اظهاراتی جدید در خصوص پرونده شهردار ایوان ؛
روز یک شنبه شهردار و سه کارمند شهرداری شهرستان ایوان توسط دادستانی این شهرستان بازداشت شدندکه دستگیری این افراد توسط دادستانی به‌دلیل مشکلات مالی در حوزه شهرداری بود اما حال اعلام نتیجه بازرسی استانداری ایلام و اظهارات مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری ایلام این پرونده را وارد مرحله جدید کرده است.
کد خبر: ۶۳۴۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹ 25 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری ایلام در اظهارات خود در خصوص این پرونده عنوان داشت: دستگیری شهردار ایوان برای جابجایی اعتبارات بوده است و اختلاسی در کار نیست و بازداشت شهردار فعلی ایوان به علت  منابع داخلی بوده است.

عبادالله باقری افزود : طبق  نظر کارشناسان سازمان بازرسیدپرداخت حقوق و مزایای کارگران شهرداری از محل اعتبارات 40 درصد عمرانی در غیر موارد معین تخلف است.

وی تاکید : هیچگونه اختلاس و یا سوء استفاده شخصی در این رابطه انجام نشده و با توجه به اینکه ماهیت کار شهرداری ها، عمرانی و خدماتی است، طبعا بیشتر کارکنان و کارگران در این 2 حوزه مشغول فعالیت هستند.

وی یادآور شد : طبق قانون 60 درصد بودجه سالیانه شهرداری ها سهم امورات جاری و 40 درصد نیز سهم فعالیت‌های عمرانی است و شهرداری پروژه های مستمر از این محل زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، پیاده رو سازی و توسعه و تجهیز فضای سبز را به صورت امانی انجام می‌دهد و حقوق کارگران فعال در این پروژه‌ها از محل این اعتبارات پرداخت می شود.

باقری بیان داشت : مشکل شهرداری  عدم پیش بینی حقوق کارگران درگیر در پروژه‌ها بوده است اما اقدام شهردار بازداشتی یک رویه جدید نیست و از بدو تاسیس شهرداری ها تاکنون این رویه ادامه دارد!!

وی تاکید کرد: در صورت عدم پرداخت حقوق کارگران درگیر در پروژه ها، بجز پرداخت از این طریق، قانون گذار محل دیگری را برای پرداخت حقوق کارگران پیش بینی نکرده حتی پرداخت این دستمزد ها از محل اعتبارات ستادی نیز مغایر با قانون است.

این درحالی است که عضو شورای شهر ایوان که از ابتدا این مساله طرح و پیگیری کرده اتهام های مطروحه را مصداق اختلاس می داند و

یک عضو شورای شهر ایوان که از ابتدا اتهام ها را برضد شهرداری مطرح کرده در این خصوص گفت: کماکان بر عقیده خود پافشاری می کنم و جرم شهردار و همکارانش را طبق اسناد و مدارک محرز است .


یونس اسماعیلی با تاکید بر اینکه  تمامی اظهارات و اتهام های را بر اساس اسناد و مدارک مطرح شده است افزود :  بنده با اعلام جرم علیه شهردار و چند تن از همکارانش این افراد توسط مراجع قضایی بازداشت شدند اما پس از 2 روز با قرار وثیقه 14 میلیارد ریالی آزاد شدند.

وی ادامه داد: هفت سوال از شهردار طرح شده که باید پس 10 روز به آنان پاسخ داده شود در صورت ارائه اسناد و مدارک معتبر و متقاعد کردن اعضا سپس نتیجه اعلام خواهد شد.

اسماعیلی تاکید کرد: در صورت عدم ارائه مستندات و رفع ابهامات توسط شهردار با رای گیری اعضای شورای شهر دستور استیضاح صادر و پرونده به مراجع قضایی برای بررسی بیشتر و صدور حکم ارجاع داده می شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایوان نیز در این خصوص گفت: این پرونده قبلا تحت رسیدگی اداره کل بازرسی استان بود و پس از اظهار نظر کارشناسان آن اداره کل به دادسرای عمومی و انقلاب ایلام ارجاع و بعد از سپری شدن تشریفات قانونی، نامبردگان در بازپرسی دادسرای ایلام حاضر و پس از صدور قرار وثیقه و عجز از عدم تودیع قرار، بازداشت شدند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایوان اضافه کرد: این بازداشت هیچ ارتباطی به پرونده قبلی و شایعات مطرح شده در شبکه های اجتماعی ندارد و صرفا پرونده متشکله از سوی بازرسی استان است که جهت تشریفات قضایی و جهت بررسی‌های بیشتر در اختیار دادسرای عمومی و انقلاب ایلام قرار گرفته است وبزودی نتیجه پرونده از طریق مراجع قضایی اعلام و در رسانه‌ها منعکس خواهد شد./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
کاش دادستان علیه سایتی که تشویش اذهان کرده با نشر اکاذیب اعلام جرم میکرد
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
دادستان محترم آن کانال که همیشه نشر اکاذیب می کند چرا درموردش اقدام نمیکند چرا برای یه دفعه هم شده در موردش اعلام جرم نمیکند؟ چرا خبار را فقط آن کانال باید نشر کذب نماید و ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
پاداش بیست میلیونی درشهرداری شهر کوچکی مثل ایوان جرم نیست فقط جابجایی است اینهایی که دفاع میکنن همان هایی هستند که دور قبل بدون دلیل دفاع میکردن کم سرپوش بگذارید جابجایی هم تخلف است ازدوراول شهردارشدن این آقا پول جابجا شده وتا حالا جایگزین نکرده است وضعیت خیابانهای ایوان ازدوراول شهرداری این اقا چه تغییری کرده است کم دفاع کنیدحتما شما هم دراین مدیریت سهمی دارید شما چه کاره اید این حرفها رامیزنید فقط مقام قضایی حق اظهار نظر دارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار