بررسی چرایی ،شیوه عمل ،ادبیات بکاررفته درمطالب انتشار یافته و وابستگی گروهی و محفلی انتشار دهندگان مطالب تخریب گرانه نماینده استان ووحدت رویه آنان ،پرده از وجود یک اتاق فکر نزدیک به یکی از مهره های سوخته ای می افکند که این روزها کمتر در انظار ظاهر شده وصرفا هدایت پشت پرده های آسیب زای این روزهای استان را عهده دار شده است.
کد خبر: ۶۴۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ 20 August 2018

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::روزهای گذشته فضای سیاسی ومجازی استان متاثر از مواضع اتخاذ شده نماینده ایلام در خصوص اوضاع کلی استان وکشور ومع الاسف واکنش بلاوجه وتعجب آور استاندار ایلام به سخنان وی تاحدودی ملتهب نشان داده شد .البته در این بین اصرار تعداد محدودی از کانالهای مجازی نزدیک به سلیمانی دشتکی بر تداوم وضعیت فوق قابل تامل بود.

همه کسانیکه به حداقل های حقوق اداری و قانون اساسی آشناهستند ،قطعا بر این نکته اتفاق نظر دارند که نماینده مجلس در کنار پرداختن به وظایف وکالت حوزه انتخابیه و پیگیری امور مرتبط بعنوان وظیفه خاص ،به نظارت بر امور و عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی استان ،وزارتخانه ها واستفاده ازاهرم های سوال و استیضاح به وظایف عام نمایندگی خود می پردازد. در کنار این دو ،نماینده مجلس می تواند در خصوص مسایل داخلی وبین المللی مرتبط به کشور اظهار نظر کند واین موضوع از بدیهی ترین وظایف یک نماینده است که برای هر فعال رسانه ای با حداقل سواد رسانه ای قابل درک است.

جلال میرزایی نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه هفته گذشته ،در یکی از نادرترین جلسات مطبوعاتی که به گواه صاحبان رسانه در آن شعار زدگی و فرافکنی ،ارایه آمارهای غلط ونشان دادن فضای گل و بلبل دروغین مشهود نبود ،در فضایی کاملا منطقی و آرام ،درپاسخ به سوالات خبرنگاران مواردی را مطرح کردند که بدلیل برخی سوء برداشت ها به دستاویزی برای هجمه به ایشان از سوی تعداد قلیلی از فعالین شبکه های مجازی شد.

بررسی چرایی ،شیوه عمل ،ادبیات بکاررفته درمطالب انتشار یافته و وابستگی گروهی و محفلی انتشار دهندگان مطالب هدفمند  ووحدت رویه حاکم بر انتشار ،پرده از اتاق فکر نزدیک به یکی از مهره های سوخته افکند که این روزها کمتر در انظار ظاهر شده وصرفا هدایت پشت پرده های آسیب زای این روزهای استان را عهده دار است.

پشت پرده هایی ازشکل گیری یک اتحاد استراتژیک بین افرادی که یا از رسیدن به قدرت بازمانده ونماینده استان مانعی بزرگ درراه رسیدن به اهداف آنان ایجاد کرده ،یا از حضور نماینده ای با ظرفیت کلان سیاسی احساس خطر نموده و یا اینکه  با توجه به قدرت گرفتن برخی چهره های مخالف میرزایی در بدنه استانداری در دوره اخیر ،سهل ترین راه رسیدن به قدرت را همنوایی با تیم تخریب نماینده ایلام یافته اند.اتاق فکری که به جای فکرسازی درراستای کمک به توسعه استان ،حفظ قدرت یا رسیدن به آن را در اولویت خود قرار داده است.

آنچه را که روزهای پس از نشست خبری نماینده ایلام شاهدیم ،فعالیت مستمر ومنفعلانه اقلیتی مجازی است که اتفاقا در نشست خبری فوق حضور نداشته و تحلیل وتفسیرهای مغرضانه آنان نیز از عدم درک درست واصولی از مقوله سیاست وگفتمان سازی اخیر نشات می گیرد .زیرا رسانه های مهم وتاثیر گذار استان در نشست خبری نماینده با مواضع شفاف ،صادقانه و برگرفته از حقیقت امروز کشور و وتولد گفتمانی جدید در سپهر سیاسی استان  روبرو شدند .

کیفیت ومیزان صراحت وتبیین حقایق از زبان نماینده  به حدی گویای واقعیت های امروز جامعه بود که آن را از هرگونه تحلیل وتفسیرهای بعدی توسط رسانه های همسو وغیر همسو بی نیاز کرد.حالیه یک سوال کلیدی به ذهن متبادر می شود، شماکه نبودید ومطالب را رصد نکردید ،آیا این مطالب را از قبل و براساس ذهنیات پیشین درراستای پیشبرد اهداف مغرضانه خود تنظیم نکرده اید؟به نظر شما درچنین شرایطی آیا بجز اثبات بغض وکینه ،از سوی مخاطب برداشت دیگری خواهد شد؟

صرفنظر از تلاشهای نهان وپنهان این گروه در تخریب و تضعیف نماینده استان ، اما چرایی عمده جیغ های اخیر راباید در ورود" گفتمان جدید" به ادبیات سیاسی استان جستجو کرد. جلال میرزایی با طرح گفتمان " نقد درون سازمانی " مبدع شیوه ای نوین  ومنحصر به فرد در فرآیندهای سیاسی استان وکشور شد که قطعا درد زایمان این گفتمان پر طرفدار و گذار از شیوه های هزینه زای پیشین، آن هم در استان تقریبا سنتی ایلام با سروصداهایی همراه خواهد بود.

هرچند نقدهای زیادی به عملکرد جلال میرزایی وارد است وکسی منکر نقد سازنده از سوی رسانه هانیست ،اما تکرار مواضع هدفمند ،تخریب های بیرحمانه و تلاش برای وادار نمودن  نماینده ایلام  به اتخاذ مواضع تند و مهمتر از همه جهد خاموش حلقه های محفلی بمنظور افزایش شکاف بین استاندار ونماینده مجلس با هدف نمایش میزان وفاداری به حلقه قدرت ،بیش از آنکه به نفع استاندار و مردم استان تمام شود ،فقط در خدمت منافع عده ای قلیل قرار خواهد گرفت.

بی شک هم استاندار ایلام و هم اقلیت مجازی همراه ایشان به اهمیت این موضوع واقفند که نماینده ای که بنای ناسازگاری با وی را استارت زده وسعی دارند با هجمه وابهام آفرینی، اثرات سیاسی واجتماعی نشست اخیر و گفتمان سازی وی را خنثی  نمایند  ،عضو تاثیر گذار بزرگترین فراکسیون مجلس ،رییس کمیته سیاسی این فراکسیون ومهمتر از همه کسی است که برای رسیدن رییس جمهور به مسند قدرت هزینه های فراوانی را تقبل نموده است.

درک این موضوع برای نگارنده سخت است ؛درحالیکه درآستانه استیضاح وزیر کشور ، تمامی استانداران کشور راه تعامل را با نمایندگان درراستای انصراف از استیضاح برگزیده اند ،چگونه باید استاندار ایلام به جای تعامل ،راه تقابل را با مهمترین واثرگذارترین نماینده مجلس برگزیدند !؟ آیا این شیوه درپیش گرفته شده توسط سلیمانی دشتکی و اقلیت مجازی همراه وی نمی تواند بر روند استیضاح رحمانی فضلی اثر منفی بگذارد؟! آیا از درون این گفتمان پر خاشگرانه، همسویی با استیضاح کنندگان و تسهیل روند استیضاح استباط نمی شود؟!

بنابراین به تخریب گران و آتش بیاران این معرکه خود ساخته توصیه می شود با تکیه بر عقل ومنطق کاری نکنند که دراین قمار بزرگ سیاسی تمامی اندوخته های ماههای اخیردر راستای دستیازی به قدرت را به یکباره از کف رفته ببینند ! باردیگر تاکید می کنیم که منافع مردم استان را فدای منافع شخصی وگروهی خود نکنید که اجحافی بزرگ در حق این مردم مظلوم  است!!

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بیییلف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
جناب اقای اسدی دوسال هست شبانه روز از جلال میرزایی دفاع میکنی شما منافع استان ومردم برایت مهم است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار