معاون رئیس جمهور ؛
معاون رئیس جمهور و رییس سازمان محیط زیست گفت: اعتقاد داریم محیط زیست بدون توسعه متوازن و تولید ثروت در کشور، پایدار نمی ماند اما توسعه نیز نباید مخرب محیط زیست باشد.
کد خبر: ۶۴۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ 27 August 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ عیسی کلانتری در نشست شورای اداری استان ایلام اظهار داشت: کشور هم اکنون دارای دریایی از نیروی های متخصصی است که  بزرگترین سرمایه ی نظام محسوب می شوند و دولت باید کمک کند این جوانان به شغل مورد نظر خود دست پیدا کنند .

وی افزود : شاخص ها و برنامه های اصلی کشور فاصله زیادی با دورنمای سند چشم انداز 20 ساله فاصله زیادی دارد، با توجه به اتمام زمان بندی سند چشم انداز در سال 1404 و در کمتر از هفت سال مانده به پایان این سند فاصله اجرای برنامه ها باید به کمترین حد ممکن برسد .

معاون رئیس جمهور بیان داشت : امروز باید زمینه سرمایه گذاری اعم از داخلی و خارجی را در کشور فراهم شود و بدون سرمایه گذاری ، نیروی متخصص شاغل نخواهد شد .

وی با اشاره نرخ بالای بیکاری جوانان تحصیلکرده دانشگاهی در کشور افزود: از وظایف دولت ایجاد شرایطی برای خصوصی سازی است .

معاون ریاست جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: در هنگام جانمایی و طراحی پروژه های زیربنایی و عمرانی توجه چندانی به پایش سرزمینی بویژه از نظر ملاحظات زیست محیطی صورت نمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه عدم آمایش سرزمینی درکشور یک اشکال در نظام است افزود : یکی دیگر از مشکلات پایه ای و اساسی کشور که باعث بروز بسیاری از معضلات شده نبود آمایش سرزمینی برای جانمایی و طراحی درست طرح های عمرانی و صنعتی است و نبود پایش سرزمین تبعات زیستی و اجتماعی را ایجاد کرده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص وضعیت اقتصادی کشور یادآور شد: متاسفانه اقتصاد کنونی کشور سیاسی شده و برای برون رفت از این وضعیت راه حل های اقتصادی پاسخگو نیست و باید به دنبال راهکار سیاسی بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: در طراحی پروژه ها باید حقوق شهروندی نسل کنونی و نسل های آینده، مسائل زیستی و اجتماعی لحاظ شود و توسعه علم و استفاده از تکنولوژی باعث تخریب محیط زیست نشود.

کلانتری گفت: دولت تدبیر و امید مبنای توسعه و اجرای طرح های خود را رعایت اصول محیط زیستی گذاشته و پیگیری احیای تالاب ها، دریاچه ارومیه، گرد و غبار، آلودگی های شهری، پسماند و پساب را از اولویت برنامه های خود قرار داده است.

وی در مورد علت تخصیص تمام اعتبارات گرد و غبار ملی به استان خوزستان تاکید کرد: این اعتبارات به دستور صریح ریاست مجلس شورای اسلامی به خوزستان اختصاص یافت و دست دولت در تخصیص بخشی از این اعتبار به دیگر استان های درگیر غبار چون سیستان و بلوچستان و ایلام بسته شد.

ما

کلانتری اضافه کرد: قوه مجریه بخشی از بدنه نظام است و نباید همه مطالبات و پاسخ مشکلات و حل آنها را از دولت خواست، دولت به تنهایی قادر به رفع موانع نیست بلکه قوای سه گانه و همه مسئولان کشور باید برای مرتفع ساختن مشکلات همکاری و همدلی بیشتری داشته باشند.

 دولت و مسئولان نگاه ویژه ای به استان ایلام برغم کوچک بودن دارند

استاندار ایلام نیز در شورای اداری استان که با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد گفت:  موضوع منطقه آزاد مهران بزودی در مجلس مطرح می شود که در صورت تصویب چهره استان و مرز مهران متحول خواهد شد و در ماه های گذشته 2 میلیارد دلار کالا از این مرز صادر شده است.

استاندار ایلام یادآور شد: دولت با هدف محرومیت زدایی و توسعه پایدار، نگاه ویژه ای به ایلام و توسعه زیرساخت های این منطقه دارد و تزریق اعتبارات کلان ملی به حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع و ... حاصل رویکرد دولت به توسعه ایلام است.

سلیمانی دشتکی گفت: ایران در مقطع کنونی به شدت نیازمند آرامش، همدلی، همراهی، وحدت مردم و مسئولان و پرهیز از ایجاد تفرقه و تقویت ارکان نظام و کشور است.

وی با اشاره به اینکه کشور به امید و آرامش نیاز دارد، تاکید کرد: باید ظرفیت ها، نقاط قوت، خدمات دولت پررنگ تر از قبل بیان شود و برای ایجاد تولید و اشتغال بیشتر به دنبال راهکار باشیم.

وی اضافه کرد: آمریکا جنگ روانی را علیه ایران ایجاد کرده است اما با پشتوانه مردم و تلاش و مدیریت مسئولان تحریم های آمریکا کم اثر خواهد بود ، کشور با وجود مشکلات از ظرفیت و امکانات زیادی در حوزه های مختلف برخوردار است که توجه به این منابع توسعه بی اثر ماندن تحریم ها را در پی خواهد داشت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار