رئیس بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی ایلام گفت: کشتارگاه ها و قصابی های غیرمجاز مناطق مهدی آباد و دهستان سیوان که خارج از محیط کشتارگاه صنعتی ایلام فعالیت کنند به مراجعه قضایی معرفی و قصابی های آنها پلمب می شود.
کد خبر: ۶۴۳۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 15 August 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسین بشاره صیفی اظهار داشت: با شروع به کار دوباره کشتارگاه صنعتی ایلام از 2 هفته گذشته و با صدور ابلاغیه از مراکز غیرمجاز کشتار دام و عرضه گوشت واقع در دهستان سیوان و منطقه مهدی آباد خواسته شده که احشام خود را در کشتارگاه صنعتی ایلام ذبح و در قصابی های دارای مجوز به مشتریان عرضه کنند.

وی افزود: دیروز با انجام گشت مشترک بازرسان دامپزشکی و نیروی انتظامی در منطقه مهدی آباد تعداد چهار قصابی و کشتارگاه غیرمجاز پلمب و برای 11 مورد دیگر دستور پلمب صادر شده و برای دهستان میشخاص نیز پنج مورد پلمب و یک مورد دستور پلمب انجام گرفت.

بشاره صیفی علت پلمب این مراکز کشتار و عرضه گوشت را تخطی این قصابی ها از قانون ابلاغ شده مبنی بر کشتار دام در کشتارگاه صنعتی ایلام عنوان و اضافه کرد: این روند تا زمان تمکین و پایبندی قصابان غیرمجاز از قانون کشتار در کشتارگاه صنعتی با جدیت ادامه دارد.

وی گفت: با راه اندازی مجدد کشتارگاه صنعتی ایلام در 14 روز گذشته و در پی گشت های مشترک و مکرر کارشناسان دامپزشکی با نیروی انتظامی 206 مورد نظارت و بازرسی از قصابی های سطح شهرستان ایلام صورت گرفته است.

وی افزود: در این مدت 331 کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف از قصابی های سطح شهر و مناطق غیرمجاز ذبح و عرضه گوشت دام سیوان و مهدی آباد جمع آوری شده و سه مورد قصابی نیز پلمب و 15 مورد نیز به دادگاه معرفی شده اند و برای 6 واحد دیگر نیز بر رعایت قانون و تهیه و توزیع گوشت سالم متعهد شده اند.

بشاره صیفی با تقدیر از قصابان منطقه شباب از توابع شهرستان چرداول یادآور شد: همه قصابی های این منطقه با تمکین از قانون بعد از ابلاغ دستور مبنی بر کشتار دام در کشتارگاه این شهرستان، همه گوشت های توزیعی خود را از کشتارگاه این شهرستان تهیه و به مشتریان عرضه می کنند.

وی به خریداران و مصرف کنندگان گوشت توصیه کرد: برای حفظ سلامت خود و اطرافیانشان از خرید و مصرف گوشت فاقد برچسب و مهر سلامت و تایید دامپزشکی خودداری کنند و آگاه باشند که دام های ذبح شده خارج از کشتارگاه آلوده به انواع بیماری های پیدا و پنهان مشترک انسان و دام هستند.

رئیس بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی ایلام گفت: در کشتارگاه های دارای مجوز اندام های آلوده و بیمار دام توسط پزشکان ناظر شناسایی و از چرخه توزیع خارج می شوند در حالیکه در قصابی ها و کشتارگاه های غیرمجاز تمام اندام های سالم و غیرسالم دام بدون نظارت دامپزشکان به مشتریان عرضه می شود./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار