاد اروند در وظایف خود سهل انگاری و کوتاهی بسیاری کرده است، گفت: در شهرهایی که مردمش در محله‌های سده و ذوالفقاری آبادان و مولوی و طالقانی خرمشهر با کمترین امکانات شهری و با وضعیت بسیار بد و غیر قابل سکونت زندگی می‌کنند، ولخرجی و احداث ساختمان مجلل توسط منطقه آزاد اروند غیرقابل توجیه است.

عبدالکریم پور دریس اظهار کرد: دو شهر آبادان و خرمشهر از معدود شهرهای کشور هستند که کاملاً شبیه بهم هستند.

وی افزود: هم از نظر ظرفیت‌های منطقه‌ای و هم از لحاظ محرومیت شهری و جنگ زدگی بسیار به‌هم شباهت دارند و به ندرت می‌توان از اختلافات و تفاوت‌هایشان صحبت کرد؛ در واقع مشکلاتشان به صورت مشترک است.

موسی مطور جزیره رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر خرمشهر نیز در این نشست، اظهار کرد: باید تعامل دو جانبه بین مردم و مسئولان برقرار باشد، همانطور که انتظار داریم مردم قانون را رعایت کنند، خود ما نیز باید عمل قانون را در رأس امور خود قرار دهیم.

وی با بیان این که مشکلات زیست محیطی بزرگترین تهدید دو شهر آبادان و خرمشهر است، عنوان کرد: اکثر کارخانجات در محدوده شهر واقع شده که مشکلات متعددی را به لحاظ زیست محیطی برای شهروندان به‌وجود آورده اند، لذا باید نظارت بیشتری شود.

عضو شورای شهر خرمشهر در خصوص اینکه ورودی شهر در زیبایی و معرفی شهر به مهمانان و گردشگران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بیان کرد: در میدان فرودگاه آبادان به سمت ابتدای محدوده خرمشهر یک بهم ریختگی شهری است لذا ضرورت دارد این قسمت ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی باید در اولویت برنامه ریزی شهری باشد، گفت: عبور از قانون نباید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود؛ آموزش شهروندی از اهمیت بالایی در توسعه شهر برخوردار است.

عضو شورای شهر خرمشهر با اشاره به ضرورت برخورد با شرکت‌هایی که افراد غیر بومی استخدام می‌کنند، عنوان کرد: شورای اسلامی شهر برای نظارت بر اصناف و بازار ورود کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار