عضو شورای عالی فضای مجازی؛
عضو شورای عالی فضای مجازی گفت : یکی از وظایف و رسالت خطیر خبرنگاران و رسانه‌ها نظارت همه جانبه بر امور جاری جامعه و عملکرد مسئولان بوده و خبرنگاران به عنوان نمایندگان و نخبگان جامعه می باشند .
کد خبر: ۶۴۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹ 07 August 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ عزت‌الله ضرغامی  در همایش فعالان رسانه‌ای استان ایلام اظهار داشت: رسانه ها با شجاعت، بدون ترس یا خط و ‌مشی های اداری و با حفظ عزت نفس کاری و شخصیتی بر وضعیت جامعه نظارت کنند و مدافع حقوق افکار عمومی باشند عدم نظارت و نبود انتقادهای سازنده از سوی خبرنگاران موجب بروز برخی ناکارآمدی های عملکردی و کج روی هایی از طرف مسئولان و مدیران می شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها هدایتگر و راهنمای جامعه هستند، افزود:خبرنگاران باید بدور از مسائل حاشیه ای و رعایت اخلاق حرفه ای ، با بهره گیری از دانش و سواد رسانه ای و اشراف بر موضوعات حوزه های مختلف عملکرد مسئولان و جامعه را رصد و نظارت کنند.

ضرغامی ادامه داد:  خبرنگاری ، کاری است  عاشقانه، صادقانه، خطرپذیر، شجاعانه و با اهداف عالی است و  باید مدیران و دستگاه‌های مختلف کشور نباید از پرسشگری و نظارت فراگیر رسانه‌ها و خبرنگاران واهمه داشته باشند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره تاثیرگذاری خبرنگاران بر افکار عمومی بیان داشت :آثار منتشر شده از سوی  رسانه ها باید عادلانه همراه با انعکاس واقعیت ها باشد  و این اثار باید همراه با  نظارت های علمی، فنی، تخصصی و کاملا ً اصولی و کارشناسی بوده  تا نتایج ایده آلی حاصل شود.

وی عنوان داشت :  کار خبرنگاران از امر قضاوت سخت‌تر است و خبرنگاران باید   با تقویت بعد خودسازی، رسالت و امانت خبری اجتهاد رسانه‌ای داشته باشند رسالت کاری خود را خود را به درستی ایفا کنند

ضرغامی افزود:  اصحاب رسانه با خودسازی و پرهیز از بده بستان‌ها و با عزت نفس می توانند  انتظارات عمومی جامعه را بیش از پیش برآورده کنند و دارای رسانه ها و خبرنگارانی موفق باشند .

وی یادآور شد: خبرنگاران با توجه به وظیفه خطیر خبری ناظران اصلی و ‌واقعی جامعه و در بسیاری موارد ارائه دهنده راهکار برای رفع یا کاهش مشکلات اجتماعی هستند.

عضو شورای عالی  انقلاب فرهنگی بیان داشت : وجود یا گسترش ایرادات مدیریتی از سوی مسئولان باعث ناراحتی ، ‌بدبینی و تاثیرگذاری منفی بر باورها و اعتقادات دینی مردم و افکار عمومی نسبت به دین مبین اسلام و آرمان های آن می شود چرا که این ایرادات مدیریتی مسئولان را از نگاه اسلام می دانند./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار