به بهانه انتقاد استاندار از وضعیت گردشگری استان؛
با این حال سخنان امروز استاندار ایلام در نشست کارگروه اشتغال وسرمایه گذاری استان را می توان فتح بابی بر پایان شیوه جاری دانست .فتح بابی که می تواند بعنوان یک معبر ،راه را برای فتح خاکریزهای بعدی یعنی توسعه همه جانبه استان هموار نماید.
کد خبر: ۶۴۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷ 26 August 2018

تابناک ایلام علی اصغراسدی  ::یکی از مزیتهای مهم اقتصادی استان که با برنامه ریزی درست ومنطقی ومبتنی بر اسلوب علمی برگرفته از کشورها ویا حتی استانهای موفق، می تواند درخدمت رشد اقتصادی وتوسعه استان قرار گیرد گردشگری است .

این موضوع ماههاست و حتی سالهاست کم وبیش بعنوان یک موضوع مهم درتحلیل وتفسیرهای رسانه ها و دغدغه مندان استان به آن اشاره می شود. کسانی که دغدغه استان را دارند به درستی می دانند با وجود پتانسیلهای موجود ،گردشگری اقتصادی می تواند چهره استان را دگرگون کند.

بی شک تمرکز بر ابعاد مختلف گردشگری استان از گردشگری تاریخی گرفته تا گردشگری زیارتی وسیاحتی می تواند زمینه ساز تحول اساسی در تمامی ابعاد باشد . برنامه ریزی و آماده سازی زیرساختهای گردشگری با وجود فرصت های موجود ،نظیر فرصت مرز 420 کیلومتری وهمسایه تشنه گردشگری می تواند بر بسیاری از تنگناهای موجود دراستان خط بطلان بکشد.

بارها گفته ایم وباردیگر می گوییم توجه به اقتصاد گردشگری در استان کوچک اما پر ظرفیت ایلام، ضمن اینکه می تواند بخش اعظمی از دغدغه اشتغال را مرتفع نماید ،برنامه ریزان کشور را از تمرکز بر سایر مولفه های توسعه ای نظیر نفت و گاز بی بهره سازد.

مع الاسف با واین که همه صاحبظران و دغدغه مندان تنها دلیل بی استفاده ماندن ظرفیتهای گردشگری استان را درسوء مدیریت ها ومدیریت سیاسی وباندی سازمان متولی یافته وبارها تجدیدنظر در مدیریت دستگاه متولی یعنی " میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری " را مقرون به صرفه ترین راه برای تسهیل روند اقتصادی سازی گردشگری وتحقق برنامه های توسعه ای و اشتغالزا دراین حوزه اعلام کرده اند ،اما اصرار بر تداوم شیوه جاری قدری موضوع را با ابهام روبرونموده است .

با این حال سخنان امروز استاندار ایلام در نشست کارگروه اشتغال وسرمایه گذاری استان را می توان فتح بابی بر پایان شیوه جاری دانست .فتح بابی که می تواند بعنوان یک معبر ،راه را برای فتح خاکریزهای بعدی یعنی ؛توسعه همه جانبه استان هموار نماید.

بی شک مهمترین موضوع در سخنان استاندار ایلام مقوله تنگ نظری در مدیران دستگاههای موثر در مقوله سرمایه گذاری واشتغالزایی استان است ،ویژگی نامطلوبی را که در شرایط کنونی راه بر تمامی ابزارهای  بالفعل سازی مزیتهای اقتصادی استان در حوزه گردشگری سد نموده است .

استاندار ایلام دراین نشست با انتقاد از عملکرد حوزه گردشگری استان گفت : عملکرد حوزه گردشگری استان در زمینه جذب تسهیلات اشتغالزایی قابل دفاع نیست و ضعف های زیادی در این زمینه داریم که باید آنها را پوشش دهیم.

سلیمانی دشتکی با اشاره به پتانسیل های پر شمار استان در زمینه گردشگری ادامه داد: مدیران حوزه گردشگری استان باید تنگ نظری ها را کنار گذاشته و از تجربیات استان های موفق استفاده کنند.

استاندار ایلام در پایان خاطرنشان کرد: با اینکه در حوزه گردشگری استان پتانسیل بسیار زیادی در زمینه ایجاد اشتغال وجود دارد اما متاسفانه تاکنون این ظرفیت ها مغفول مانده اند که مدیران این حوزه باید تمام تلاش خود را برای فعال کردن این طرفیت ها به کار بگیرند.

اینک که مدیرارشد دولت دغدغه مندانه مسیرهای توسعه استان را جستجو کرده و به اهمیت گردشگری و نقش پررنگ آن در اشتغالزایی وتوسعه استان واقفند ،انتظار می روذ درتداوم راه خویش و درپاسخ به دغدغه دلسوزان استان ،بی درنگ جراحی بزرگ مدیریت میراث فرهنگی وگردشگری استان را کلید بزنند .

قطعا مدیریت فرسایشی چند ساله حال حاضر این دستگاه، نه تنها پاسخگوی براورده نمودن مطالبات استاندار و مردم استان نخواهد بود، بلکه فرصت های بزرگ توسعه ای استان را در معرض نابودی و فنا قرار خواهد داد. فرصتهای که دود ناشی از سوختن آنها تنها به چشم مردم استان خواهد رفت .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
مرثیه ای برای یک ارگان

ناخودآگاه وقتی حرف از مرثیه به میان می‌آید، ذهن اتفاق ناگواری را که رخ داده، یا حقی که تضییع شده یا در بدترین حالت مرگ ناخواسته و دهشتناکی که بر موضوعی غالب آمده را در ذهن ها متبادر می‌کند.

اما موضوع آخر که با مرگ مرتبط بود از همه دردناک تر است. مرگ همواره بر جانی عارض نمی‌شود، گاهی بر طبیعت ،گاهی بر امید و گاه ممکن است بر یک ارگان حادث گردد .

مرگ یک ارگان به‌معنی عدم خدمت رسانی صحیح از سوی آن ارگان به هر دلیلی، عدم مدیریت شایسته و بایسته آن ارگان یا عدم بازدهی و خروجی موردانتظار از آن می‌تواند باشد.

اگر نگاهی ریزبینانه و تیزبینانه به مدیریت ورزش استان در این چندسال اخیر که سکانداری آن در دست فرد خاص هست بیاندازیم می‌توانیم در یک جمله ایشان را توصیف کنیم :
"ارباب وعده‌ها"

لقبی که ماندگار است و قریب‌به یقین نظر اکثر افرادی است که با این ارگان به نحوی از انحا درگیرند. کاری به حساب و کتاب این ارگان نداریم که چرا هیچ گاه آماری از تخصیص‌های واقعی از محل های خاص و چگونگی توزیع عادلانه آنها در سطح استان و شهرستان و حتی هیات‌های خاص در اختیار عموم یا رسانه ها قرار نمی‌گیرد، چون از نظر مدیریت این ارگان یا همان " ارباب وعده‌ها" ایشان همواره چند آمار تکراری به خورد همگان داده‌اند که شامل تعداد ورزشکاران،مدالهای استانی و کشوری و آسیایی و پروژه‌هایی است که از سال انتصاب ایشان سال به سال تکمیل نشده و امسال در چهارمین سال مدیریتشان فقط قول افتتاح چندتایشان داده شده است .

ولی مرثیه ما باز هم بر این بی کفایتی‌ها و ناکارآمدی‌ها نیست، چون نه گوش شنوایی در استان برای آن پیدا می‌شود نه دیده بصیری.و چه بسیارند کوچه های علی چپی که مسئولین در مطالبه این مسائل بپیچند و بپیچانند.

مرثیه ما بر کیفیت ورزش استان است. کیفیتی که در این یکسال بیش از پیش خود را نشان داد و نتیجه‌اش را این روزها از ورزشکاران باغیرت ایلامی که در رقابت‌های آسیایی از جان مایه گذاشتند و بدلیل زوال مدیریت ورزش به کمترین فائق آمدند.

شش ورزشکار آسیایی ایلام که بهترین ها بودند و چشم چراغ این استان. علی هاشمی که چهره جهانی است و گردن‌آوز طلای المپیک را یدک می‌کشد .
مرثیه ای که باید بر تیراندازی و کارته و وزنه برداری خواند که طلای جهانی‌اش به برنز آسیایی نزول کرد و تیرانداز قهارش قهرمانانه فدای سومدیریت شد و از مدال‌آوری جا ماند.

مشکلات گفته و ناگفته ورزش استان با حرف درمانی و وعده درمانی "آقای خاص" یا همان " ارباب وعده‌ها" درمان نشده و نخواهد شد زیرا فرصتی قریب به چهار سال داشتند که وعده و عملش، این پارادوکسیکال عینی و اجرایی را یکی کند و نتوانستند!

علی‌ایحال همگان بخوبی واقفند که تا مساله مهم شایسته سنجی و شایسته گزینی در این عرصه از سوی نمایندگان مردم و مدیریت ارشد استان انجام نشود، جایگاه ورزش، رو به افول بیشتر خواهد گذاشت و قهرمانان طلایی استان که در اوج جوانی و آمادگی‌شان با بحران و فروچاله مدیریت ورزش استان مصادف شده اند زحمات آنهارا در خود خواهد بلعید  و نه تنها مردان و زنان تکرار نشدنی کنونی ورزش به اوج آمال خود نخواهند رسید، ورزش پایه و جانشینان آنها هم در نطفه خواهند خشکید .
پس عزا برخود کنید ای خفتگان
زان که بدمرگی است این خواب گران



دوست عزیز، امیدوارم با چاپ جداگانه این نوشته در کانالتان از طرف یک شهروند مطالبه گر حق‌تان را در باب ورزش ادا کنید.
اگر بصلاحتان نبود و چاپش نکردید هم که فبها، موضعتان را صریحا اعلام کرده‌اید
بینوا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
چه عجب استاندار هم ضعف مدیریت سازمان میراث فرهنگی استان و معاونت فشل گردشگری را دید....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار