تیرماه امسال کلان شهر شیراز با افزایش 4.5 درصدی مصرف آب نسبت به سال قبل مواجه شد و این به رغم همه هشدارهایی است که درباره کم آبی و تداوم خشکسالی و لزوم صرفه جویی در مصرف آب داده شده است.
کد خبر: ۶۳۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ 02 August 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز با بیان اینکه تزریق آب به شبکه های توزیع در کلان شهر شیراز در تیرماه امسال 4.5 درصد افزایش داشت گفت : انتظار این است که شهروندان در هفته های منتهی به پایان مرداد ماه با صرفه جویی و مصرف بهینه کمک کنند تا از روزهای پر مصرف تابستانی عبور کنیم .
الله بخش نظر پور پنجشنبه در مصاحبه با ایرنا ادامه داد: در تیرماه سال گذشته 14 میلیون و 391 هزار و 988 متر مکعب و در تیرماه امسال 15 میلیون و 38 هزار و 448 متر مکعب آب تولید و به شبکه های توزیع در شیراز تزریق شده است.
نظرپور با بیان اینکه صرفه جویی 10 درصدی در مصرف آب می تواند روزهایی بهتر برای هفته های پایانی مرداد ماه رقم بزند گفت: در مرداد ماه امسال شیراز با 700 هزار متر مکعب کمبود آب آشامیدنی روبرو است که این میزان 100 هزار متر مکعب بیشتر از ماه گذشته است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز اضافه کرد : مدیریت مصرف آب ، اصلاح خطوط و شبکه های توزیع ، اصلاح مخازن و بهبود کیفیت از جمله راهکارهای عبور از تابستان پر مصرف امسال است که بخشی از آن با مشارکت و همراهی مردم و مصرف کنندگان تحقق می یابد.
کارشناسان راهکارهای مختلفی برای درست مصرف کردن آب توصیه می کنند که مهمترین این راهکارها این است که از قوانین و محدودیت های حفاظت آب که ممکن است در محل زندگی اعمال شوند آگاه شویم و از آن تبعیت کنیم ، از آب حفاظت کنیم چون زندگی ما به آن وابسته است. هیچگاه به دلیل اینکه فرد دیگر مسئول پرداخت آب بهاست، آب را هدر ندهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار