مدیرامورشهرهای شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد
مدیر امور شهرهای شرکت آب و فاضلاب استان قم از بهره برداری از یک حلقه چاه جدید با ظرفیت 10 لیتر در ثانیه در شهر جعفریه خبر داد.
کد خبر: ۶۳۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶ 22 July 2018

 

به گزارش تابناک قم، احمد نکونام با اشاره تمهیدات شرکت آب و فاضلاب برای تأمین آب شهر جعفریه در روزهای گرم تابستان سال جاری گفت: از دی‌ماه سال گذشته بررسی‌های کارشناسی بر روی منابع تولید آب این شهر و مقایسه آن با نیاز آبی شهروندان صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه آب شهر جعفریه از طریق سه حلقه چاه تأمین می‌شود، اظهار کرد: بررسی‌ها بر روی این منابع نشان داد با توجه به کاهش نزولات آسمانی و به دنبال آن افت سطح آب‌های زیرزمینی، بروز تنش آبی در اوقات پیک مصرف در تابستان جاری دور از ذهن نیست.

مدیرامور شهرهای شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه از همان دی‌ماه به سرعت برنامه‌ریزی‌های لازم برای تأمین آب شهروندان صورت گرفت، ابراز داشت: در همین راستا مجدداً با همکاری اداره امور آب شهرها و کارشناسان معاونت بهره‌برداری دبی سنجی از منابع تولید صورت گرفت که نتایج حاصله بر این موضوع تاکید داشت که باید برای آب شهر تصمیمی جدی اتخاذ شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با کارشناسان امور آب شهرستان برای بررسی موضوع و ارائه راهکار مناسب خاطرنشان کرد: در نهایت حفر یک حلقه چاه جدید برای جبران کمبود آب در شهر جعفریه در دستور کار قرار گرفت که به سرعت پس از طی مراحل اداری وارد عملیات اجرایی شود.

نکونام با بیان اینکه با بررسی‌های انجام شده محدوده بوستان شهری جعفریه برای حفر چاه جانمایی شد، یادآور شد: تملک زمین این محدوده با تعامل و همکاری خوب شورای شهر و شهردار جعفریه انجام و مقدمات حفاری آماده شد.

وی با بیان اینکه الزامات فنی حفر این چاه از بهمن ماه آغاز شد، گفت: با پیگیری‌های انجام شده سحرگاه روز جمعه 29 تیرماه چاه جدید با ظرفیت 10 لیتر در ثانیه به منابع تولید شهر جعفریه اضافه شد.

مدیرامورشهرهای شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به مرارت‌ها و هزینه‌های سنگین تأمین آب اظهار کرد: امیدواریم با رعایت الگوی مصرف و عدم استفاده از مصارف غیرشرب، چاه جدید و سایر منابع تولید آب، بتواند در سال‌های آینده دغدغه تأمین آب شرب را از این شهر برطرف کند.

وی با بیان اینکه منابع فعلی برای مصارف مشترکین قابل تضمین نیست، ابراز کرد: افت سطح آب‌های زیر زمینی همواره به عنوان یک نقطه آسیب‌پذیر در پایداری آب شرب شهری مورد توجه قرار دارد.

نکونام با تاکید بر اینکه برای مقابله با این چالش بالقوه نیازمند رعایت بیش از پیش الگوی مصرف از سوی شهروندان هستیم، یادآور شد: اگر موضوع کمبود منابع آب مورد دغدغه مردم قرار گیرد و مصارف خود را مدیریت کرده و از اسراف پرهیز کنند مشکلی برای تأمین آب نخواهیم داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار