رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام خبر داد:
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام از اختصاص یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به شهرداری برای نصب و راه اندازی دوربین ثبت تخلفات رانندگی درمعابر وتقاطع های اصلی شهر ایلام خبر داد.
کد خبر: ۶۴۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 15 August 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ محسن ناصری گفت: روش های دستی و سنتی کنترل و مدیریت ترافیک پاسخگوی وضعیت موجود نیست و بحث استفاده از تجهیزات و فناوری های روز در امر مدیریت آمد و شد وسایل نقلیه یکی موضوعات مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی  با اشاره به اینکه شهرایلام تنها مرکزاستانی است که فاقد هر گونه دوربین ثابت ثبت تخلف رانندگی درکشور است، تصریح کرد: باید نهادهای متولی مدیریت ترافیک شهری با در نظرگرفتن اعتبارات لازم در این زمینه به گونه اقدام کنند تا عقب ماندگی های چندساله عدم استفاده ازتجهیزات مرتفع شود.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان به کثرت و فروانی تخلفات رانندگان در تقاطع های درونشهری اشاره کرد و افزود:حجم زیاد خودروها در معابر و ازسوی دیگر نبود فضای کافی در محدوده تقاطع برای متوقف و اعمال قانون کردن راننده خاطی باعث لوث شدن قانون و بیم گسترش قانون گریزی در بین رانندگان را درپی دارد که با بکارگیری دوربین می توان تاحدودی تخلفات تقاطع ها رابه حداقل رساند.

وی با اشاره به از اختصاص‌ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به شهرداری جهت نصب و راه اندازی دوربین ثبت تخلفات رانندگی درمعابر وتقاطع های اصلی شهرایلام گفت: این مبلغ در اجرای بند۲ ماده ۱۰۸ قانون برنامه ششم توسعه ازطریق معاونت عمرانی استانداری ایلام در اختیار شهرداری جهت تجهیز معابر درونشهری به سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی قرارداده شده است.

وی در خاتمه افزود: اصلاح رفتارهای رانندگی منوط به توجه رانندگان به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و احترام به حقوق سایر شهروندان میباشد، چرا که در صورت عدم توجه به قوانین رانندگی موجب حوادثی خواهد شد که بعضاً غیر قابل جبران است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار