تابناک کهگیلویه وبویراحمد
آماج شلیک توپخانه جنابعالی به سمت دولتمردان و خدمتگزاران نظام از زمانی آغاز شد که با تمام توان و قدرت قد علم نمودی تا یک نیروی مخالف جریان دولت تدبیر و امید همچنان بعنوان نماینده عالی دولت در بخش پاتاوه تثبیت شود.
کد خبر: ۶۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲ 20 July 2015
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،برخی سایتهای خبری نامه ای را انتشار داده اند که با لحنی تند از طرف فرماندار دنا برای امام جمعه بخش پاتاوه ارسال شده است. این نامه گویا در پاسخ به انتقادات امام جمعه پاتاوه از نحوه ی مدیریت شهرستان دنا ،درخطبه های نماز جمعه هفته گذشته ،نگارش شده است.چیزی که از این موضوع به مخاطبان می رسد،کشاندن برخی ناهماهنگی ها و بی تدبیری ها به رسانه ها وافکار عمومیست.وجالبترین نکته این دعوای در فضای عمومی اینست که نماینده دولت وامام جمعه مجری های  عملی کردن  شعار همدلی هستند.
متن نامه فرماندار شهرستان دنا:
محضر مبارک امام جمعه محترم شهر پاتاوه
حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا افشار دامت برکاته
سلام علیکم
احتراما ضمن قبولی طاعات و عبادات جنابعالی و تبریک عید سعید فطر، عید بندگی و بخشندگی، اخیرا در خطبه های نماز جمعه در بین نمازگزاران شریف شهر پاتاوه آن هم از تریبون عمومی یکی از نهادهای مقدس مطالبی را بیان فرموده اید که اعتقاد بنده بر این است ایراد چنین موضوعاتی، نه درشأن و منزلت نماز جمعه است و نه درخور و شایسته مردم بزرگوار شهر پاتاوه که بخواهند وقت گرانمایه خود را صرف اینگونه افاضات نمایند.
برهمگان بویژه مردم فهیم بخش پاتاوه پرواضح و مبرهن است، آماج شلیک توپخانه جنابعالی به سمت دولتمردان و خدمتگزاران نظام از زمانی آغاز شد که با تمام توان و قدرت قد علم نمودی تا یک نیروی مخالف جریان دولت تدبیر و امید همچنان بعنوان نماینده عالی دولت در بخش پاتاوه تثبیت شود. گرچه این مطالبه در حیطه وظایف جنابعالی نبوده اما بر خود تکلیف می دانستم برای هر تغییرمدیریتی در بخش پاتاوه با امام جمعه محترم آن شهر مشورت و نظرخواهی نمایم .
جناب حاج آقا افشار:
بنده خود را درمقام پاسخگویی به اظهارات غیرکارشناسی نمی‌دانم اما برای ادای احترام به مردم بخش پاتاوه و تنویر افکارعمومی یکبار دیگر افاضات مغرضانه جنابعالی را با هم بازخوانی می کنیم و با پاسخی صریح و آشکار مردم خود قضاوت خواهند نمود که حضرت آقا به دنبال حلال مشکلات مردم هستند یا پیگیر امیال شخصی دیگران.
۱- در خطبه ای بیان فرموداید: «مگر در بخش پاتاوه نیروی بومی و معلم نیست که قرار است از یک بخش دیگر بخشدار معرفی کنند». این جمله شما جز دامن زدن به اختلافات قومی و قبیله ای، تشدید تنش های اجتماعی، مرزبندیهای منطقه ای و تحریک احساسات پاک مردم بویژه قشر فرهنگی و زحمت کش بخش پاتاوه چه گره ای از مشکلات مردم را وا می کند. به فرض صحت ادعای مذکور، مگر خود جنابعالی غیر بومی شهر پاتاوه نیستی و سوال بنده این است؛ آیا در بخش پاتاوه قحط الرجال یا معمم کم داشت که حضرتعالی در جایگاه نماز جمعه منصوب شده اید؟ به یقین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در وجود نازنینتان شاخصها و معیارهایی را یافته اند و بر اساس آن توانانهایی را برای این مسئولیت مهم و خطیر سنجیده اند . لذا به خود بقبولانید، حتما برای انتخاب یک مدیر در دولت نیز ملاک های ارزیابی خاصی وجود دارد از جمله پایبندی به وعده های ۲۴ خرداد ۹۲ ریاست محترم جمهور با ملت شریف ایران.

۲- در خطبه ای دیگر به «نبود جاده و امکانات در روستای برآفتاب جلاله» سخن رانده اید و نمی دانم پس از سال‌ها، چرا بعد از توافق انرژی هسته ای محرومیت همنوعان بنده به ذهنتان خطور کرده است. در ادامه به «کمبود آب آشامیدنی حوزه سادات محمودی» اشاره داشته اید، غافل از اینکه زمانی این موضوع را به عرض جنابعالی رسانده اند که با تلاش شبانه روزی شرکت آبفای روستایی، دهیاران و شوراههای اسلامی روستاها، به علت ترکیدگی خط انتقال آب مشکل حل شده بود. اما ذکر این نکته لازم است، بدانید جنابعالی امام جمعه شهر هستید نه بخش پاتاوه. بنابراین مشکلات روستا از طریق نمایندگان مردم یعنی شوراههای اسلامی و دهیاریها به مسئولین منعکس خواهد شد و مسئولین خود را پاسخگو می دانند و چنانچه مسئولی در بخش قصور نماید در وهله اول بخشدار نورچشمی جنابعالی باید جوابگو باشد بعد دیگران.البته با توجه به پدیده خشکسالی و کاهش سفره های زیرزمینی و افت آبدهی چشمه ها بد نیست بر معلومات خود در این زمینه بیافزایید تا درک نمایید این سالها تامین و توزیع آب در جوامع روستایی با چه مشقتی مدیریت می شود.
۳- و اما خطبه ای دیگر که نوبر خطابه جنابعالی بود، بیان نموده‌اید «فرمانداری شهرستان دنا بیش از نه ماه با سرپرستی مدیریت می شود و مسئولان چاره ای بیاندیشند». بیم آن داریم که با این اطلاعات ناقص نمازگزاران حتی در موعظه های جنابعالی هم دچار شک و تردید شوند. گرچه حکم بنده به سمت فرماندار شهرستان دنا از همان آغازین روزهای کار با امضای وزیرمحترم کشور ابلاغ گردید اما انصافاً اگر خصومت و خصلت کینه ورزی نباشد، بیان چنین مطالب، بی مایه چه دردی از مردم را دوا می کند.
امام جمعه محترم:
مطمئن باشید آنچیزی که از سر دلسوزی و عالمانه از تریبون نهاد مقدس نماز جمعه متوجه مسئولین و دولتمردان شهرستان بشود نسبت به پیگیری و اصلاح آن سمعا و طاعتا. گر جنبه تخریب و مقصود عامدانه در کار باشد، زهی خیال باطل.
استدعا می نمایم؛ منش، رفتار، فصاحت و بلاغت فاضل اندیشمند حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی امام جمعه محترم شهر یاسوج را الگو و مبنای خطابه خویش قرار دهید تا همچنان سایه محور وحدت و معنویت بر فضای شهر پاتاوه حکمفرما باشد و بجای طرح مطالب کلیشه ای در خطبه های وزین نماز جمعه می توان در یک فضای صمیمی، تعاملی و حضوری به این موارد جزئی پرداخت.
در پایان پیروزی غرورآفرین تیم مذاکره کننده هسته ای که با پشتوانه همین مردم و رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری و تدابیر عالمانه ریاست محترم جمهورجناب آقای دکتر روحانی به ثمر نشست و یکبار دیگر اقتدار نظام، حیثیت، شرف و عزت جمهوری اسلامی ایران را در عرصه های جهانی و منطقه ای به منصه ظهور رسانده به جنابعالی تبریک و تهنیت عرض می نمایم. بنده هم این روزها در پس این موفقیت تاریخی، احوالات و روحیات جنابعالی را درک می کنم، انشاالله خداوند به همه ما صبر جزیل عنایت بفرماید.
علی تاج امیری
فرماندار دنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار