مدیر کل ورزش و جوانان ایلام خبر داد؛
مدیر کل ورزش و جوانان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 124 ورزشکار خانم و آقا، در رشته های مختلف ورزشی به اردوی تیم ملی دعوت شده اند که از این تعداد 34ورزشکار جذب تیم ملی شده شده اند .
کد خبر: ۶۴۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ 13 August 2018

به گزارش تابناک ایلام؛بهروز حیدر زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 124 ورزشکار خانم و آقا، در رشته های مختلف ورزشی به اردوی تیم ملی دعوت شده اند که از این تعداد 34ورزشکار جذب تیم ملی شده شده اند .

وی یادآور شد : ورزشکار ان ایلامی در سال 96 در مجموع 560مدال رنگارنگ را کسب نموده اند که از نظر جایگاه و وضعیت آماری،ایلام در رتبه سوم استان ها برتر کشور قرار گرفته است .

حیدری زاد با اشاره به کسب 20 عناوین تیمی در رده های اول تا سوم کشور اشاره کرد افزود : تعداد 13 مورد مدال آسیایی و تعداد 11 مورد مدال جهانی نیز از جمله افتخارات ورزشکاران استان در سال 96 است .

مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام عنوان داشت : سرانه فضای ورزشی استان 5/88سانتی متر است که از میانگین کشور که 22/56سانتی متر می باشد بیشتر بوده که از این نظر استان وضعیت قابل قبولی دارد .

حیدری زاد به سهم 30درصدی استان درکسب مدال های بازی های آسیایی کشورهای اسلامی اشاره کرد افزود : در مسابقات آسیایی جاکارتا را 7 نفر نفر از ورزشکاران ایلامی حضور دارند که با توجه به سهم ورزشکاران استان در مسابقات آسیایی سال گذشته با مقایسه با سال 97 نوید بخش پیشرفت و درخشش ورزشکار استان در میادین آسیایی است .

وی به بهره برداری از 7 پروژه ورزشی با اعتبار 72 میلیارد ریال در هفته دولت اشاره کرد اقفزود : مهمترین این پروژه ها بهره برداری از سالن های ورزشی روستای هفت چشمه ، شهرک شهید بهشتی، چشمه پهن کارزان، روستای زیرتنگ بیجنوند و زمین چمن مصنوعی پارک بلوط ایلام است .

وی به افتتاح 22 پروژه عمرانی تا دهه فجردر صورت تخصیص اعتبار اشاره کرد بیان داشت : سالن های ورزشی ژیمناستیک، رزمی، تیراندازی، و سالن ورزشی حیدر آباد میشخاص، سرطاف ایلام از دیگر پروژهای قابل افتتاح تا پایان سالجاری در سطح استان است .

مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: 98 درصد هیات های ورزشی در سطح استان دارای سالن های اختصاصی با امکانات و تجهیزات مورد نیاز هستند که آقایان و بانوان ورزشکار از این مکان های ورزشی استفاده می کنند.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام نیز در این نشست گفت: 23 دستگاه و نهاد دولتی امور مربوط به جوانان و خانواده را در قالب ستاد امور جوانان پیگیری بوده که دبیرخانه این ستاد در اداره کل ورزش و جوانان مستقر است.

تردست افزود : یکی ازمهمترین اقدامات معاونت جوانان پیگیری پرداخت وام ازدواج است که از ابتدای سالجاری تاکنون دراستان بیش از 15380 هزار نفر متقاضی دریافت بود که 37 درصد این رقم وام ازدواج را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد : در سال گذشته نیز بیش از 13 هزار متقاضی تسهیلات ازدواج در سامانه مربوطه ثبت نام کردند که از این تعداد بیش از 93 درصد آنها موفق به دریافت وام خود شدند.

 وی یادآور شد : خانه جوانان به عنوان مکانی مناسب زمینه اجرای برنامه های فرهنگی و خلاقانه برای جوان 15 تا 22 سال به صورت کاملا رایگان فراهم کرده است.

وی به کلنگ ساختمان فرهنگسرای جوان شهرایلام به نام سازمان ملی جوانان اشاره کرد افزود : این بنا به دلایلی کمبود مکانی به استانداری استان واگذارشد که با رایزنی اداره کل ورزش و جوانان دو طبقه از این ساختمان هم اکنون به خانه جوانان استان اختصاص یافته است.

تردست افزود: تا پایان سال95 تعداد 606 هزار واقعه ازدواج در سطح استان به وقوع پیوسته که از این تعداد 822 مورد منجر به طلاق شده است.

وی گفت: نسبت طلاق به ازدواج در استان 13.06 درصد می باشد با توجه به اینکه میانگین کشور 25 درصد است یعنی در هر100 واقعه ازدواج 25 مورد به طلاق منجر می شود.

وی از تجلیل 23 نفر از خادمین و خیرین فعال حوزه ازدواج در پایان هفته جوان در سطج استان ایلام خبر داد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار