مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد گفت: احزاب و تشکل‌های سیاسی در وضعیت فعلی کشور باید به ‌عنوان آژیر هشدار کشور عمل کرده و با اعلام مواضع اصولی و به موقع خود توجه بیشتر مسئولان را در خصوص مشکلات جامعه قبل از وقوع بحران‌ها جلب کنند .
کد خبر: ۶۳۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ 01 August 2018

«عباس حیدری» در نشست با اعضای شورای مرکزی حزب عدالت و آزادی- منطقه یزد بابیان این‌که احزاب نماینده اقشار مختلف جامعه هستند، اظهار کرد: با توجه به و اعضای موثر و ذی‌نفوذ، نقش احزاب در بحث گسترش اعتماد اجتماعی انکارناپذیر است.

وی با بیان این‌که تشکل‌های سیاسی و احزاب در افزایش اعتماد عمومی، نشاط جامعه و امید به آینده باید ایفای نقش کنند، افزود: توسعه سیاسی و گسترش فعالیت های حزبی و تشکیلاتی در کشور از جمله اهداف دولت در حوزه سیاسی است.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد در ادامه با بیان این‌که حل‌وفصل برخی از مسائل به‌تنهایی از عهده دولت خارج است، گفت: احزاب و گروه‌های سیاسی با استفاده از نفوذی که بین مردم ‌دارند به مسائل ورود کرده و نقش موثر خود را در همراهی با مردم و اصلاح و پیشرفت جامعه ایفا کنند .

حیدری با اشاره به این‌که احزاب علاوه بر وظایف خود در حوزه سیاست، می‌توانند نظارت اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: احزاب می توانند با ورود در مباحث اجتماعی و حل مشکلات و چالش‌های این حوزه یاری رسان جامعه باشند .

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با دعوت از احزاب برای انجام رسالت سیاسی خود عنوان کرد: احزاب باید از حالت انفعال خارج و نسبت به مسائل روز کشور و استان موضع گیری داشته باشند و در راستای قانون احزاب، اقدامات خود را انجام دهند .

وی در ادامه بر لزوم دینداری همراه با اخلاق و انصاف در عین سیاستمداری و انجام فعالیت های حزبی تاکید و اظهارکرد: کادرسازی، تربیت نیروهای فعال سیاسی، اجتماعی و ارتقای سطح دانش و بینش مردم نسبت به مسائل سیاسی بخشی از وظایف احزاب به شمار می‌آید که ضرورت دارد به این مسئله با برگزاری نشست های سیاسی، مناظرها و گفتگوی رودرو با مردم توجه بیشتری شود .

حیدری در پایان سخنانش ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات خوب حزب عدالت و آزادی- منطقه یزد در حوزه اجتماعی، خواستار تداوم و گسترش این‌گونه فعالیت‌ها توسط این حزب و سایر احزاب در استان یزد شد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار