مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: این نهاد حمایتی برنامه ریزی برای تامین 952 واحد مسکونی را برای مددجویان زیر پوشش خود در استان انجام داده است.
کد خبر: ۶۴۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱ 11 August 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  ضیاء رضایی امروز در سفر به شهرستان بدره و در دیدار با فرماندار این شهرستان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد گفت: رفع مشکل مسکن نیازمندان و مددجویان و ایجاد شغل برای آن‌ها هم‌اکنون از برنامه‌های مهم کمیته امداد است.

وی افزود: امسال قرار است ۹۵۲ واحد مسکونی در مناطق مختلف استان برای مددجویان با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد ریال ساخته شود.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام یادآور شد: طی سه سال گذشته بیش از 320 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع مالی این نهاد، تسهیلات بانکی و مشارکت نیکوکاران صرف تأمین مسکن نیازمندان شهری و روستایی این استان شده است.

رضایی تاکید کرد: یک هزار و 200 خانوار کمیته امداد استان نیازمند خدمات مسکن هستند.

وی یادآور شد: در شهرستان بدره مهم‌ترین درخواست‌هایی که نیازمندان دارند ایجاد شغل است که امسال با اعتبارات این نهاد و استفاده از تسهیلات بانکی تحول مهمی در حوزه اشتغال این شهرستان ایجاد می شود.

رضایی اضافه کرد: سال گذشته در شهرستان بدره 6 میلیارد ریال برای بهسازی و ساخت 52 مورد مسکن هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه تقاضا برای کار و تلاش از مشخصه‌های خوب مددجویان شهرستان بدره است، گفت: بدره از شهرستان‌هایی است که کمترین جمعیت تحت حمایت را دارد و مشکلات این شهرستان هم کمتر از شهرستان‌های دیگر است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در ادامه به فعالیت‌های مسکن این نهاد در شهرستان بدره اشاره کرد و گفت: در سالهای گذشته تلاش شده است مشکل مسکن مددجویان در این شهرستان به حداقل برسد و امسال با ساخت مسکن برای چند خانواده باقی‌مانده فاقد مسکن، نیاز مسکن مددجویان شهرستان بدره برطرف و به صفر می‌رسد.

رضایی گفت: در زمینهٔ کمک ‌هزینه جهیزیه نیز مددجوی پشت نوبت در این شهرستان نبوده و به درخواست زوج‌های مددجو برای دریافت کمک ‌هزینه ازدواج در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در ادامه سفر خود به شهرستان بدره از تعدادی خانواده‌های نیازمند در شهرک ولی‌عصر و روستای کلم بازدید و مشکلات این خانواده‌ها را بررسی کردند.

فرماندار شهرستان بدره نیز در این نشست با تقدیر از خدمات کمیته امداد در این شهرستان گفت: توانمندسازی و اشتغال از تأثیرگذارترین برنامه‌های کمیته امداد است.

مجید عسگری با بیان اینکه کمیته امداد در عرصه‌های گوناگون حمایتی به مردم خدمت می‌کند، افزود: این نهاد وزنه بسیار مهمی برای توسعه در کشور و مناطق محروم است و همواره منشاٌ خدمت و مشکل‌گشایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه گردشگری، کشاورزی و گیاهان دارویی از ظرفیت‌های مهم شهرستان بدره برای اشتغال است، گفت: کمیته امداد می‌تواند در این زمینه با هدف ایجاد اشتغال برای نیازمندان مشارکت کند.

هم‌اکنون حدود 850 خانوار در شهرستان بدره از این نهاد خدمات معیشتی دریافت می‌کنند و سال گذشته بیش از 11 میلیارد ریال کمک هزینه ‌معیشت به این افراد پرداخت‌شده است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار