شهردار دهلران خبر داد
شهردار دهلران گفت: برای ساماندهی و دفع بهداشتی زباله در سایت زباله شهر دهلران اعتباری بالغ بر 1 میلیارد ریال هزینه شده است.
کد خبر: ۶۳۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 04 August 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ عیسی رضایی از ساماندهی سایت زباله این شهر خبر داد و اظهار داشت: بدنبال تغییر مکان سایت جمع آوری زباله در شهر دهلران در سال 90 و انتخاب سایت جدید به دلیل دفع سنتی و پخش کردن زباله‌ها در سطح سایت فضای غیربهداشتی و نامناسبی به وجود آمده بود.

وی ادامه داد: به همین خاطر در سال 96 و روی کار آمدن مدیریت جدید شهرداری تصمیم به ساماندهی سایت زباله گرفتیم که با انبوهی از زباله جمع آوری شده طی 6 سال گذشته مواجه شدیم که بصورت سنتی بر روی زمین پخش شده بود.

رضایی افزود: پس از بازید کارشناسان دفتر امور شهری استانداری سایت زباله دهلران بعنوان اولین و برترین سایت جمع آوری و دفع بهداشتی زباله در سطح شهرداری های استان انتخاب شد.

وی گفت: این موضوع مسئولیت مجموعه شهرداری دهلران را نسبت به خدمات شهری به شهروندان دوچندان کرد به همین دلیل با برگزاری نشست های مشترک با شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران به دنبال راهی برای دفع بهداشتی زباله که به محیط زیست آسیبی وارد نکند، برآمدیم.

شهردار دهلران اضافه کرد: طی چند روز گذشته با استفاده از دو دستگاه بولدوزر و بیل مکانیکی اقدام به حفر ترانشه با عمق بیش از 5 متر و عرض بیش از 7 متر نمودیم که ماشین آلات مخصوص حمل زباله به راحتی بتوانند زباله ها را در داخل گودال حفر شده تخلیه نمایند.

وی گفت: در مجموع برای ساماندهی و دفع بهداشتی زباله در سایت زباله شهر دهلران اعتباری بالغ بر 1 میلیارد ریال هزینه شده است.

رضایی با اشاره به اینکه مهم‌ترین آلاینده در محل دفن پسماندهای شهری، بحث شیرابه است، خاطرنشان ساخت: شیرابه پسماند می‌تواند با نفوذ به آب‌های سطحی و زیرزمینی موجب آلودگی این منابع شود که بااین کار این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

وی یادآور شد: پوشش زباله‌ها در محل دفن با خاک و نخاله در راستای کاهش آتش‌سوزی‌های محل دفن و به تبع آن جلوگیری از آلوده شدن محیط اطراف و شیوع بیماریهای قابل انتقال به انسان از طریق حیوانات بسیار حائز اهمیت است./ح

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار