مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه:
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه امروز به نهضت علمی و عملی برای حل مشکلات کشور نیازمندیم تاکید کرد: جهاد کبیر به معنای اتکا به توانمندی ها و ظرفیت های داخلی کشور و کنار گذاشتن مدل های توسعه غربی است.
کد خبر: ۶۳۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴ 03 August 2018

به گزارش تابناک قم، عظیم ابراهیم پور در سخنرانی پیش از خطبه های نمارجمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، با بیان اینکه مردم نسبت به عملکرد نظام در محرومیت زدایی از روستاها سئوالها و انتقاداتی دارند اظهار داشت: درمدیران تفکری وجود داشته و دارد که تنها مسیر توسعه روستاها را مدل های غربی می داند اما این مدل ها با اقلیم و شرایط کشور ما تناسبی ندارد و مشکلات روستاها را برطرف نکرده است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب نسبت به مسائل و مشکلات روستاها بسیار توجه و دغدغه دارند گفت: وضعیت در روستاها به جایی رسیده که رهبر انقلاب به طور مستقیم به دستگاه های مختلف از جمله بنیاد برکت، بسیج سازندگی، سپاه پاسداران، قرارگاه سازندگی سپاه دستور داده اند که در روستاها کار خدماتی و عمرانی انجام دهند.

وی ملاک امروز انقلابی و ضد انقلابی بودن را میزان دغدغه برای محرومیت زدایی در کشور دانست و افزود: مطالعه ما در روستاها نشان می دهد که مشکلات روستاها نتیجه برنامه های پنج ساله توسعه کشور بوده است چرا که این برنامه بر اساس الگوهای توسعه غربی نوشته شده است.

ابراهیم پور تاکید کرد: هزاران پژوهشگر در این سال ها حقوق های کلان پژوهشی از دولت ها گرفته تا راه حل مدیریت روستاها را ارائه کنند ولی این گروه های پژوهشی به جای توجه به دانش بومی و اقلیم های مختلف کشور، از الگوهای غربی برای توسعه دامپروری، کشاورزی، مدیریت آب و حتی کودهای شیمیایی و بذرهای اصلاح شده استفاده شد که متاسفانه امروز نیز برای حل مسائل کشور به دنبال الگوگیری از مدل های غربی هستند.

وی ادامه داد: مدلهای آب رسانی اجرا شده در روستاها بر اساس مدل های غربی است که هیچ تناسبی با وضعیت اقلیمی آب ندارند و این موجب برخی بحران های اخیر در روستاها شده است.

ابراهیم پورافزود: در سال های گذشته 27 سند بین المللی از جمله سند پالرمو، 2030 و FATF که مربوط به آب، خاک، محیط زیست، دامپروری، آبزیان، و مسائل اقتصادی، اجتماعی و آموزشی است را وارد کشور کرده اند تا مساله های کشور را با این اسناد حل کنند، غافل از اینکه تنها راه حل مشکل های کشور توجه به نرم افزار و مدل های جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب برای آباد کردن یکهزار منطقه محروم در کشور گفت: بر اساس مطالعات انجام شده و متناسب با مدل های ایرانی اسلامی، تحول در روستاها بر اساس مدل های داخلی در یک سال و نیم گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان دولتی باید به نرم افزار جمهوری اسلامی برگشته و از مدل های غربی چشم پوشی کنند اظهار داشت: اگر تفکر انقلابی و جهادی نبود،امکان دستیابی ایران به غنی سازی 20 درصد ، موشک های سوخت جامع دوربرد و پیشرفت ها و عظمت های بهداشتی و صنعتی نمی شدیم.

وی با بیان اینکه امروز در روستاهای کشور مدل های انقلابی متناسب با اقلیم جغرافیایی توسط بسیجیان جهاد سازندگی بر اساس سیاست های ابلاغی رهبرمعظم انقلاب در حال اجرا است اظهار داشت: بسیجیان جهادی و انقلابی کشور بر پایه اصل اقتصاد مقاومتی؛ چرخه تولید ، توزیع و مصرف را با محوریت مردم تنظیم و اجرایی می کنند.

وی ایجاد زنجیره تولید، توزیع و مصرف در روستاها را از جمله اقدام های بسیجیان جهادسازندگی، قرارگاه های سازندگی سپاه پاسداران و قرارگاه پیشرفت و آبادی روستاها دانست و تاکید کرد: سیستان بلوچستان به عنوان یکی از قطب های تولید خرما در کشور به دلیل نبود فناوری بسته بندی ، خرماها در بیابان رها می شد ولی بسیج سازندگی با ورود به این موضوع و با در آموزش و در اختیارقراردادن روش های بسته بندی امروز 22 تن خرما توسط جوانان سیستان پیش فروش شده و زمینه تحول اقتصادی در این منطقه فراهم شده است.

وی مدیریت را مهمترین مشکل کشور دانست و گفت: آب به وفور وجود دارد و ما درکشور با بحران آب مواجه نیستیم بلکه چیزی که دچار بحران است مدیریت آب در کشور است و دلیل آن مدیریت مدیران کشور بر اساس مدل های غربی است.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل مهاجرت روستاها به شهرها پایین بودن سطح آموزشی در روستاها و ناکارآمد بودن مدل های آموزش و پرورش برای روستاییان است افزود: باید مدرسه روستایی به مدارس اشتغال روستاها تبدیل شود که در این راستا اصلاح سیستم آموزش روستایی و کتاب های درسی روستاها ضروری است.

وی با بیان اینکه در 3580 روستای کشور بسیجیان جهادسازندگی مستقر هستند و شبانه روز مشغول کار هستند گفت: مسئولان کشور اگر دغدغه حل مشکل مردم را دارند باید مدل های مدیریت خود در حوزه های کشاورزی، آموزش، توسعه، بهداشت و درمان از مدل های توسعه غربی به سمت نرم افزار جمهوری اسلامی و اقدام انقلابی و جهادی تغییر دهند.

وی با بیان اینکه حل مشکلات کشور در گرو ورود مردم به عرصه های مختلف سازندگی، اقتصادی و مدیریتی است تاکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس به دلیل توجه به روحیه جهادی کارهایی صورت گرفته که در طول تاریخ جنگ های دنیا بی نظیر است که در یک مورد آن در کربلای 5 مهندسان رزمی 12 میلیون مترمکعب آب جا به جا کردند و امروز نیز کشور نیازمند چنین روحیه ای است.

وی با تقدیر از مطالبه مراجع تقلید برای توجه مردم به مشکلات اقتصادی تاکید کرد: امروز مانند دوران جنگ ،نیاز کشور، نهضت خدمت رسانی است و همه باید برای حل مشکلات مردم و رفع محرومیت زدایی به پای کار بیایند.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال 450 روحانی در روستاها مستقر شده که حضور این روحانیان تحول مهمی در روستاها را رقم زده است که از سایر روحانیان می خواهیم به این حرکت عظیم جهادی بپیوندند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار