رئیس دانشگاه علمی و کاربردی ایلام گفت: ابتدای شکل گیری این دانشگاه در استان تاکنون ۲۲ هزار نفر با طی کردن آموزش های لازم فارغ التحصیل شده اند.
کد خبر: ۶۴۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ 10 August 2018

 به گزارش تابناک ایلام، اسفندیار محمدی  با اشاره به اینکه فعالیت این دانشگاه در ایران سال ۷۰ آغاز شده اظهار کرد: رویکرد دانشگاه در سال جدید تمرکز بر فعالیت های پژوهشی است که با ایجاد مراکز رشد، اجرای پودمان های مهارتی و همکاری پژوهشی با دستگاه های اجرایی استان محقق خواهد شد.

وی تاکید کرد: یک هزار نفر از اساتید در رشته های مختلف با این دانشگاه در شهرستان های مختلف همکاری می کنند و این آموزش ها در ۱۲۳ کد رشته ارائه می شود.

وی اضافه کرد: چهار هزار و ۶۰۰ دانشجو در ۱۳ مرکز این دانشگاه در استان تحصیل می کنند و تاکنون نیز ۲۲ هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

محمدی گفت: محور اصلی فعالیت دانشگاه علمی کاربردی کمک به ایجاد اشتغال و آموزش نیروهای کار برای ورود به بازار کار است.

وی، تعداد اساتید مشغول در مراکز استان ایلام را بیش از یک هزار نفر عنوان کرد و یادآور شد: هم اکنون ۱۲۳ کد رشته در مراکز علمی کاربردی استان وجود دارد که امیدواریم با تلاش مجموعه همکاران در آینده تعداد این رشته ها بیشتر شود.

محمدی تاکید کرد: ایجاد مراکز رشد و نوآوری در مراکز علمی کاربردی نقش مهمی در بهره گرفتن از ایده های نو و خلاق دانشجویان دارد.

وی اضافه کرد: تدوین اساسنامه مراکز و سطح بندی آنها از مهمترین فعالیت های در دست اقدام است که اجرای آنها نقش بسزایی در پیشبرد اهداف عالی دانشگاه خواهد داشت.

سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دانشجو در کشور مشغول فراگیری تحصیل هستند که حدود ۵۰۰ هزار نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه جامع علمی کاربردی است که از نظر تعداد دانشجو در بین دانشگاه ها رتبه چهارم و در زمینه تعداد مراکز با ۷۰۰ مرکز در کشور رتبه نخست را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار