روستایی با اشاره به مصرف ۶۴ میلیون و ۷۴۳ هزار مترمکعبی گاز طبیعی فشرده در همین مدت در منطقه، اظهار کرد: با مصرف این میزان سوخت پاک معادل ۵۸ میلیون و ۸۵۷ هزار لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده است.
کد خبر: ۶۵۰۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ 04 September 2018
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از افزایش 11 درصدی مصرف بنزین خبر داد.

به گزارش ایسنا،امین روستایی افزود:بیش از ۶۲۴ میلیون لیتر از انواع ۴ فرآورده نفتی شامل بنزین، نفت‌سفید، نفت‌گاز و نفت‌کوره اعم از نیروگاهی و غیرنیروگاهی در ۵ ماه گذشته امسال در منطقه همدان توزیع شد.
 
وی ادامه داد: این میزان سوخت در فصل بهار و دو ماهه تابستان سال ۹۷ در استان همدان از مبدأ انبار نفت تدارکاتی ایثارگران از طریق بیش از ۴۵۰ دستگاه نفتکش جاده‌پیما ارسال و توزیع شده است.

وی با اشاره به موقعیت و استقرار انبار نفت استراتژیک غرب کشور در کریدور متصل‌کننده شمال و مرکز به جنوب، غرب و شمال‌غرب و تأمین سوخت چندین استان در مواقع ضرورت، تصریح کرد: حجم مصرف بنزین، در بازه زمانی مورد بررسی، روند صعودی داشته و نسبت به همین مدت در سال قبل ۳.۲۳ میلیون لیتر، معادل ۱۱ درصد افزایش مصرف این فرآورده را حکایت دارد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان ادامه داد: مصرف بنزین در این منطقه در ۱۵۵ روز ابتدای سال، از مرز ۲۳۵ میلیون لیتر عبور کرد که باید راهکار‌های کاهش مصرف، یک‌بار دیگر به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در ۵ ماهه نخست امسال، ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر نفت‌سفید در این منطقه مصرف شده که با توجه به آمار مصرفی سال گذشته، کاهش ۲۷ درصدی این فرآورده را به ثبت رساندیم.

روستایی یادآور شد: در این مدت سوخت استراتژیک نفت‌گاز نیز با بیش از ۲۸۳ میلیون لیتر، افزایش مصرفی معادل ۴.۷ درصد نسبت به ۵ ماهه نخست سال گذشته داشته است.

وی درباره نفت‌کوره مصرفی این منطقه نیز بیان کرد: دربازه زمانی یاد شده، در بخش‌های غیرنیروگاهی و نیروگاهی به ترتیب ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر و ۹۸ میلیون لیتر نفت کوره در منطقه همدان مصرف شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ترتیب ۴۰ و ۶۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

روستایی با اشاره به مصرف ۶۴ میلیون و ۷۴۳ هزار مترمکعبی گاز طبیعی فشرده در همین مدت در منطقه، اظهار کرد: با مصرف این میزان سوخت پاک معادل ۵۸ میلیون و ۸۵۷ هزار لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده است.

وی صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی را از ضرورت‌های همیشگی و اجتناب‌ناپذیر عصر کنونی دانست و برای کاستن از تبعات منفی و اثرات مخرب زیست‌محیطی مصرف بی‌حد و حصر فرآورده‌های نفتی، آحاد مختلف جامعه به‌ویژه افراد آگاه و نخبگان جامعه باید به دنبال راه چاره باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار