پس از چندی تنش و ناهماهنگی، شورای اسلامی شهر دره شهر روز شنبه هفته گذشته یعنی 13 مردادماه رای به برکناری عارف نادری شهردار این شهر داد که این موضوع با انتقاد شدید امام جمعه دره شهر از شورای شهر در تریبون نماز جمعه همراه بود .
کد خبر: ۶۴۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ 13 August 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ این برکناری آغاز تنش و انتقاد از وضعیت شهری، نحوه برکناری و ... در شهرستان دره شهر بود، بلافاصله بعد از این برکناری شهردار پیشین دره شهر لب به سخن گشود.

پیگیری از طریق قانونی
شهردار سابق دره شهر پس از برکناری اعلام کرد: به رغم همه کارشکنی ها در مدت هشت ماه خدمتم در شهرداری تمام تلاشم را برای آبادانی شهر، خدمت به مردم و رضایت کارگران و پرسنل شهرداری بکار بستم.


عارف نادری گفت: خوشحالم توانستم با همه مشکلات مالی حقوق کارگران زحمتکش را پرداخت و رضایتمندی بالای مردم شهرم را کسب کنیم.


وی افزود: تمام ناگفته هایم را از طرق مختلف و بطور مستند در اختیار عموم مردم قرار خواهم داد و با توجه به مستندات موجود از طریق مراجع قانونی پیگیری مطالبات به حق خود و مردم فهیم شهرم خواهم بود.


شهردار سابق دره شهر با تقدیر از همه مردم شهر، فرماندار و امام جمعه که پیگیر این موضوع بوده و جلسه ای نیز با برخی اعضای شورا برگزار کردند، یادآور شد: لطف مردم به بنده در فضای مجازی و حقیقی خستگی را از تن بنده و همکارانم بیرون کرد.


نادری تاکید کرد: در پایان نیز اعلام ‌می کنم تمامی پیگیری ها از طریق قانونی انجام خواهم داد و هرگونه کاری خارج از چارچوب قانون مورد تایید هیچکس نخواهد بود.

 انتقاد امام جمعه دره شهر از شورای شهر
پس از صحبت های نادری، نماز جمعه این هفته شهرستان دره شهر با انتقادهای شدید امام جمعه از شورای شهر مواجه شد.


حجت الاسلام محمدجواد قنبربیگی با اشاره به عزل شهردار دره شهر توسط اعضای شورای این شهر و برخی نارضایتی ها در این زمینه گفت: برخی عزل و نصب ها در شهرداری های استان فضا را برای حضور شهرداران قدرتمند ناامن کرده است.


وی خطاب به شورای شهر دره شهر گفت: وقتی شما کسی را بر داشته اید که نامزد انتخاب به عنوان بهترین شهردار استان ایلام بوده است باید دید وضعیت در بقبه شهرستان های استان چگونه است.


امام جمعه دره شهر اضافه کرد: از استاندار انتظار است به اینگونه عزل و نصب ها و همچنین وضعیت شوراهای استان ورود کنند تا به راحتی شهرداران را برای مقاصد و اهداف خاص برکنار نکنند.


حجت الاسلام قنبربیگی با اشاره به عزل 2 شهردار شهر دره شهر در مدت نه چندان زیاد گفت: انتصاب 2 سرپرست و رد شدن یک‌ گزینه از میان خودتان آن هم در کمتر از یک سال پذیرفتنی نیست، آیا کسی دیگر اعتماد دارد که شهردار این شهر شود؟ چرا با این عزل و نصب ها فضا را برای حضور یک شهردار قوی نا امن کرده اید؟


وی با اشاره به اینکه این همه تغییر شهردار باعث عقب افتادگی شهر دره شهر بعنوان قطب گردشگری استان می شود، افزود: چرا وقتی برای شهری همچون دره شهر به عنوان قطب گردشگری استان ایلام و میزبانی از اینهمه میهمان و گردشگر نیاز به کار درست داریم اینگونه برنامه ریزی می کنید؟

 از دلایل استیضاح شهردار دره شهر قانع نشدیم
امام جمعه دره شهر با اشاره به پیگیری هایش برای حل و فصل موضوع استیضاح شهردار گفت: چند روز پیش جلسه ای با حضور اعضای شورای شهر و شهردار در دفتر امام جمعه برگزار شد که بنده از طرف مردم با توجه به صحبت های مستند و با مدرک شهردار، از دلائل شورا برای استیضاح وی قانع نشدم.


حجت الاسلام قنبربیگی ادامه داد: البته اختلاف سلیقه و ناهماهنگی هایی که قابل ملاحظه نبود نیز مطرح شد که اینگونه مسائل با یک جلسه صمیمانه قابل رفع بود، در همان جلسه با صحبت های مطرح شده خیالمان راحت بود که آقایان فعلا از این کار دست برداشته اند که بعد از ظهر سرپرست جدید را معرفی کردند.


وی اظهار داشت: قانع نشدن ما از طرف مردم به استیضاح نه از روی حدسیات بلکه پاسخ های مستند شهردار به سوالات اعضای شورای شهر بود.


امام جمعه دره شهر یادآور شد: از نمونه سوالات استیضاح عدم برخورد و تعامل مناسب شهردار با ارباب رجوع بوده است در صورتیکه طی این مدت بنده خیلی از اعضا شورا شهر را نمی شناسم چرا که نه با امام جمعه، فرماندار، سپاه و سایر ادارات و البته مردم تعامل نداشته اند.

 دلایل اصلی برکناری شهردار دره شهر
رئیس شورای شهر دره شهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استیضاح و برکناری شهردار دره شهر به صورت کاملا قانونی انجام شده و جای هیچ گونه حرف و حدیثی ندارد.


عبدالرحیم کرم خدایی گفت: دلایل اصلی برکناری شهردار دره شهر شامل ناکارآمدی مدیریتی، عدم توجه به ارباب رجوع، جذب نکردن اعتبارات عمرانی، پرداخت نکردن مطالبات پیمانکاران و ... بوده است.


وی با اشاره به اینکه این مسائل و مشکلات بارها به شهردار تذکر داده شد، گفت: متاسفانه بعد از تذکرات اعضای شورای شهر در خصوص این مسائل و مشکلات بازهم شاهد این اتفاقات در شهرداری دره شهر بودیم.


رئیس شورای شهر دره شهر افزود: بعد از تذکرهای متعدد نوبت به سوال از شهردار رسید که اعضای شورای شهر از پاسخ های شهردار قانع نشدند و از پنج عضو شورای شهر با اکثریت آراء ایشان برکنار شد.


وی گفت: طبق روال قانونی و وظیفه شورا شهردار برکنار شده است و اعضای شورای شهر دره شهر آماده پاسخگویی به افکار عمومی است.


رئیس شورای شهر دره شهر با اشاره به اینکه چطور عنوان می شود ایشان مدیریتی کارآمد داشته در حالی که از 24 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار عمرانی شهرداری تنها سه میلیارد و 600 میلیون ریال را جذب کرده است، گفت: ما در قبال مردم باید پاسخگو باشیم، نباید با فرافکنی ذهن آنان را مشوش کرد در حالی تمامی مستندات و دلایل برکناری شهردار موجود است.

 شهردار سابق مستندات خود را ارائه دهد
وی تصریح کرد: اگر کسی ادعا دارد شهردار دره شهر کارآمد بوده حتما دلایل و مستندات خود را به شورای شهر ارائه و بطور قطع از آن استقبال می کنیم.


رئیس شورای شهر دره شهر با بیان اینکه به اندازه کافی به شهردار برای حل مشکلات مهلت قانونی داده شد، گفت: متاسفانه شهردار نتوانست اعتماد اعضای شورای شهر را برای کار کردن به دست آورد و این شورا با روندی قانونی وی را برکنار کرده است.


کرم خدایی با اشاره به صحبت ها و انتقادات امام جمعه دره شهر، گفت: قبل از جلسه استیضاح با امام جمعه جلسه داشتیم ولی در این جلسه ما هیچ قولی مبنی بر اینکه شهردار دره شهر ابقا خواهد شد، نداشتیم.


وی گفت: شهردار پس از برکناری در رسانه ها عنوان کرده که از طریق مراجع قانونی پیگیر خواهد بود، که اعضای شورای شهر نیز از این مسئله استقبال می کنند.


وی با اشاره به اینکه هیچ گونه مسائل پشت برده، سیاسی و شخصی در برکناری شهردار نقش نداشته است، گفت: هر کسی مستندی مبنی بر مسائل شخصی و دست های پشت پرده در برکناری شهردار دارد، حتما ارائه کند و شورای شهر حاضر به پاسخگویی است.


رئیس شورای شهر دره شهر عنوان کرد: شهردار سابق عنوان کرده شورای شهر از ایشان خواسته های شخصی و غیر شرعی داشته است، اگر مستند و مدرکی در این زمینه دارند ارائه دهند در غیر این صورت برابر قانون اعضای شورای شهر از ایشان اعاده حیثیت خواهند کرد.


اعضای شورای اسلامی دره شهر هم اکنون شاپور صیدی را به عنوان سرپرست شهرداری منصوب کرده اند و طبق قانون تا سه ماه آینده باید شهردار جدید را معرفی کنند.


شهر تاریخی دره شهر برغم برخورداری از زیبایی طبیعی خاص دامنه کبیرکوه و وجود آثار متنوع و متعدد تاریخی از حیث عمران و خدمات شهری کاستی های زیادی دارد.


این شهر به عنوان مرکز شهرستان 46 هزار نفری دره شهر در فاصله 130 کیلومتری مرکز استان ایلام قرار دارد.


به نظر می رسد انتخاب مناسب و پایداری مدیریتی از ضرورت های جدی شهر و شهرداری دره شهر به عنوان مرکز گردشگری جنوب غربی کشور باشد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار