در جلسه مشترک بین استانداران ایلام و واسط عراق، دستور باز شدن مرز مهران روی کامیون های ایرانی صادر شد.
کد خبر: ۶۳۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹ 02 August 2018

 به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست مشترک با استاندار واسط عراق افزود: پس از رایزنی با ملا طلال استاندار واسط عراق، وی در تماسی تلفنی هماهنگی لازم برای بازگشایی مرز مهران برای بارگیری کامیون ها را انجام داد.

وی یادآور شد: بر این اساس، ترانشیپ کامیون ها در مرز مهران تا 2 هفته آینده ادامه می یابد تا توافقات لازم برای مکان و نحوه ی بارگیری کامیون در مرز مهران از نظر فنی مورد توافق قرار گیرد.

استاندار ایلام اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران برای مسیرهای منتهی به مهران و استان واسط عراق هزینه های بسیار خوبی انجام داده است.

وی افزود: 2 کشور دوست و برادر ایران و عراق منافع مشترک اقتصادی در سطح بین المللی دارند و اگر 2 استان ایلام و واسط بتوانند طبق برنامه پیش بروند افق خیلی خوبی در سطح مبادلات اقتصادی بین دو کشور برقرار خواهد شد.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: از مسیرهای مختلف از جمله دهلران به مهران، لرستان به مهران، ملکشاهی به مهران و کرمانشاه و ایلام به مهران برنامه ریزی های بسیار خوبی بویژه از نظر بهسازی مسیرهای ارتباطی در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: فعالیت های خوبی در خصوص راه، آب، برق و خطوط ارتباطی انجام داده ایم و انتظار داریم دولت عراق هم به اقدامات متقابل خود سرعت بدهد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار