رئیس خانه معدن ایران؛
رئیس خانه معدن ایران گفت: بستری فراهم شده تا صندوق بیمه فعالیت های معدنی ضمانتنامه های معدنکاران را قبول کند، این صندوق آماده صدور بیمه نامه و ضمانت نامه برای تسهیلات یک هزار و 200 میلیارد تومانی توسعه معادن و صنایع معدنی در مناطق کم برخوردار کشور است .
کد خبر: ۶۴۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵ 06 August 2018
به گزارش تابناک ایلام ؛  محمدرضا بهرامن در نشست با بهره برداران فعال معادن ایلام که در راستای بررسی موانع و مشکلات این استان برگزار شد، اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی معدن ایران همواره در کنار فعالان معدنی بخش خصوصی و مدافع حقوق بهره برداران بوده است.
 
وی خانه معدن را محل حضور تمام تشکل های مرتبط و ذینفع حوزه معدن خواند و تاکید کرد: ما در کنار دولتمردان، بدنه کارشناسی هستیم و هرچه این بدنه قوی تر باشد و اطلاعات درست تری بدهد می تواند قوی تر عمل کند.
 
بهرامن با بیان اینکه متولیان بخش معدن با هم افزایی و کار تیمی می توانند به اهداف خود دست پیدا کنند، یادآور شد: سازمان صنعت و معدن ایلام در چارچوب قوانینی که برای آن تعریف شده می تواند مطالبات بخش معدن را برآورده کند، بهتر است بخشی از مشکلات و دغدغه های بهره برداران که این سازمان نمی تواند حل کند، از طرف خانه معدن استان پیگیری و رفع شود.
 
رئیس خانه معدن ایران تاکید کرد: خانه معدن ایلام می تواند در خصوص تمامی مشکلات معدنکاران از جمله حقوق دولتی، عوارض، مالیات و ... مطالبات فعالان معدنی را انعکاس دهد.
 
بهرامن اضافه کرد: تسهیلات صندوق بیمه می تواند گره مشکلات اقتصادی معادن ایلام را باز کند و معدنکاران باید آگاهی بیشتری در خصوص این تسهیلات پیدا کنند و تقاضای خود را نسبت به وام اعلام کنند.
 
وی گفت: بستری فراهم شده تا صندوق بیمه فعالیت های معدنی ضمانتنامه های معدنکاران را قبول کند، این صندوق آماده صدور بیمه نامه و ضمانت نامه برای تسهیلات یک هزار و 200 میلیارد تومانی توسعه معادن و صنایع معدنی در مناطق کم برخوردار کشور است که معادن ایلام هم می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
 
به گفته وی با تعامل بیشتر معدنکاران بخش خصوصی با سازمان صمت استان ایلام اهداف توسعه ای بخش معدن برآورده می شود.
 
در این نشست هر کدام از بهره برداران معادن استان ایلام به بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

اخذ حقوق دولتی بر اساس ظرفیت واقعی معادن، بخشودگی جرائم و اصل بدهی، اختصاص تسهیلات مشخص و استفاده از ماشین آلات دسته دوم بر اساسی نیاز از اصلی ترین خواسته های بهره برداران معادن استان در این نشست بود.

87معدن در استان ایلام وجود دارد که 67 واحد از این تعداد فعال هستند، ظرفیت تولید سالانه معدن استان ایلام 1.9 میلیون تن است که بیش از 12 نوع ماده معدنی در معادن استان استخراج می شود.
 
بیش از 625 نفر در بخش معدن و یک هزار و 200 نفر در بخش صنایع معدنی استان ایلام مشغول به کار هستند، نظام مهندسی معدن استان دارای 256 نفر عضو است که 56 نفر از این تعداد دارای پروانه اشتغال هستند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار