رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: مطالعات طرح آمایش سرزمین این استان تا پایان مردادماه جاری تکمیل شده و برای تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح می شود.
کد خبر: ۶۴۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ 15 August 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ رحمت اله قیصوری با بیان اینکه در مجموع هفت هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار عمرانی در سال جاری به این استان اختصاص داده شده است، اضافه کرد: پنج هزار و 300 میلیارد ریال از این میزان اعتبار از محل اعتبارهای استانی و 2 هزار میلیارد ریال نیز اعتبار ملی و ملی استانی شده است.
وی یادآور شد: این میزان اعتبار عمرانی اختصاص داده شده به استان جدا از اعتبارهای سامانه گرمسیری، پروژه های نفت و گاز، صندوق توسعه ملی و اعتبارهای در اختیار وزارتخانه هاست.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: هر چند مجموع اعتبارهای عمرانی امسال نسبت به سال گذشته در کل کشور با کاهش مواجه بوده اما در ایلام افزایش داشته است.
قیصوری تاکید کرد: 2 هزار و 200 میلیارد ریال نیز سهم اعتبارهای جاری این استان در سال جاری است که نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش داشته و تا کنون 43 درصد آن تخصیص داده شده است.
وی یادآور شد: میزان تخصیص اعتبارهای عمرانی و جاری استان از ابتدای سال جاری تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

**طرح آمایش سرزمین ایلام تا پایان مردادماه تکمیل می شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: مطالعات طرح آمایش سرزمین این استان تا پایان مردادماه جاری تکمیل شده و برای تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح می شود.
قیصوری تاکید کرد: با مشاور اجرای طرح قرارداد 2 ساله برای تکمیل مطالعات آمایش سرزمین منعقد شده بود اما با رایزنی های انجام شده در مدت یک سال به پایان می رسد.
وی یادآور شد: مطالعات آمایش سرزمین ایلام بر اساس آمار سرشماری سال 95 انجام می شود و پس از تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه برای تصویب نهایی به شورای عالی آمایش سرزمین ارسال می شود.

سند آمایش سرزمین به معنای سند و نقشه راهی برای بهره ‌برداری بهینه از امکانات در راستای بهبود وضعیت مادی و معنوی و در قلمرو جغرافیایی خاص است، در این طرح مزیت‌های فضای طبیعی، اجتماعی و اقتصادی، ساماندهی و نظام بخشی می‌شود.
مطالعات آمایش سرزمین استان ایلام از سال های قبل آغاز شده اما تا کنون تکمیل نهایی نشده است.
استان ایلام با 10 شهرستان و مساحت 2 میلیون هکتار، 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار