رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به اینکه راه اندازی دادگاه ویژه جرائم اقتصادی در فارس، گفت: ۲ تخلف اداری و اقتصادی در آبفای روستایی فارس و اختلاس در یکی از شعب بانک ملی شیراز است.
کد خبر: ۶۵۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ 02 September 2018

تابناک فارس به نقل از شبستان: علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری فارس امروز (11 شهریور) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خواسته مردم این است که اسامی مفسیدن اقتصادی گفته شود و ما هم تا جایی که قانون اجازه می دهد، اسامی را خواهیم گفت، گفت: در پیشگیری از مفاسد و مقابله با فساد اداری داریم، اخیرا رئیس قوه قضائیه مصوبه ای را در راستای تسریع فرایند رسیدگی به جرائم مخل مسئله اقتصادی، را در نظر گرفتند و به محضر رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی) ارائه شد. 

وی با اشاره به اینکه مصوبه تاکید بر قوانین ماهوی قبلی است و قوانینی که مبنای گناه کاری، میزان مجازات ها و تعیین میزان مجرمیت تغییر نیافته و آنچه که در این مصوبه مورد توجه است اینست که بخشی از تشریفات زائد برای نیل به هدف سرعت در کار حذف شده است، افزود: سرعت عمل و رسیدگی به موقع با جرائم اقتصادی از مهمترین اولویت های قوه قضائیه است

رئیس دستگاه قضا در فارس با اشاره به اینکه دادگاه های ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی راه اندازی شده است که با ترکیب ویژه و خاص راه اندازی شده است، افزود: این دادگاه ها با سه قاضی و به شکل علنی برپا می شود و مردم و اصحاب رسانه می توانند در آن شرکت کنند، رسیدگی در آن یک مرحله ای و حکم هم قطعی است به جز مورد اعدام که قابل فرجام خواهی است.

دکتر القاصی مهر با تاکید بر اینکه در فارس 2 شعبه برای برخورد با مفاسد اقتصادی و 6 نفر از قضات را در نظر گرفتیم و اسامی آنان را به رئیس قوه قضائیه ارائه کردیم تا حکم ابلاغ آنان صادر شود و پس از آن می توان دادگاه را راه اندازی کرد، اضافه کرد: در بحث برخورد با فساد به شکل عام و فساد اقتصادی به طور خاص از جمله موضوعات مهمی است در محافل مختلف مورد توجه شهروندان قرار دارد و در بسیاری از موارد هم برخورد و مقابله با مرتکبین جرائم اقتصادی از مطالبات مردمی است.

رئیس کل دادگستری فارس با یادآوری این مطلب که پدیده فساد امری است که همه دستگاه ها که متولی خدمت به مردم هستند، یک سری بایدها و نباید ها دارند که اگر درست نظارت نشود کانون فساد آنجا شکل می گیرد، افزود: در برخورد با فساد قوه قضائیه در مرحله آخر قرار دارد، پیشگیری از فساد وظیفه همه مسئولین است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی عزم خود را جزم کرده که با موارد فساد به ویژه مفاسد اقتصادی به شدت برخورد می کند، افزود: اگر همه به وظایف قانونی عمل کنند، زمینه برخورد با فساد در قوه قضائیه ایجاد می شود. 

این مقام عالی قضایی با اشاره به اینکه برای چند نفر از مسئولین ادارات به خاطر عدم اطلاع رسانی تحت تعقیب قرار گرفتند، افزود: یکی از کارکنان شرکت آبفای روستایی فارس مرتکب جرم شده و فساد اداری و اقتصادی رخ داده بود و رئیس این سازمان هم حاضر نبود به قوه قضائیه اعلام کند، مبلغ ریال آن هم در حال بررسی است و در این خصوص ذیحساب و معاون پشتیبانی آن سازمان هم به خاطر عدم اعلام جرم، تعقیب صادر کردیم.

وی با تاکید بر اینکه یک مورد اختلاس در یکی از شعب بانک ملی شیراز رخ داده بود که فردی مرتکب فساد شده بود و مدیر بانک را تحت تعقیب قرار دادیم که چرا اعلام نکرده است، اظهار داشت: در بحث احتکار کالا 2 پرونده تشکیل شده و تحقیقات آن در حال انجام است که یک مورد کشف سه انبار دارو در شهرستان ممسنی که اگر اتهام این فرد، اخلال در مایحتاج داروی عمومی قرار بگیرد، در دادگاه اقتصادی مورد بررسی می گیرد که 30 دستگاه کامیونت از داروهای موجود به شبکه بهداشت ارسال شد.

رئیس کل دادگستری فارس اضافه کرد: احتکار مواد غذایی در یکی از انبارهای شیراز، پیدا شد تحقیقات توسط دستگاه های زیربط در حال انجام است و فرد در بازداشت موقت به سر می برد. 

وی یادآور شد: در خصوص حقوق عامه دادستان ورود پیدا می کند و در بحث گران فروشی هم مدیر کل صنعت، معدن و تجارت فارس خواسته شده و به وی تذکر داده شده است. 

دکتر القاصی مهر اضافه کرد: مردم می توانند در صورت وجود شکایت از قضات به سامانه 1580 تماس بگیرند.

وی در خصوص اختلاس 22 میلیارد ریالی در فارس، گفت: قرار جلب محاکمه صادر شده و پرونده برای ارسال به دادگستری آماده است اما متهمین در تلاش بودند وجه اختلاس را مسترد کنند.

دکتر القاصی مهر در خصوص پلیس راهور مورد هتک حرمت قرار گرفته در دشت ارژن هم که فیلم آن در شبکه های مجازی پخش شد، اضافه کرد: چهار نفر در این صحنه بودند که سه نفر به خاطر فراری دادن فرد مورد نظر، دستگیر شدند و دستور لازم برای دستگیری وی صادر شده و امیدواریم به زودی دستگیر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار