مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام گفت: 60 میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات اشتغالزایی به موسسه های کارآموزی در آموزشگاه های آزاد وابسته به این سازمان در استان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۶۴۲۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ 13 August 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ رضا نصری اظهار داشت: طرح دولت برای اعطای تسهیلات به آموزشگاه های فنی و حرفه ‌ای راهکاری برای ایجاد تحول در اشتغال، شتاب و توسعه دوچندان اشتغالزایی است.

وی از ارائه تسهیلات به متقاضیان جویای کار با نرخ سود پایین خبر داد و افزود: این میزان تسهیلات بدون محدودیت به موسسات آموزشگاه های آزاد که طرح توجیهی داشته باشند، برای تجهیز، بروز رسانی، تقویت و ارتقای کیفی آموزش ‌ها در بخش خصوصی پرداخت می شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام یادآور شد: تاکنون 15 میلیارد و 800 میلیون ریال از این میزان تسهیلات برای تعدادی از آموزشگاه ها استان مصوب و جهت پرداخت به بانک های عامل معرفی شده اند.

نصری تاکید کرد: متقاضیان برای جذب تسهیلات ارائه شده طرح های مورد نظر خود را ارائه و در سامانه مورد نظر ثبت نام کنند.

وی به عملکرد آموزشگاه های استان از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و گفت: طی پنج ماهه ابتدایی سال جاری در بخش دولتی 630 هزار نفر ساعت و در بخش دولتی 372 هزار نفر ساعت و در مجموع یک میلیون و 2 هزار نفر ساعت آموزش های فنی حرفه ای به متقاضیان ارائه شده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام تصریح کرد: رکن اصلی مراکز آموزش فنی و حرفه ای، مهارت آموزی است که در این قالب هزاران نفر ساعت آموزش بصورت کوتاه مدت در مراکز دولتی و خصوصی این استان به متقاضیان جویای کار ارائه می شود./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار