اگر همه دل در گروتوسعه استان واز طرفی به دنبال زدودن فقر ،بیکاری از استان هستیم این چنین همدیگر را تخریب نکنیم ومتاسفانه بسیاری از ما تخریب را با نقد اشتباه گرفته ایم و هیمن تخریب ها سبب شده ما شاهد عدم توسعه یافتگی باشیم و آن را به نسلهای آینده تحویل بدهیم چیزی که در تاریخ ثبت خواهد شد .
کد خبر: ۶۴۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ 15 August 2018

تابناک ایلام مجتبی کاور::استان ایلام یکی از استانهای محروم کشور از لحاظ توسعه می باشد واین عدم توسعه را می توان در دلایل مختلف مورد بررسی قرار داد که در این یادداشت مجالی برای پرداختن به آن نیست .
استان ایلام علی رغم محرومیت ولی دارای ثروت های خدادادی واز طرفی نیروی انسانی فروان می باشد که نیروی انسانی آن در سطح ملی وبین المللی حرف برای گفتن دارند اما وقتی به عمق محرومیت واز طرفی عدم پیشرفت استان نگاه می کنیم متاسفانه عدم همگرایی وهمدلی در استان بخصوص نخبگان سبب شده که محرومیت ایلام همچنان در سطح ملی با وجود نخبگان ومدیران کشوری خود نمایی کند .
امروز وجود فرزندان بی شمار ایلام در خارج از استان در عرصه مدیرتی در سطح کلان وخرد نشان از توانایی علمی ،پاک دستی آنها در این شرایط سخت اقتصادی ،مشکلات معیشتی واجتماعی برگ برنده برای تمام استان رنجور ایلام است که در اوج محرومیت فرزندان شایسته برای اداره امورکشور تحویل نظام داده است واینجاست که باید همه ما ایلامی ها به خود ببالیم که چنین فرزندانی در اوج فقر ومحرومیت تحویل جامعه دادیم
بله امروز وجود مدیرانی همچون مروارید ، احمدی، آذر ،همتی ، قنبری ،گراوند وهمه کسانی که شاید در این چند سطر نتوان نام همه آنها را برد در سطح کلان کشور از تصمیم گیران وتصمیم سازان هستند که هیچ کسی نمی تواند توانمندی آنها را نادیده بگیرد هرچند نقدهایی بر این افراد وارد است که پرداختن به آنها باتوجه به اختلاف نظر ها قابل ذکر نیست .
درروزهای گذشته استان ایلام میزبان عادل آذررئیس دیوان محاسبات کشور بود از زمان ورود تا زمان برگشت وی در فضای مجازی نقد های بی شماری برعلیه وی چه توسط رسانه ها وچه اشخاص حقیقی منتشرودست به دست شد که این امر در استان از زمان فعالیت شبکه های اجتماعی بی مثال است ؟!
متاسفانه عدم تعامل وهمگرایی نخبگان چه در سطح استان وچه کسانی که در خارج از استان هستند سبب شده به راحتی خود زنی کنیم که این امر را می توان یکی از دلایل عدم توسعه استان قلمداد کرد بدون شک تا نقد نباشد اصلاحی هم صورت نمی گیرد ونقد زمانی مورد توجه قرار خواهد گرفت که منطق بر آن حاکم باشد .
اینکه نقد لاکچری گرفته تا نقد این سه نفروبسیاری از موارد دیگر که نیاز به مطرح کردن آنها نیست قابل احترام است ولی به راستی این نوع هجمه ونقد آن هم در کمتر از 48ساعت برعلیه یکی از فرزندان استان قابل قبول است به راستی چرا باید ما اینگونه وبدون در نظر گرفتن توسعه استان همدیگر را این چنین مورد هجمه قرار بدهیم ؟
در مدت حضور آذر چه اتفاقی قرار شد در استان رقم بخورد که این چنین مورد نقد قرار گرفت ؟ شاید نقد هایی به ایشان وارد باشد ولی این نوع هجمه وتخریب بدور از ذهن بود .
اگر همه دل در گروتوسعه استان واز طرفی به دنبال زدودن فقر ،بیکاری از استان هستیم این چنین همدیگر را تخریب نکنیم ومتاسفانه بسیاری از ما تخریب را با نقد اشتباه گرفته ایم و هیمن تخریب ها سبب شده ما شاهد عدم توسعه یافتگی باشیم و آن را به نسلهای آینده تحویل بدهیم چیزی که در تاریخ ثبت خواهد شد .
امید است همه کسانی که در داخل وخارج از استان دل در گرو توسعه استان دارند صمیمانه بدور از هرگونه گرایش سیاسی ،قومی وقبیله ای برای توسعه استان همدل شوند واین امر زمانی محقق خواهد شد که نخبگان استان همگرایی داشته باشند هرچندهمگرایی نخبگان در استان زمانی مورد وثوق همگان خواهد گرفت که شایستگان مورد حمایت مدیران کلان خارج از استان در عرصه مدیریت قرار بگیرند .
متاسفانه یکی از دلایل که سبب شده نخبگان ما دل در گرو توسعه استان خود نداشته باشند تخریب آنها است وهمین امر سبب شده ایده وخلاقیت توسعه ای را در شهر های دیگر اجرا کنند امید است با ایجاد یک اتاق فکر در استان یک فضای همدلی وهمیشگی بین نخبگان ،افراد صاحب نظردر ایلام شکل بگیرد تا شاهد تراوش روح توسعه درکنار همدلی در استان باشیم تا فرصت سوزی ها وخود زنی ها را به فرصت ابدی برای بهره مندی کل استان مبدل شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار