شهردار ایلام در گفتگو اختصاصی با تابناک ایلام خبرداد: (بخش اول مصاحبه)
با حضور شهردار ایلام در دفتر این رسانه،فرصتی دست داد تا پروژه های عمرانی دردست اقدام و کارهای صورت گرفته درحوزه های مختلف رااززبان طالب صادقیان بشنویم. مصاحبه صورت گرفته با شهردار در سه بخش تنظیم شده است که بخش اول آن به این شرح است :
کد خبر: ۶۴۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ 18 August 2018

تابناک ایلام::یکی از مهمترین دغدغه های شهروندان ایلامی عدم رشد مبلمان وزیباسازی این شهر متناسب با گسترده شدن هرساله آن است. نبود زیرساختهای گردشگری و تفریحی ،چهره نازیبای شهر ،ورودی های آزار دهنده،گره های ترافیکی  و..از جمله گلایه ها ومطالبات شهروندان ایلامی در طول سالیان اخیر بوده است .

هر چهار سال یکبار مردم شهر به بهبود وضعیت وبرآورده شدن مطالباتشان افرادی را بعنوان شورای شهر انتخاب وهر بار نیز بدلیل قرار گرفتن درمسیر حاشیه ها ،مطالبات مردم در گیر ودار ناهماهنگیها ،اختلاف نظر ها و دعواهای قومی وقبیله ای شورا وشهرداران به دست خاموشی سپرده شده است.

اما این نکته مهم رانباید فراموش کنیم که در طول ادوار گذشته تعهد،تخصص و کارآمدی شهردار و انتخاب شهردار بر اساس مولفه های تعریف شده در غالب نقاط کشور،بعنوان یک حلقه گمشده توانست بیشترین ضربه رابر پیکر شهر وارد نماید. بدون تعارف واغراق باید گفت که شورای شهرفعلی راه خود رایافته و با انتخاب شهردار کاربلد و همراهی و تعامل سازنده شورا وشهردار ،اینک تحقق آمال وآرزوهای مردم شهر را به نظاره نشسته ایم.

با حضور شهردار ایلام در دفتر این رسانه،فرصتی دست داد تا پروژه های عمرانی دردست اقدام و کارهای صورت گرفته درحوزه های مختلف را از زبان طالب صادقیان بشنویم. مصاحبه صورت گرفته با شهردار در سه بخش تنظیم شده است که بخش اول آن به این شرح است :

طالب صادقیان در خصوص حجم پروژه های عمرانی در دست اقدام اظهار کرد: در حوزه عمرانی برنامه ریزی صوت گرفته در چند بخش تعریف شده که بخش اول آن به بهسازی وزیباسازی سه ورودی اصلی شهر ایلام اختصاص یافته است .

شهردار ایلام گفت: شهر ایلام در مسیر تردد میلیونها زائر عتبات ایرانی و غیر ایرانی قرار دارد،حقیقتا وضعیت ورودی های شهر خوشایند و در شان شهر ایلام نبود. از اینرو اصلاح وزیباسازی سه ورودی شهر یعنی ورودی اول از فروگاه تا میدان قرآن ومیدان امام حسین ،ورودی دوم از هفت چشمه تامیدان امام حسن و ورودی سوم میدان ارغوان بعنوان ورودی اصلی در دستور کار قرار گرفت.

صادقیان ادامه داد: طرح احداث میدان قرآن به پایان رسیده وبزودی به مرحله اجرا در خواهد آمد. چون میدان امام حسین بیشتر در معرض دید مسافرین قرار داشت ،طرح تغییر میدان و ایجاد یک المان مفهومی به صورت کشتی با عرصه 6000متر مربع آغاز شده است . باتوجه به حجم بالای عملیات ،بازه زمانی 3تا4ماهه ای در نظر گرفته ایم که انشاالله در موعد مقرر عملیات اجرایی آن به پایان خواهد رسید.

شهردار ایلام خاطرنشان کرد: درکنار زیباسازی ورودی فرودگاه تا میدان قرآن که با نصب المان های خاص ونورپردازی وتغییر رفوژ وسط بلوارهمراه شده است ،همکاران ما بحث سلامت شهروندان را نیز مدنظر قرار داده اند که با طراحی مسیر عبور دوچرخه این مهم تبلور خواهد یافت .

شهردار ایلام بااشاره به اهمیت زیباسازی ورودی اصلی شهر یعنی میدان ارغوان تصریح کرد: طرح های بسیار خوبی برای زیباسازی ورودی شمالی ،بعنوان ورودی اصلی شهر در دست اجراست.سازماندهی وتبدیل فرهنگسرای نیمه کاره موجود در مجموعه تفریحی به یک فرصت اقتصادی در دستور کار قرار دارد .

وی افزود: شهرداری به دنبال این است پس از تغییر کاربری ،به مکانی برای ارایه خدمات رسانی به شهروندان تبدیل شود .با واگذاری این طرح به بخش خصوصی ،درکنار تامین درآمد پایدار اقتصادی برای شهرداری ،زمینه اشتغال تعدادی از شهروندان هم فراهم خواهد شد.

صادقیان بیان داشت : به دلیل قرار گرفتن این مجموعه تفریحی در ورودی اصلی شهر با درک اهمیت موضوع ولحاظ نمودن نیاز شهروندان ایلامی دراین طرح ،مقدمات واگذاری آن به سرمایه گذار فراهم شده است .درطرح توسعه وزیباسازی ورودی ارغوان ،دهها آلاچیق ،نورپردازی مناسب واحداث یک رستوران کوه سنگی پیش بینی شده است.

شهردار ایلام در ادامه به موضوع مهم گردشگری و لزوم فراهم نمودن زیرساختهای آن پرداخت وگفت: گردشگری صنعت اول وغالب کشورهاست ،استان ایلام با دارا بودن بیش از 420 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق از ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری برخورداراست اما لازمه بهره برداری از این ظرفیت ،آماده سازی زیر ساختهای گردشگری در شهر ایلام است.

صادقیان افزود:در راستای توسعه زیرساختهای گردشگری وجذب گردشگر ،احداث "پل معلق " بعنوان یک ظرفیت مهم گردشگری  وتفریحی در دره ارغوان در دستور کار قرار دارد.با سازندگان پارک پردیسان بعنوان طراح وسازنده بزرگترین پل معلق خاورمیانه در مشکین شهر مذاکراتی صورت گرفته و موافقت 30درصدی آنان برای ورود به این پروژه مهم  جلب شده است .همانطور که پل معلق مشکین شهر این منطقه رابعنوان قطب گردشگری تبدیل کرده است ،احداث پل معلق دره ارغوان سهم بسزایی در تبدیل ایلام به قطب گردشگری خواهد داشت.

شهردار ایلام گام دوم در خصوص توسعه زیرساختهای گردشگری را احداث تله کابین در ارغوان عنوان کرد و گفت: برای احداث تله کابین در دره ارغوان بعنوان یک ظفیت مهم گردشگری دیگر به همراه نمایندگان استان با معاونت عمرانی وزیر کشور جلساتی برگزار شده است.قرار براین است پس از مکان یابی و مطالعه طرح وسط شهرداری ،اعتبارات لازم برای احداث آن اختصاص یابد.با یک شرکت اتریشی نیز برای احداث تله کابین رایزنی هایی انجام گرفته است.

طالب صادقیان با تشریح  گام سوم برای توسعه زیرساختهای گردشگری ایلام گفت: احداث پارک باغ گلها در پارک جنگلی چغاسبز از دیگر برنامه های مهم شهرداری در راستای توسعه زیر ساختهای گردشگر وتفریحی شهرایلام است.

شهردار ایلام در ادامه گفتگوی خود و تشریح برنامه های شهرداری برای زیباسازی ورودی های شهرایلام بیان داشت:ورودی شهر قبل از هفت چشمه از چهره زیبایی برخوردار نیست ،میهمانانی که از راههای دور به ایلام عزیمت می کنند در ورودی شهر بادپوی زباله ونخاله ساختمانی مواجهه می شوند که این موضوع اصلا در شان مردم وشهر ایلام نیست.

صادقیان ادامه داد: برای زیباسازی ورودی غربی شهر (هفت چشمه) طرحهای زیباسازی منحصر بفرد با المان های مفهومی در دست اقدام داریم که با طرحهای روز موجود در کشورهای اروپایی مطابقت خواهد داشت. زیباسازی ونوپردازی بلوار شهید بهشتی بصورت فول کالر با 60درصد پیشرفت فیزیکی جلوه زیبایی به این بلوار خواهد داد.

این مصاحبه ادامه دارد..........

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی مجیدی پور
|
United Arab Emirates
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
با سلام و عرض ادب خدمت شهردار محترم شهر ایلام جناب مهندس صادقیان ممنون از لطف شما بابت این همه زحمت خوب که برای شهر ایلام کشیدی موفق باشی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار