رئیس ستاد تنظیم بازار استان ؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت:با وجود انجام نظارت ها و اجرای راه های جایگزین این اقدامات تأثیرگذاری لازم را بر بازار نداشته و بازار در حال خود تنظیمی است و ما نظاره گر افزایش قیمت ها هستیم، باید برخورد قاطع با این افزایش قیمت ها انجام شود چراکه تداوم آن موجب نارضایتی و فشار اقتصادی بر مردم می شود.
کد خبر: ۶۴۲۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ 12 August 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  ایوب درویشی در نشست ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: هم اکنون قیمت انواع کالا و خدمات در جامعه افزایش یافته است ،مهم ترین کار در تنظیم بازار کنترل قیمت ها است و با اجرای راهکارهای جایگزین و تزریق کالا به بازار نسبت به پایین آوردن قیمت ها باید اقدام شود.

رئیس ستاد تنظیم بازار استان ایلام تاکید کرد: قیمت کالاها در مراحل مختلف تولید، حمل و نقل، عرضه بازار، عمده فروشی و خرده فروشی مشخص است پس باید مرحله گرانی قیمت کالا را مشخص و با آن برخورد قانونی انجام دهیم.

درویشی با اشاره به احتکار کالا در ایلام و دامن زدن به نبود کالاها در بازار و ایجاد گرانی بیشتر گفت: باید با احتکار، اختفا و عدم عرضه کالا در استان با توجه به وجود قوانین مشخص و واضع برخورد قانونی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: در این شرایط اقتصادی نیازمند ایجاد ثبات قیمت و آرامش در بازار هستیم که باید همکاری بیشتر میان سازمان صنعت، معدن و تجارت، بازرسی، تعزیرات و ...صورت گیرد تا فضای جامعه با گران کالاها ملتهب نشود.

درویشی خواستار تعیین تکلیف وضعیت کشتارگاه ایلام و انجام توافقات فعالیت کشتارگاه شد و گفت: با توجه به وضعیت استان و گرانی مرغ در استان در بازرسی های مشترک از اصناف استفاده شود زیرا اکنون قیمت مرغ از استانهای همجوار بیشتر است که باید مرغ یخ زده برای تثبیت قیمت و کاهش قیمت وارد بازار شود.

وی ادامه داد: باید با حضور نمایندگان اصناف و اتاق و مدیرکل بازرسی وضعیت کنونی هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود، به دنبال مچ گیری نیستیم بلکه به دنبال پیشگیری هستیم و برای احتکار، کم فروشی، اختفا و عدم عرضه کالا و دامن زدن به تشنج بازار باید راهکارهای مناسب در پیش گیریم.

معاون اقتصادی استاندار ایلام افزود: مشکلی که در بازار وجود دارد اکنون بی ثباتی ها قیمت ها و احتکار کالا است به همین دلیل باید مبارزه با احتکار در دستور کار قرار گیرد.

درویشی به شناسایی انبارها و نظارت بیشتر در بازار تاکید کرد و افزود: در این خصوص باید به دنبال کد دارد کردن و مشخص نمودن انبارهای استان باشیم تا میزان کالای موجود در آنها مشخص باشد، انبارهای مخفی را شناسایی شوند.

وی ادامه داد: بازرگانان استان نسبت به معرفی انبارهای خود اقدام کنند و میزان کالای موجود در انبارهای خود را اعلام کنند و انبارهای مخفی و اعلام نشده تخلف است و کالای انبار شده در این گونه انبارها قاچاق و احتکار تلقی شده و انبارها پلمپ خواهند شد.

وی به اطلاع رسانی از طریق رسانه ها برای اعلام موجودی کالا و شناسایی انبارها اشاره کرد و گفت: با خاطیان بازار برخورد قاطع می شود.

وی همچنین افزایش قیمت سیمان را غیر قانونی اعلام کرد و گفت: تا زمانی که دولت رسما افزایش قیمت را اعلام نکرده باید با گرانی سیمان برخورد شود.

درویشی گفت: بازار میوه بسیار مهم است و باید تاکنون بازار میوه مرکز استان ساماندهی می شد و هیچ کجا بازار میوه در ابتدایی ترین شکل خود وجود ندارد و برخوردها با عرضه کنندگان میوه باید جدی باشد.

وی ادامه داد: مسئول بازار میوه و تره بار شهرداری است و دیگر دستگاه ها نسبت به همکاری با شهرداری و ایجاد این بازار اقدام کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار