نماینده سازمان توسعه تجارت ایران درمهران؛
نماینده سازمان توسعه تجارت ایران در مرز بین المللی مهران گفت: مقام های عراقی ممنوعیت واردات برخی اقلام کشاورزی را به این کشور لغو کرده اند.
کد خبر: ۶۴۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳ 14 August 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛فرزاد مرادی اظهار داشت: بنا به اعلام وزارت کشاورزی عراق و با استناد به نامه شماره 97/240/22582 مورخ به تاریخ 17 مردادماه 97 مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران ممنوعیت برخی کالاهای کشاورزی به این کشور لغو شده است.

وی افزود: در همین راستا واردات سیب زمینی، گوجه ‌فرنگی، خربزه و هندوانه تا اطلاع ثانوی به کشور عراق رفع شده است.

نماینده سازمان توسعه تجارت ایران در مرز بین المللی مهران تاکید کرد: بر این اساس تجار، بازرگانان و ترخیص کاران می توانند فعالیت و صادرات این نوع محصولات را از طریق مرز رسمی و بین المللی مهران آغاز کنند.

مرادی مرز رسمی و بین المللی مهران را بهترین، امن ترین و نزدیک ترین مرز به مرکز عراق و همچنین عتبات عالیات برای صادرات کالا دانست و خواستار توجه هرچه بیشتر مسئولان برای رونق هرچه بیشتر فعالیت های تجاری و بازرگانی در این نقطه مرزی شد.

 مرز بین المللی مهران که در طول سال های اخیر به مهم ترین گذرگاه صادرات کالاهای ایرانی به عراق تبدیل شده بود، مدتی است با مشکلاتی روبرو شده و روز به روز شاهد کاهش میزان صادرات از این خروجی بین المللی هستیم.

روند صادرات از این نقطه مرزی تا انتهای سال 95 به خوبی در جریان بود و به 2 میلیارد و 400 میلیون دلار رسید ولی از ابتدای سال 96 روند کاهشی به خود گرفت و در پایان سال گذشته به حدود یک میلیارد دلار تقلیل یافت.

ممنوعیت صادرات سیمان و همچنین برخی کالاهای کشاورزی و اعمال تعرفه های اضافی در این نقطه مرزی به همراه بازگشایی مرزهای سومار و پرویزخان از مهم ترین دلایل کاهش صادرات از مرز مهران بوده است./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار