این درحالیست این روزها کارشناسان حقوقی این شرکت وقضات دادگستری حتی برای پرداخت خساراتی که حق آنان است تعلل نموده وگاها نیز به جای احقاق حقوق آنها به بازداشت کشاورزان مبادرت ورزیده اند. شاهد ادعای ما بازداشت دسته جمعی تعدادی از کشاورزان بخش زاگرس و دهستان آسمان آباد است.
کد خبر: ۶۳۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶ 25 July 2018

تابناک ایلام علی اصغراسدی::ماههاست اکثر مردم شهرستان چرداول،در جریان عبور یک خط لوله گاز صادراتی که از سمت لرستان به استان ما ورود کرده قرار دارند.

خط لوله 48اینچی که ظاهرا از سمت میادین گازی جنوب کشور تا استان ایلام امتداد یافته وقرار است پس از بهره برداری به همین اندازه گاز طبیعی را به کشورهای مقصد صادر نماید. این خط لوله بزرگ که در استان ایلام به خط 48 اینچی معروف شده ودر بین مردم ومسوولین به همین این نام خوانده می شود،  در مسیر خود اراضی کشاورزی ،مراتع ورستنی های طبیعی زیادی را تخریب نموده است.

نقطه قابل تامل در اجرای این خط گاز ،تخریب اراضی کشاورزی آبی و دیم کشاورزان خرده ملک و دارای نسقی است که در پرداخت خسارات تخریب املاک شان با مشکلات فراوانی دست وپنجه نرم می کنند.

همه براین موضوع اتفاق نظر داریم که در کنار اهمیت صادرات نفت وگاز ، کشاورزی بعنوان پایه اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی شناخته می شود . توجه به این اصل مهم در روزگاری که اقتصاد کشور بر اثر تکانه های سیاسی به شدت آسیب زا شده است می تواند محور توسعه وپیشرفت کشور قرار گیرد .

با این وجود مشاهده می شود در کنار بی توجهی مسئولین امر به اهمیت موضوع واقتصاد کشاورزی محور ،حتی  کارشناسان حقوقی ،نمایندگان شرکت گاز و مهمتر از همه قضات رسیدگی کننده در زمینه پرداخت حقوق کشاورزان وخسارت وارده به آنان بی توجهی نموده وگاها مشکلاتی را به کشاورزان تحمیل می کنند.

در حالیکه مردم روستاهای محروم استان ایلام از سالیان دور با کشت وزرع بر روی اراضی خود معاش خانواده را تامین نموده واین سالها نیز با مکانیزه شدن کشاورزی در توسعه اقتصادی کشور صاحب نقش شده اند ،تخریب این اراضی ضربه بزرگی به اقتصاد روستاییان وارد کرده و پرداخت خسارات وارده بنحوی می تواند  جبران کننده بخش کوچکی از این ضربه محسوب شود.

این درحالیست این روزها کارشناسان حقوقی این شرکت وقضات دادگستری حتی برای پرداخت خساراتی که حق آنان است، تعلل نموده وگاها نیز به جای احقاق حقوقشان به بازداشت کشاورزان مبادرت ورزیده اند. شاهد ادعای ما بازداشت دسته جمعی تعدادی از کشاورزان بخش زاگرس و دهستان آسمان آباد است.

نیک می دانیم که استان ایلام بر روی دریایی از نفت وگاز خوابیده است ،سالهاست نفت وگاز استخراج شده استان به جای قرار گرفتن در خدمت توسعه ورفع محرومیت مردم استان در خدمت توسعه وپیشرفت سایر استانها قرار گرفته است.شاید چنین ادعا شود که خط انتقال گاز صادراتی می تواند در اقتصاد کشور نقش زا باشد ،اما یقینا نمی تواند به اندازه اقتصادی کشاورزی محور ساکنین این منطقه ،تاثیرملموسی  بر سفره های آنان داشته باشد.

لذا انتظار می رود مسئولین ارشد استان ،نمایندگان و خصوصا دستگاه قضایی استان ترتیبی اتخاذ نمایند به جای برخورد قهری با کشاورزان وبازداشت آنان ،حقوقشان را به رسمیت شناخته و با کاهش بروکراسی های اداری و تنگ نظری ها ،در پرداخت خسارات وارد شده به آنان سرعت بخشند.شاید از این رهگذر بتوانند این مبلغ خسارت را بر زخمی از زخم های پر تعدادشان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
چی گفتی ...حقشان را بدهند .مگر حق دادنی است در ان مملکت .حتی به زور با حکم قاضی شهرستان هم نم یتوان حقت را بگیری ..................................................چون ام افساد ایران جلوی حق دادن را میگیرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
اگر قرار باشد شمالی ها بگویند آب دریای خزر مال خودشان میباشد و هیچکس حق ورود به آن را ندارد و دریای جنوب هم همینطور و شرقی ها زعفران را نفروشند و شیرازی ها مرکبات خود را صادر نکنند و جنوبی ها بگویند نفت مال خودمونه به کس دیگه ای نمیدیم و شهرهایی که برق تولید میکنند بگویند برق مال خودمونه و..........این که میشه هرج و مرج و هر شهری خودمختار میشه.یک نفر باید منصفانه به هرکس به میزانی که ضرر وارد شده و (به میزان امکان پرداخت ) پرداخت آن انجام شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار