معاون درمان وزارت بهداشت؛
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه ریزی این وزارتخانه برای تجهیز بیمارستان امام علی (ع) سرابله خبر داد و گفت: در آینده ای نزدک مرکز سی تی اسکن در مرکز آموزشی درمانی امام علی (ع) شهر سرابله دایر می شود.
کد خبر: ۶۴۳۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲ 15 August 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  دکتر قاسم جان بابایی در سفر به استان ایلام از مرکز آموزشی درمانی امام علی(ع) سرابله بازدید و در جریان فعالیت های درمانی و همچنین نواقص و درخواست های مورد نیاز قرار گرفت.

وی از روند ساخت مرکز اورژانس بیمارستان امام علی قرار گرفت و تاکید کرد: ساخت، تکمیل و تجهیز مراکز اورژانس از اولویت های وزارت بهداشت است تا نیازهای درمانی این مراکز برطرف شود.

معاون درمان وزیر بهداشت با یادآوری اینکه اورژانس بیمارستان امام علی (ع) سرابله از رشد فیزیکی 50 درصدی برخوردار است، گفت: با توجه به افزایش قیمت ها برای تامین اعتبار آن باید افزایش قرارداد و تامین منابع آن از جانب وزارتخانه بعنوان راهکار مد نظر قرار گیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به بازدید امروز از مرکز آموزشی درمانی شهر سرابله اقدامات مناسب و درخور توجهی صورت گرفته و برنامه های خوبی از جمله اتاق عمل، ارتوپودی، اورژانس، رادیولوژی، اسکان پزشکان متخصص برای این بیمارستان در نظر خواهیم گرفت و در آینده ای نزدیک این موارد محقق خواهد شد.

دکتر جان بابایی در پاسخ درخواست فرماندار چرداول مبنی بر استقرار مرکز سی تی اسکن با توجه به نیاز ضروری شهرستان اضافه کرد: پیگیر تامین و استقرار سی تی اسکن در سرابله خواهم بود و در آینده این مشکل و نیاز ضروری مردم مرتفع خواهد شد.

بیمارستان امام علی (ع) شهر سرابله تا قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید از کمترین امکانات لازم برخوردار بود ولی با اجرای موفق طرح تحول سلامت و استقرار پزشکان و متخصصان و تجهیزات درمانی (52 تخت فعال) به مرکز آموزشی درمانی ارتقا یافت تا جاییکه سال 96 بیش از 76 هزار مراجعین اورژانسی، یک هزار و 400 عمل جراحی، 290 زایمان طبیعی و بیش از پنج هزار نفر بیمار بستری داشته است.

طی پنج ماه گذشته نیز 25 هزار مراجعه به اورژانس، یک هزار نفر بستری و بیش از 200 زایمان طبیعی و سزارین در مرکز آموزشی ، درمانی امام علی (ع) سرابله انجام شدهاست.

هم اکنون 9 پزشک متخصص در رشته های زنان و زایمان، داخلی، قلب، رادیولوژی، سونوگرافی، اعصاب و روان، جراحی عمومی ، اطفال، پاتولوژی و بیهوشی و 182 نفر کادر درمانی در مرکز آموزشی ، درمانی امام علی (ع) سرابله مشغول فعالیت هستند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار