عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: در آتش‌سوزی جنگل‌های زاگرس نیت اصلی تولید زغال است و باید مانع این سوداگری شد.
کد خبر: ۶۵۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲ 02 September 2018

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: علی اکبری در خصوص آتش سوزی های پی در پی جنگل های زاگرس گفت: این آتش سوزی ها دلایل متعددی دارد. یکی این که متاسفانه درختان بلوط حوزه زاگرس در سالیان اخیر دچار بیماری یا ویروسی شده اند که موجب خشک شدن آنها می شود. اما این بدان معنا نیست که عامل انسانی نقشی در تخریب این جنگل ها نداشته باشد بلکه عوامل انسانی دلیل اصلی از بین رفتن این جنگل ها است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که متاسفانه درصد بالایی از این آتش سوزی ها دلایل انسانی دارد، ادامه داد: به عبارتی انسان ها به جای این که از خشک شدن درختان جلوگیری کنند می توان گفت به نوعی از آن خوشحال می شوند و مثلاً در یک منطقه ای که چند درخت خشک شده است مابقی درختان را نیز تخریب می کنند تا زمین های بیشتری برای کشاورزی داشته باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه این وضعیت وجود دارد و باید دستگاه های نظارتی چون سازمان های جنگل ها و محیط زیست نظارت بیشتری را بر این وضعیت داشته باشند. اما در نهایت برای مقابله با این تخریب های طبیعت ما باید از پتانسیل نهادهای مردمی استفاده کنیم چون با امکانات و نیروهای موجود این سازمان ها قادر به نظارت و مدیریت نیستند.

این نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: در همه تخریب های محیط زیستی عامل انسانی نقشه مهمی را دارد چه در بحث حقابه ها و خشکسالی و چه آتش سوزی جنگل ها در آتش‌سوزی جنگل‌های زاگرس نیز نیت اصلی تولید زغال است و باید در مانع این سوداگری شد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در این مدت در رابطه با حفاظت از محیط زیست در کمیسیون کشاورزی و دیگر کمیسیون ها چند لایحه مطرح و در مجلس مصوب شده است. لایحه حفاظت از محیط بانان و جنگل بانان، لایحه هوای پاک، لایحه حفاظت از خاک و لایحه حفاظت از تالاب ها از دستور کار مجلس گذشته است که ما اگر بتوانیم این قوانین را اجرایی کنیم شاید بخشی از مشکلات را حل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار