مدیرعامل شرکت فرآورده های نفتی ایلام ؛
مدیرعامل شرکت فرآورده های نفتی ایلام گفت : راه اندازی جایگاه یورو 4 در استان به منظور ارائه سوخت با کیفیت بالا برای خودروهای جدید که وارد چرخه تولید شده مورد استفاده قرار خواهد گرفت .
کد خبر: ۶۴۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹ 11 August 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ علیرضا چاغروندی  در نشست  خبری  با اصحاب  رسانه  استان ایلام اظهار کرد :مطابق تفاهم نامه وزارت نفت ایران و عراق، سوآپ نفت خام سبک حوزه شمالی کشور عراق (کرکوک) از طریق کشور ایران (انبار نفت دره شهر) آغاز شده است .

وی در خصوص  محموله نفت خام سبک کرکوک به استان اشاره کرد افزود : از 23 خرداد ماه سال جاری 72 میلیون و 900 هزار لیتر نفت خام کرکوک به تعداد 2 هزار و 362 دستگاه نفتکش جاده پیما در مخازن تاسیسات انبار نفت شهید داریوش رضایی نژاد دره شهر تخلیه شده است .

وی با بیان اینکه محموله های نفت خام کرکوک از طریق مرز خسروی و جاده ترانزیتی اسلام آباد - پلدختر به دره شهر منتقل می شوند، افزود: با توجه به این که انبار نفت دره‌ شهر به مرز نزدیک است، می ‌تواند صرفه‌ اقتصادی قابل‌ توجهی در زمینه کرایه نفتکش‌ها داشته باشد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآوردهای نفتی ایلام اجرای فاز دوم عملیات سوآپ نفت خام کرکوک را با انتقال 60 هزار بشکه در روز پیش بینی و تاکید کرد: نفت خام سبک دریافتی از طریق خطوط لوله به عنوان خوراک پالایشگاه های شمالی کشور ‌انتقال داده می شود.

وی افزود:درسطح استان ۴۶ عرضه سوخت  مایع،  ۲۲عرضه  سوخت و ۱۲ انبر ذخیره فعال است و  از ابتدای  سال جاری تاکنون ۷۹ میلیون و ۲۸۰ هزار بنزین  درسطح استان  مصرف شده که نسبت به سال96  روند افزایش ۷/۹ درصدی را طی کرده است .

چاغروندی با اشاره به مصرف  روزانه ۵۵۵ هزار لیتر بنزین درسطح استان  گفت: باتوجه به نزدیک شدن به ایام اربعین و با توجه اجرای عملیات راهسازی و نیاز به  تامین سوخت ماشین آلات  پیش بینی می شود این رقم افزایش یابد.

چاغروندی با اشاره به علت تعطیلی کوتاه مدت  جایگاه های عرضه سوخت بنزین سوپر در استان  افزود:اورهال پتروشیمی اراک  دلیل  تعطیلی این جایگاه ها در استان بود  که به زودی این موضوع رفع می ‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام کمترین آمار  قاچاق سوخت در کشور را دارد افزود:  در ۶ ماه  گذشته  تاکنون  سه  پرونده قاچاق  سوخت  در استان  تشکیل  شده  که  مجموع این کشفیات  سه  هزار و ۵۰۰ لیتر بوده  است.کرد:


مدیرعامل شرکت فرآورده های نفتی ایلام در خصوص دو نرخی شدن بنزین بیان کرد: تا این لحظه دستوری مبنی بر افزایش قیمت بنزین به شرکت ارائه نشده است اگر هم این برنامه مد نظر دولت باشد با کار کارشناسی انجام خواهد شد.

وی به  واگذاری جایگاه ارائه سوخت میدان شهید کشوری شهر ایلام  اشاره کرد افزود  : این جایگاه با 30 میلیارد ریال واگذار شد که  توسط کارشناس دادگستری 54 میلیاد ریال برای آن قیمت‌گذاری شده بود .

چاغروندی تاکید کرد: هیچ جایگاه ارائه سوختی در استان حق تعطیلی جایگاه در 24 ساعت را ندارد به جز در زمان تغییر شیفت آن نیز به مدت 30دقیقه باید صورت گیرد .

وی در پایان تاکید کرد : هم اکنون عملیات سوخت رسانی به جایگاه های عرضه سوخت، بدون کمبود در حال انجام است و هر اندازه تقاضا وجود داشته باشد در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ داده می شود و مردم استان نیز در صورت مشاهده کم کاری جایگاه های عرضه سوخت، با شماره گیری تلفن گویا ۰۹۶۲۷ تخلفات احتمالی را گزارش دهند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار