جمعی از اهالی دهستان سیوان (میشخاص) شهرستان ایلام از حضور یک قلاده خرس بالغ در روستاهای این منطقه طی هفته های اخیر خبر داده اند که موجب وحشت مردم شده است.
کد خبر: ۶۴۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ 13 August 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ یکی از اهالی این دهستان اظهار داشت: در مدت 2 هفته اخیر به تناوب یک قلاده خرس در حدفاصل روستاهای میدان و جعفرآباد مشاهده شده است.
حیدر خدادادی افزود: این خرس علی رغم اینکه تاکنون هیچ خسارت جانی به مردم منطقه وارد نساخته اما موجب ترس و وحشت اهالی به ویژه زنانی که در باغ ها به فعالیت می پردازند شده است.
وی یادآور شد: این خرس با پرسه زدن در کنار باغ های این منطقه و گاه ورود به داخل باغ ها از میوه های درختان تغذیه می کند.
این باغدار سیوانی گفت: تداوم حضور این خرس موجب شده تا باغداران اکنون که فصل برداشت میوه های درختان است نتوانند با امنیت و آرامش خاطر به امور باغ های خود رسیدگی کنند.
خدادادی اضافه کرد: هرچند این خرس تاکنون به کسی آسیب نزده اما رفتار وی قابل پیش بینی نیست و هر لحظه امکان حمله به افراد وجود دارد.
وی از مسئولان محیط زیست استان ایلام خواست با حضور در منطقه محل تردد این خرس وی را قبل از اینکه حادثه ای روی دهد، از منطقه دور کنند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان ایلام نیز با آگاهی از این موضوع تاکید کرد: امروز و در سریع ترین زمان ممکن تیم گشت و کنترل یگان با حضور در منطقه به بررسی صحت و سقم مساله می پردازند.
عبدالصاحب بازیار افزود: کارشناسان محیط زیست با مراجعه به منطقه اقدام به کاوش های کارشناسی برای تایید ادعاهای اهالی مبنی بر حضور خرس می کنند و در صورت تایید موضوع محل دقیق تردد خرس را شناسایی و این حیوان را از محل دور می کنند.
وی از مردم منطقه خواست تا زمان حضور تیم های کارشناسی اداره کل حفاظت محیط زیست مردم منطقه از تعرض و آسیب زدن به خرس و نزدیک شدن به این حیوان خودداری کنند.
یک میلیون و 700 هزار هکتار از گستره استان ایلام را عرصه های طبیعی تشکیل داده است.
استان ایلام یکی از زیستگاه های اصلی خرس با دامنه پراکنش گسترده است که در همه نقاط کوهستانی این استان می توان ردی از حضور این جانور را مشاهده کرد.
در این استان تاکنون یک هزار گونه گیاهی، 197 گونه پرنده، 38 پستاندار، 25 گونه مار، 18 جکوا، 31 نوع ماهی، چهارگونه دوزیست، 2 نوع لاک پشت در استان ایلام شناسایی شده است.
چهار منطقه حفاظت شده، یک منطقه شکار ممنوع و 2 اثر طبیعی ملی در استان ایلام با وسعت بیش از 143 هزار هکتار و 18 تالاب در استان ایلام ثبت شده است که عمده حیات وحش و تنوع زیستی استان ایلام در این مناطق وجود دارند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار