از یک سو اقدام فراقانونی نماینده حوزه جنوب و نسخه پیچی وی برای شر کت های فعال در منطقه واز سویی دیگر روزه سکوت مسئولین شهرستان در قبال این اقدامات را شاهدیم ! به راستی نقش فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در اداره امور چیست ؟آقای فرماندار دقیقا کجای کار هستند ؟
کد خبر: ۶۵۰۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 03 September 2018

تابناک ایلام مجتبی کاور::امروز بیکاری به عنوان یک چالش بسیار جدی در کشور مشکلات عدیده ای برای خانواده ها ومسئولان اجرایی کشور به وجود آورده است.

خیل عظیم فارغ‌التحصیلان در رشته های مختلف وعدم اشتعال آنها سبب شده بیشتر جوانان با مشکلات روحی  مواجه شوند . بر اساس آمار ارائه شده از سوی مسئولان، بسیاری ازجوانان به خاطر نداشتن شغل، سن ازدواج آنها بالا رفته وعده ای هم به خاطر عدم اشتغال وتامین مایحتاج زندگی خود وخانواده راه طلاق را در پیش گرفته اند.

معظل بیکاری ریشه بسیاری از مشکلات جامعه کنونی ماست ،اما تا کنون اقدامات انجام شده مسئولان نتوانسته این معظل  را به حداقل برساند .

استان ایلام به رغم برخورداری ازمنابع غنی در حوزه های مختلف ؛نفت و گاز ،آب خاک اما  یکی از استانهای محروم کشور محسوب می شود که بیشتر جوانان این دیار  به خاطر عدم بکار گیری در شرکت های فعال، آیند خود را در غربت جستجو می کنند .

در سالهای اخیر بحث بکار گیری نیروهای بومی در شرکت های فعال منطقه به مطالبه جدی مردم استان بخصوص جوانان تبدیل شده است .همین موضوع سبب شده که نمایندگان استان در مجلس شواری اسلامی ،مسئولان استانی وشهرستانی بحث بکار گیری نیروهای بومی در پروژه های فعال استان را در اکثر جلسات ونشست های خود مطرح کنند

از زمان قرارگرفتن سلیمانی دشتکی بر مسند استانداری ایلام ،اقدامات خوبی برای توسعه استان ایلام در دستور کار خود قرار داده است، هرچند تا اجری شدن آنها باید صبر کرد، ولی پویایی  واز طرفی پیگیری جدی آن در توسعه استان را به فال نیک میگیریم .

آنچه که مسئولان اجرایی استان ،بخصوص فرماندار دهلران در بحث بکار گیری نیروهای بومی در شرکت های فعال در منطقه در این مدت عنوان کرده اند گویا تنها در حد حرف باقی مانده است .دخالت دادن دستگاهی دولتی به نام اداره کار ومشارکت فنی وتخصصی موسسه کاریابی که محل مراجعه جوانان جویای کار است، امید این جوانان را  برای پایان دادن به اوقات فراغت اجباری خویش دو چندان کرده است.

اما این مقوله نه تنها به نتیجه مطلوبی نرسیده ،بلکه با خصوصی سازی و ارسال سفارشات و نسخه پیچی جذب از تهران وهمچنین از سوی برخی مسئولان شهرستان، این آرزوی جوانان جویای کار به رویای کار تبدیل شده است. چرا که جذب وبکار گیری 25نفر در ان جی ال دهلران در ماه جاری که بیشاز  17نفر آنها غیر بومی  هستند، ظلم آشکاری در حق جوانان و فارغ‌التحصیلانی است که در موسسه کاریابی زیر نظراداره  تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده اند.

متاسفانه عدم پیگیری وجدیت مسئولان شهرستان دهلران در بحث بکار گیری جوانان  در شرکت های فعال در منطقه ، سبب شده که شرکت او-یک بدون توجه به نیروهای بومی بیکار ،به صورت مستقیم وبا لابی وسفارش نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی،مبادرت به جذب  افراد غیر بومی نماید.

از یک سو اقدام فراقانونی نماینده حوزه جنوب و نسخه پیچی وی برای شر کت های فعال در منطقه واز سویی دیگر روزه سکوت مسئولین شهرستان در قبال این اقدامات را شاهدیم !  به راستی نقش فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در اداره امور چیست ؟آقای فرماندار دقیقا کجای کار هستند ؟

بدون شک اشتغال وداشتن شغل حق همه شهروندان مقیم استان است، ولی چه کسی باید پاسخگو حق تضییع شده کسانی باشد که در موسسه کاریابی ثبت نام  کرده وحتی مبلغی را برای نام نویسی پرداخت کرده اند ؟!آیا جذب افراد خاص و خارج از رویه تعریف شده آنهم با سفارش آقای نماینده اججاف مستقیم در حقوق افراد در انتظار جذب نیست ؟! واقعا چه کسی پاسخگوست؟

آقای استاندار! بدون شک شما بر اساس آمار واطلاعات  وداده های مدیران زیر مجموعه خود، برنامه های توسعه ای واشتغال  در استان را پیش می برید. یکی از مهمترین مولفه ها در اجرای برنامه های توسعه ای ،اجرای عدالت  اجتماعی و رفع تبعیض است .انتظار می رود به عنوان نماینده عالی دولت با تشکیل کار گروهی، نحوه جذب وبکار گیری افراد در پروژه های فعال در شهرستان دهلران، بخصوص ان جی ال و پتروشیمی دهلران را بررسی و نتیجه اقدامات انجام شده در این خصوص را برای اقناع افکار عمومی در اختیار رسانه ها قرار دهید.

لازم به ذکر است اسامی افراد جذب شده غیر بومی در ماه جاری در اختیار تابناک است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار